MediaCenter PC som PVR dekoder og BR spiller?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question MediaCenter PC som PVR dekoder og BR spiller?

Har fått HD-tv i heimen til sist og etter å ha fått smaken på HD film og HD TV inser jeg at den gamle (ikke HD) PVR dekoderen fra CanalDigital og den gamle DVD-spilleren må oppgraderes.

En HD PVR dekoder fra CD + en god BlueRay spiller koster ganske mye tilsammen, spesielt siden jeg vil ha noe med ethernettport så jeg kan spille av en ganske stor samling med DVD'er på hjemmeserveren. Har sett litt på alternativer til dekoder fra CD (DreamBox etc), men de koster jo også ganske mye.

Så til saken: Er det mulig å sette sammen en media center PC med DVB-C CAM modul og blueray spiller selv? Hva kjører man i såfall på den som gir EPG og PVR støtte mot CanalDigital (inkl HD kanaler)? Kan man spille av alt av BR filmer på en slik "PC-blueray spiller"?

Noen som har bygget noe slikt og kan anbefale hardware/software?

Hovedkort
    CPU
    RAM
    Kabinett
    Skjermkort med HDMI ut
    Lydkort med digital 5.1 ut
    DVB-C CAM modul
    OS (Windows Media Center / Linux etc)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lite respons?

Det ser ikke ut som om du fikk mye respons på denne.
    Jeg er også veldig interessert i å bygge en HTPC som jeg kan bruke som dekoder for HD og har derfor sjekket innlegget ditt flere ganger for å se om du får svar.

Jeg har også hele musikksamlingen samt bildearkivet liggende på hjemmeserveren (WHS) og vil gjerne også at opptak fra TV skal legges der. Dermed vil jeg ikke være bundet til å sitte i samme rom som dekoderen for å se på opptak jeg har gjort.

I tillegg til å lure på om jeg skal forsøke å bygge en HTPC har jeg lurt litt på om jeg i stedet skal kjøpe Dreambox DM8000 HD. Jeg er imidlertid usikker på om denne kan vise HD-kanaler fra Canal Digital og om det er mulig å få den til å lagre på hjemmeserveren.

Har du kommet noe videre siden du stillte det opprinnelige spørsmålet ditt?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •