hdmi vs composit tilkobling

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hdmi vs composit tilkobling

Håper jeg har valgt riktig...

Men lurer på en ting her.

Jeg har koblet en dvd spiller til en reciver via composit ikke som vanlig hdmi. Jeg syns bilde er bedre enn via scart men er litt usikker på hdmi jeg har lagt merke til at jeg får ikke dts lyd via composit.

men bilde syns jeg er bedre, er dette riktig.

Kan composit vise 1080p. ?

Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du mener sikkert komponent hvor det er tre kabler, en til rødt, blått og grønt? Signal overført på denne måten gir normalt bedre bilde enn via SCART. Når det gjelder komponent så er det kun bildesignal som overføres og da må du koble lyden med egen kabel fra DVD spilleren din og til TV eller receiver.

HDMI overfører både lyd og bilde og er den eneste måten å overføre de nye HD-lyd formatene på.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kompositt er for øvrig den simpleste form for videosignal hvor hele videosignalet sendes over én kabel (gul RCA/Phono plugg). Komposit betyr sammensatt, sammensatt av komponenter.. Derfor er komposit-video og komponent-video to helt forskjellige ting. Komposit støtter ikke HD-video, kun god gammel SD-video. Men tross sitt dårlige rykte, kan man få gode resultater med kompositt også. Det krever et godt kam-filter (som separerer fargene). Kabelen må også være av god kvalitet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •