HDMI Splitter - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 62

Tråd: HDMI Splitter

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da ser det ut til å ha løst seg
    Snakket med ei kosli dame i Kina og hun sender meg en aktiv splitter og forsterker for knappe 160 NOK, herli herli

Samme som e' hadde sett på øverst, men mye billigere å kanskje aller viktigst - under momsgrensa =)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men skal du da splitte signalet fra receiver til PJ og TV? For da er vel du og på jakt etter splitter også. LX70 har vel kun 1 HDMI ut om jeg husker rett [/QUOTE]

En HDMI fra reciever til switch, to HDMI fra switch til prosjektor/tv.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av scooby doo
    En HDMI fra reciever til switch, to HDMI fra switch til prosjektor/tv.
    Switchen er vel for å bruke flere kilder på en inngang, det være seg når man har få innganger på TV eller Receiver. Mens splitter er for å splitte/dele et signal fra en kilde til flere plasser som TV og PJ.

Du hadde trengt en switch dersom du har for få HDMI-innganger på din receiver og trenger flere ledige plasser til kilder, men det virker ikke som det er det som er tilfelle. Det virker mer for meg at din LX70 kun har en HDMI utgang, og du trenger to (en til PJ og en til TV), dermed må du splitte signalet ved hjelp av en splitter. Dermed har vel også du behov for en aktiv splitter med fortserknign av signalet.

Eller forstår jeg deg feil?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Switchen er vel for å bruke flere kilder på en inngang, det være seg når man har få innganger på TV eller Receiver. Mens splitter er for å splitte/dele et signal fra en kilde til flere plasser som TV og PJ.

Du hadde trengt en switch dersom du har for få HDMI-innganger på din receiver og trenger flere ledige plasser til kilder, men det virker ikke som det er det som er tilfelle. Det virker mer for meg at din LX70 kun har en HDMI utgang, og du trenger to (en til PJ og en til TV), dermed må du splitte signalet ved hjelp av en splitter. Dermed har vel også du behov for en aktiv splitter med fortserknign av signalet.

Eller forstår jeg deg feil?
    Nei, du har ikke forstått meg feil:-).

Grandbeing’s SW 0402X is a four-input-two-output HDMI switch. It switches the four HDMI inputs to the two HDMI outputs(The two outputs work alternatively). These four inputs and two outputs are auto switching.(Smart function)
    SW 0402X has the ability of equalization and amplification to ensure HDMI signal’s transmission through long cable without quality loss.?

Trodde denne ville funke til mitt behov. Har jo 2 utganger, men jeg behøver jo ikke å bruke mer enn en inngang....

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av scooby doo
    Nei, du har ikke forstått meg feil:-).

Grandbeing’s SW 0402X is a four-input-two-output HDMI switch. It switches the four HDMI inputs to the two HDMI outputs(The two outputs work alternatively). These four inputs and two outputs are auto switching.(Smart function)
    SW 0402X has the ability of equalization and amplification to ensure HDMI signal’s transmission through long cable without quality loss.?

Trodde denne ville funke til mitt behov. Har jo 2 utganger, men jeg behøver jo ikke å bruke mer enn en inngang....
    Åja, da skjønner jeg, så kun på den øverste jeg "Grandbeing’s EX0301-001 is a three-input-one-output HDMI switch"

Ja, da får jo du også enda flere HDMI inn også. Jaja, har så det holder da

Har kun 4 HDMI inn jeg og, men det holder akkurat enn så lenge

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konge
    eller kanskje denne ... Biltema Norge
    Noen vet om denne i det hele tatt virker? Selv om den ene signalkilden er avslått så er jo nødvendigvis ikke HDMI det, og da blir det vel kluss med to signaler inn?

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd den rene splitten fra Biltema og det blir fort kluss da begge enheter (i mitt tilfelle en monitor og en PJ) vil prøve å snakke med signalkilde. Monitor ville ha 1080p mens PJ ville ha 720p, mulig jeg kunne låst dette, men det oppsto ihvertfall litt krøll. Men hovedproblem i mitt tilfelle var når jeg f.eks. slo av monitoren, da ble bilde på PJ fullt av støy Vil tippe det har med at totalkablelengde (10 + 5 m) da ble i lengste laget slik at det i praksis ble likt som å ha en 15m HDMI kabel. (tok jeg på igjen montior forsvant støyen)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    m99: Råder deg til å styre unna en slik...

Sats heller på en 2:1 eller 4:1 passiv splitter hos biltema/Clas ohlson der du selv må trykke på en knapp alt ettersom hvilket signal du vil sende ut, evt hvilken skjerm du vil vise det på.. (Siden de er 100% passive, fungerer de også fint til 1:2 og 1:4 - tho bare 1 utgang/inngang fungerer samtidig)

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt om hva du kan få tak i av HDMI splitter/samler i denne Revision3 > HD Nation > HDMI Switch Roundup, Vizio VBR100 Blu-ray Player, Older... - Patrick Norton, movies, help episoden av HD Nation

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    m99: Råder deg til å styre unna en slik...

Sats heller på en 2:1 eller 4:1 passiv splitter hos biltema/Clas ohlson der du selv må trykke på en knapp alt ettersom hvilket signal du vil sende ut, evt hvilken skjerm du vil vise det på.. (Siden de er 100% passive, fungerer de også fint til 1:2 og 1:4 - tho bare 1 utgang/inngang fungerer samtidig)
    Det var denne ekstra boksen og eventuell fjernkontroll jeg ville slippe.
    Hvis den i det hele tatt virker såfremt en bare skrur på en signalkilde om gangen stikker jeg innom Biltema å får meg en slik.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den vil nok virke, men du må jo skru av kilde 1 100% for at kilde 2 skal kunne fungere....

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av m99
    Noen vet om denne i det hele tatt virker? Selv om den ene signalkilden er avslått så er jo nødvendigvis ikke HDMI det, og da blir det vel kluss med to signaler inn?

Den fungerer ikke uansett. Dette er på ingen måte en splitter. Skrivefeil hele saken, les teksten- "Forgrening som gjør det mulig å koble to HDMI-kilder til en HDMI-inngang i TV-apparatet." Dette er en svitsj, hvor bra vil jeg langt fra svare på, hehe.

Den jeg nå har fått i hus er en fullverdig splitter! Splitter HD lett som juling, selv med begge kilder på. Mye mindre enn jeg trodde, og i pianolakket svart med

Her er den

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da en fin sak men jeg regner med at den her :Biltema Norge som Biltema selger er den samme som du sitter på nå for måte på likhet skal man langt avgårde for å finne .
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da en fin sak men jeg regner med at den her :Biltema Norge som Biltema selger er den samme som du sitter på nå for måte på likhet skal man langt avgårde for å finne .

Ja, snakket med produsenten av de, selger OEM så kan alle kjøpe å selge videre Som den latingen e' e orkakje e' turen til Clas, sparte me 50-lappen og fikk den i posten Sikkert den samme så om noen e ute etter en billig e den absolutt å anbefale!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Den fungerer ikke uansett. Dette er på ingen måte en splitter. Skrivefeil hele saken, les teksten- "Forgrening som gjør det mulig å koble to HDMI-kilder til en HDMI-inngang i TV-apparatet." Dette er en svitsj, hvor bra vil jeg langt fra svare på, hehe.
    For min del var det en "dum" passiv 2->1 svitsj jeg ønsket, hvis det da lar seg gjøre i det hele tatt.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De ser mistenkelig like ut, men med forskjell at den på e-bay har 2 utganger og 1 inngang mens den hos Biltema er motsatt, 1 inngang og 2 utganger. Om dette i praksis gjør noen forskjell vet jeg ikke siden de nok uansett er ganske "dumme".

Noen som har prøvd den Biltema saken om den kan splitte til to TVer? Jeg har kun prøvd denne passive saken som nevnt lenger oppe. Mulig denne med strøm fungerer bedre og kanskje tom gjør at en kan bruke lenger strekk på kabelen (dersom jeg ikke får svar før jeg kommer til Biltema så vil jeg prøve selv, men greit med erfaring dersom noen allerede har prøvd)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Re: Baldrick

Er ikke den passive dingsen beregnet for og brukes motsatt av det du beskrev?

Forgrening som gjør det mulig å koble to HDMI-kilder til en HDMI-inngang i TV-apparatet.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    100% passive ting har ingen lederretning.... vil man bruke den som 2:1 så vil det fungere like godt i teorien som 1:2...
    Problemet oppstår om signalet som sendes ut blir for svakt til å kunne mottas av 2 enheter.
    Da må man koble til strøm aka ikke passiv, noe som gjør at man kan garantere at enheten ikke vil fungere like lett i motsatt tiltenkt virkemåte.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant en dings som trolig er akkurat det jeg er ute etter.
    DealExtreme: $14.90 3-Port 1080p 2.5Gbps Mini HDMI Hi-Definition Switch

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå prøvd HDMI switchen til Biltema og selv om selger sa den fungerte begge veger så fungerer den kun 1 veg, dvs en kan ikke koble til to skjermer til ett uttak, kun motsatt (2 kilder til 1 skjerm). Så det er en ren switch og ingen splitt slik det står på esken den kommer i

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •