EVD?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: EVD?

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp :)

Det er system utviklet av Folkerepublikken Kina som ikke vil gi penger i form av patenter og royalties til USA / vesten - og i samme sleng la de på bedre ytelse. EVD bruker ikke MPEG kompresjon, men komprimering fra On2... (VP5 og VP6). Det er heller tvilsomt om dette noensinne blir lansert utenfor PRC - og siste jeg hørte var at det heller ikke der "slo ann" noe særlig. (Det var uforholdsmessig dyrt sammenlignet med DVD...)

I Taiwan har man også valgt sin egen løsning for "HD" dvd, nemlig FVD - denne bruker Windows Media 9 som kompresjonsløsning - men jeg tror ikke denne har funnet veien ut på markedet enda. Heller ikke denne tror jeg vil ha noen særlig utbedring utenfor sitt lokale marked - og da tviler jeg egentlig på at den vil slå ann noe særlig, men hvem vet ...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en "HVD" (ikke 200 gig plata som nylig ble demonstrert) med tilhørende spiller (en test fra korea). Platen den mellomste i *VD serien av plater (EVD, HVD og FVD). Platen er en vanlig to lags dvd plate. men jeg får ikke spillt den av på PC, lyden fungerer noen sekunder og bildet er "scrambeled" med masse ulikfargede blokker. Det ligger ".mpg" filer som er MPEG2 i 1080i. Spilleren har komponent og VGA utgang.
    VGA får jeg ikke noe bra bilde på, men komponent fungerer bra. Jeg vet ikke hvilken prosessor det sitter i spilleren, men den klarer å oppskalere dvd til 720p / 1080i. Men på noen amerikanske filmer hakker det og man mister leppesynk. På andre filmer som Smala Sussie fungerer det helt fint.

Jeg har bare sammenlignet bildet med WMV-HD og synes HVD ser bedre ut på en QPV42HD enn WMV-HD. Jeg har bare denne franske filmen (med embedda koreanske undertekster på noen steder).

(Skal legge opp bilde, får bare ikke connection med mobilen akuratt nå...)

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja du må komme med noen bilder.