WiFi stream av HD-materiale fra PC til laptop

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

WiFi stream av HD-materiale fra PC til laptop

Hei,
    vurderer ulike alternativer for å få sett HD materialet på TV'n i stua, og lurer på om følgende kan gå:

Kjøpe en kraftig PC på kontoret og la denne streame HD materialet via WiFi til en gammel laptop (Fujutsu Siemens Amilo Pa1510 - AMD Turion 64 X2 TL-50 prosessor (1,6GHz)) som står under TV'n (og som er koblet til TV'n med VGA)?

Hva kreves det eventuelt av laptopen under TV'n og av WiFi? Vil man kunne bruke f.eks. en nett PC?

PS: Kjører hjemmenetverket på en ruter - og det ser ut som hastigheten er 54Mbps.

Takker for alle konstruktive svar!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke om det er sammenlignbart, men jeg har forsøkt å streame HD fra en server med PS3 MediaServer til PS3 over WiFi (54 MB/s), jeg har ca 80 % signalstyrke på PS3.

Konklusjonen min er ganske enkelt at det ikke går. Så lenge dataraten ligger under 10-12 MB/s går det greit, men HD går ofte (som regel) godt over dette og da stopper filmen helt opp og det hele går i stå. Det kan gå å streame over WiFi hvis man transcoder ned i kvalitet, men da blir det jo plutselig ikke HD lenger :-?

Meeen skulle noen komme opp med noen geniale svar her, så er jeg lutter øre

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg spiller 720p-materiale på min laptop, via wlan fra en filserver. Det går akkurat med 100% dekning, 1080p er bare å glemme. Men det krever en del maskinkraft for å dekode hd-materiale, så spørs om den gamle laptopen kan bli vel gammel.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •