Problemer med lyd på alt som er koblet med hdmi kabel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med lyd på alt som er koblet med hdmi kabel

Jeg har et merkelig problem med lyden på tv'en min.
    Når jeg spiller ps3 så klikker lyden og skjermen blafrer. Men problemet oppstår kun ved spilling av nedlastede spill.
    Når jeg kobler pc'n med hdmi kabel så bruker også lyden å klikke av og til. Må koble til og fra flere ganger før det plutselig fungerer igjen.
    Også med HD tuneren fra Canal Digital klikker lyden når jeg skifter mellom kanalene for så å virke igjen når jeg switcher over til f.eks en av scartkanalene så tilbake.

Noen som kan ha ei forklaring på hva som er problemet? Rart at lyden er stabil når jeg spiller PS3 spill med cd eller når tv'n står bare på en kanal...
    Tv'en er en Toshiba 42" Lcd Full HD med to hdmi utganger. Kjører kun lyd gjennom de vanlige tv høytalerne. Av hdmi kabler så bruker jeg noen billige kabler de selger på elprice og elkjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 hdmi innganger mener du vel? Kansje prøve kabler av litt bedre kvalitet,HDMI 1.3?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du burde forsøke å få lånt en annen TV og se om problemet forsvinner. Da vet du isf at problemet ligger i TV'n og at den må repareres/byttes.
    Jeg har forøvrig selv Toshiba TV, PS3 og HD PVR fra CD uten noen gang å ha opplevd problemer som du beskriver.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det at skjermen blafrer kan ha noe med hdmi-kabelen å gjøre. Prøv en bedre (dyrere) kabel og se om problemet forsvinner. evt prøv en annen inngang på tven

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •