HDMI Splitter - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 62

Tråd: HDMI Splitter

Newcomer dejavu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

èn signalkilde til to mottakere

Det er kun en HDMI-utgang på PS3. Jeg ønsker å kunne rute signalet enten til tv eller prosjektor. Kan noen av de apparatene det er linket til ovenfor dekke dette behovet?Eller noen av disse Clas Ohlson: søk ”hdmi” Slik jeg forstår det skal jeg ha en switch med èn inngang(som da plugges inn i ps 3) og to utganger til hhv. prosjektor og TV.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Baldrick: Den 2:1 splitterkabelen?
    Eller en 2:1 / 1:2 boks med fjernkontroll?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dejavu
    Det er kun en HDMI-utgang på PS3. Jeg ønsker å kunne rute signalet enten til tv eller prosjektor. Kan noen av de apparatene det er linket til ovenfor dekke dette behovet?Eller noen av disse Clas Ohlson: søk ”hdmi” Slik jeg forstår det skal jeg ha en switch med èn inngang(som da plugges inn i ps 3) og to utganger til hhv. prosjektor og TV.

Denne vil gjøre jobben:

Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag

Bruker den selv, bare ifra pc til pc-skjerm og tv.
    Men kun 1 skjerm vil fungere om gangen da.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    Denne vil gjøre jobben:

[url=http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=5326url=http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=53266814]Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag[/url
    B
    ruker den selv, bare ifra pc til pc-skjerm og tv.
    Men kun 1 skjerm vil fungere om gangen da.
    Trenger jeg ikke to utganger?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger jeg ikke to utganger?
    Den der kan brukes begge veier ;P
    Er bare 4 brytere som veksler på å lede signalet. Og kabler generelt har jo ingen lederrettning ^^,

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    Den der kan brukes begge veier ;P
    Er bare 4 brytere som veksler på å lede signalet. Og kabler generelt har jo ingen lederrettning ^^,
    Fint!
    Dette betyr da at jeg kan lede signal fra PS3 til den boksen. Og derfra til TV og til prosjektor,men bare til en av dem om gangen, og at trykknappene bestemmer hvor signalet ender?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint!
    Dette betyr da at jeg kan lede signal fra PS3 til den boksen. Og derfra til TV og til prosjektor,men bare til en av dem om gangen, og at trykknappene bestemmer hvor signalet ender?
    Riktig riktig

ps3 -> switch -> tv eller projektor

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Siden Biltema switchen ikke fungerte fra 1 -> 2 kjøpte jeg også en slik som du linket til, den er utseendemessig helt identisk med Biltema switchen bare det er en splitt, og den fungerer 100% Kostet rundt 200 kr inkl frakt og gjør ihvertfall jobben med å splitte til monitor og PJ fortreffelig hos meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en sånn fireveis splitter, men har ikke fått den enda. Det er i hvertfall en splitter, ikke en switch. Selgeren har andre varianter også tror jeg. New HDMI Powered Splitter 1x4 V1.3 Certified HDTV 1080P - eBay (item 280382514201 end time Nov-05-09 08:31:47 PST)

Her er en toveis splitter: New HDMI Powered Splitter 1x2 V1.3 Certified HDTV 1080P - eBay (item 280345419673 end time Nov-09-09 14:36:23 PST)

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gammel tråd, men ingen grunn til å åpne ny hver gang..

HAr kjøpt en Samsung 63" 3D-TV og skal inntil videre bruke PS3 som BD-spiller. Recieveren støtter ikke HDMI1.4 så jeg får ikke noe handshake mellom TV og PS3, ergo ingen 3D.
    For å kunne få HD-lyd må jeg splitte signalet så jeg får en HDMI til reciever med lyden og bildet direkte til TV'n. En splitter bør funke, da PS3 kjører oppsett en gang for 3D og ikke handshaker hver gang.
    Er det store begrensninger i de billige eller må jeg på den som f.eks ligger i innelgget over. Den runder dessverre 200,- grensa og blir fort dyr med toll og drit.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Gammel tråd, men ingen grunn til å åpne ny hver gang..

HAr kjøpt en Samsung 63" 3D-TV og skal inntil videre bruke PS3 som BD-spiller. Recieveren støtter ikke HDMI1.4 så jeg får ikke noe handshake mellom TV og PS3, ergo ingen 3D.
    For å kunne få HD-lyd må jeg splitte signalet så jeg får en HDMI til reciever med lyden og bildet direkte til TV'n. En splitter bør funke, da PS3 kjører oppsett en gang for 3D og ikke handshaker hver gang.
    Er det store begrensninger i de billige eller må jeg på den som f.eks ligger i innelgget over. Den runder dessverre 200,- grensa og blir fort dyr med toll og drit.
    Er du sikker på at splitter vil gå ?

Jeg tror ikke du får tatt ut lyden fra frame sequential 3D med din 1.3 reciver (eller hva du har)
    men må ha 1.4
    (signalet sendes ikke likt gjennom HDMI å reciveren må være laget så den kan ta ut lyden)

Ja du kan sikkert kjøre side by side 3D å handshake PS3 /TV for så bytte over til reciver....(trenger jo bare flytte over hdmi kabel å ingen splitter)........men frame sequential er full hd 3d å side by side er 3d light

3d light
    sikkert greit til spill men ikke til BD
    Frame Sequential 3D vs. Side by Side 3D | NetBlender

men er det ikke slik at PS3 ikke greier å sende både full HD 3D og HD lyd samtidig ?
    men bare full HD 3D og DD/DTS.............da kan du jo like godt sende bilde direkte hdmi ps3-->tv å ta lyden ut optisk/coax til reciver

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilgangen på 3D-filmer er foreløpig så lav at det ikke er noen krise å få lyden for 3D-filmer i DD/DTS. Men så lenge jeg også skal spille av normale BD'er også via PS3 vil jeg i det minste ha HD-lyd på de. Ny BD-spiller og evt reciever må nok vente en stund.

Jeg er på ingen måte sikker på at dette vil gå, men det var et lite håp om en kompromiss for å slippe å bytte kabel hver gang. Får kanskje bestille fra en norsk nettbutikk, så jeg har vanlig returrett hvis det ikke funker.

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en slik nylig:

HDMI 1x2 splitter 3D v1.3 HDCP 2 ports swither 4 5 8 - eBay (item 250750559763 end time Jan-11-11 08:39:39 PST)

Jeg har den på utgangen på en Onkyo TX-SR608 og den splitter til en Epson TW5500 via 10 meter Biltema HDMI-kabel, og til en Samsung LCD TV via en kort billigkabel. Fungerer helt flott, og gir bilde samtidig på begge om ønskelig. Den støtter 1080p/60Hz med 36 bit farge, og det holder for meg. 3D kan jeg ikke si noe om.

Den kommer inn godt under 200,- kr, og gir en mye bedre kvalitetsfølelse enn prisen skulle tilsi.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilgangen på 3D-filmer er foreløpig så lav at det ikke er noen krise å få lyden for 3D-filmer i DD/DTS. Men så lenge jeg også skal spille av normale BD'er også via PS3 vil jeg i det minste ha HD-lyd på de.
    Splitte
    3D til tv
    2D til reciver bør vel gå

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tips Øyvind. Tipper vel 200,- grensa med mindre man er heldig i budrunden, men det får stå sin prøve.
    Der er det til og med skissert løsningen jeg er ute etter med bilde, så da bør det funke.

Edit: Kom under med et nødskrik: "199.02 NOK from Visa x-7442"

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at det er kursene som ligger hos toll.no som avgjør om det er over eller under 200kr, ikke hva du har betalt til visa...

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tips Øyvind. Tipper vel 200,- grensa med mindre man er heldig i budrunden, men det får stå sin prøve.
    Der er det til og med skissert løsningen jeg er ute etter med bilde, så da bør det funke.

Edit: Kom under med et nødskrik: "199.02 NOK from Visa x-7442"
    Men hvorfor kom det så nær grensa? 27.88 USD blir jo ca 165,- kroner. Kjøpte du noe annet i tillegg, da?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frakt kommer i tillegg.
    160 eller 200 er vel uansett lite å henge seg opp i når alt det andre utstyret koster tusenvis

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frakt kommer i tillegg.
    160 eller 200 er vel uansett lite å henge seg opp i når alt det andre utstyret koster tusenvis

Det er bare dersom vareverdien overstiger NOK 200 at frakten legges til for momsgrunnlag. Om varen koster kr 199 og frakten 2000 betaler du fremdeles ikke moms

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Det er bare dersom vareverdien overstiger NOK 200 at frakten legges til for momsgrunnlag. Om varen koster kr 199 og frakten 2000 betaler du fremdeles ikke moms
    Innan folk tömmer plånboken helt så bör vi sätta en stopp för detta. Det du skriver är totalt fel desvärre. Det kan hända någon har sluppit undan moms, men regelverket är inte så. Man skall betala moms på värde av varan och frakt. Det utgör den totala summan man skall beräkna moms på.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •