Søker Blu-Ray spiller med delaystyring på analoge utganger

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Søker Blu-Ray spiller med delaystyring på analoge utganger

Hei,
    Jeg kjører et rent analogt tokanalssystem til lyden, og har derfor ikke mulighet til å korrigere lipsyncproblemer der de fleste av dere gjør dette, på surroundprosessoren.

Jeg har søkt rimelig mye på nett etter spillere som har en skikkelig bra innebygget DAC som også har en justeringsmulighet for å manuelt legge til ønsket delay på analogsignalet den sender ut, slik at jeg kan få korrigert lyd/bilde forholdet så ting stemmer igjen, men jeg har ikke funnet noe ennå.
    Det er faktisk bortimot umulig å vite om ulike spillere på markedet har dette, da det så godt som aldri frontes hverken i spesifikasjonene på produsentenes hjemmeside eller hos forhandlerne.

Jeg trodde egentlig at dette var noe alle spillere burde ha, men jeg har tydeligvis tatt grundig feil. Problemet overlates ironisk nok til de som produserer forsterkere.

Med andre ord, er det noen her som vet om noen Blu-Ray spillere som faktisk HAR akkurat denne muligheten til manuell justering av forsinkelse av analogsignalet?

-Anders

[edit: ser nå at denne tråden selvsagt burde vært opprettet i "DVD/Blu-ray-spillere/opptakere" , beklager dette. Om noen med moderatorrettigheter kan ta seg bryet med å flytte den hadde det vært fint]

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei Anders

På Sony BDP-5000ES kan man under avspilling trykke options, Av-innstillinger, Lydinnstillinger og velge AV-SYNC. Området er fra 0-120 ms.
    Sony'n har PCM-1796 Dac'r som er den mest vanlige på toppmodeller av AV forsterkere og dvd spillere.
    Spilleren låter veldig bra på alt fra CD til Bluray.
    Til prisen er den et kupp.

Hilsen kW

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •