Tv blokkerer for fjernkontroll til Lyse Altiboks!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tv blokkerer for fjernkontroll til Lyse Altiboks!

Har problemer med at tv'en min skjermer for signalene til altiboksen min.
    Har et Samsung 46A866 og en PVR dekoder.

Fikk først levert en vanlig dekoder og opplevde samme problem. Fikk bytta til PVR dekoderen som skal ha fjernkontroll med forbedringer på dette området, men samme problem.

Får reaksjon på dekoder så lenge tv er avslått, med en gang jeg slår det på blir det null kontakt mellom fjernkontroll og dekoder.

Noen som vet hva som kan gjøres for å få dette til å virke?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen Altibox dekodere har ett valg for å endre IR frekvens under Firmware Configuration Menu (menu på fjernkontroll under oppstart av dekoder). Har ikke din dekoder denne muligheten kan du ta kontakt med Lyse (evt. din partner) og få en IR-dongle, da denne løser problemet.

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk en slik dongle i går, men den fungerer ikke i det hele tatt. Litt research avslører at donglen er laget for fjernkontroller med 38 kHz bærebølge, mens Lyse/Altibox bruker 56 kHz. Ergo har noen bæsjet på leggen.

Hvis det står IR507 bak på donglen så funker den ikke, den skal egentlig hete USB120IR. Det er forøvrig det som står på esken og bruksanvisningen, men altså ikke det som ligger inni esken. Det er mulig at denne donglen hadde fungert hvis fjernkontrollen bare hadde brukt en annen bærebølge, så jeg vurderer et lite elektronikkstunt for å teste denne hypotesen.

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyvindk
    Jeg fikk en slik dongle i går, men den fungerer ikke i det hele tatt. Litt research avslører at donglen er laget for fjernkontroller med 38 kHz bærebølge, mens Lyse/Altibox bruker 56 kHz. Ergo har noen bæsjet på leggen.

Hvis det står IR507 bak på donglen så funker den ikke, den skal egentlig hete USB120IR. Det er forøvrig det som står på esken og bruksanvisningen, men altså ikke det som ligger inni esken. Det er mulig at denne donglen hadde fungert hvis fjernkontrollen bare hadde brukt en annen bærebølge, så jeg vurderer et lite elektronikkstunt for å teste denne hypotesen.
    Jeg har oppdaget at det finnes et utall versjoner av denne donglen, og at den jeg har fått faktisk er for 56 kHz bærebølge likevel. Ved å plugge den i PCen så kan jeg bruke piltastene på Altibox-fjernkontrollen på samme måte som piltastene på PC-tastaturet, så det er åpenbart at donglen og fjernkontrollen fungerer sammen.

Men det fungerer likevel ikke med noen av mine dekodere...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå testet maskinen og opplever samme erfaring som en kollega av meg delte med meg.

Fjernkontrollen fungerer på veldig nært forhold etter kort tid, og blir bedre etterhvert som tven har stått på en stund.

Etter ca 30minutt reagerer den slik som de andre fjernkontrollene mine.
    Altiboksen kan stå på 24/7 og den viser reaksjon i displayet på at fjernkontrollen virker når tv'en er slått av.

Med en gang tven blir påslått er det null kontakt.

Utrolig irriterende! Ingen som har en løsning på dette problemet?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det virkelig ikke flere som har opplevd eller opplever samme problemet her?

Oppdatering hos min kollega;

Han har to like dekodere, 1910. Den ene har samme problemene som jeg opplever med min, mens den andre fungerer helt suverent.
    Om han bytter om fjernkontrollene følger problemet med.
    Tydeligvis fjernkontrollen som er problemet her.

Dersom det ikke er flere her som er kjent med problemet får jeg ta med meg dekoderen å bytte den i en ny hos lyse å håpe den nye boksen er feilfri.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!

Jeg har også dette problemet hos meg. Har en IRTrans modul som ved hjelp av iRed2 skal styre AltIBox, receiver og Mac. Alt fungerer knall på alle fjernkontroller, mens jeg sliter med AltIBoc sin. Har også ett Samsung TV. Jeg kan dog ikke sette fjernkontroll instillingene i iRed til 56kHz. Eneste i nærheten er 55 og 58, og disse virker ikke.

Noen som har kommet frem til en løsning ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg henta meg en ir modul til altiboksen hos lyse som skal fungere.
    Det gjør det forsåvidt også. Nå er boksen min kun vrien i gjerne et halvt minutt før den fungerer slik som den skal.
    Ta kontakt med kundeservice så kan du komme å hente deg en slik samme dag.

Gitt opp å finne noen fasit svar på dette, holder for meg slik det er nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool AltiBox, iRed2, Fjernkontroller...

Hei

Jeg har også hatt problemer med komunikasjon mellom AltIBox fjernkontroll og TVen. Må trykke hardt eller mange ganger før jeg fikk kontakt. Problemet løste seg da jeg fikk ny TV og bytta en dekoder til PRV. Har fremdeles en gamle vanlig dekoder og den funker ok. Problemet virker litt tilfeldig...

FatMax; fant du ut hvordan man styrer AltIBox med iRed2? Har/hadde planer om å gå til anskafelse av denne løningen...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dere sikker på at det ikke er batteriene i fjernkontroll som er dårlig? Opplevde selv at fjerkontroll ikke fungerte, lyset i fjernkontroll fungerte, men det blinket når jeg trykket på en knapp. Viste seg at batteri var dårlig, og etter skifte virket alt som før.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann ! Jeg er ny bruker her på forumet men hadde samme problem med altibox og Samsung lcd tv. Løsningen for meg ble å skru av Lysstyrkesensoren i menyen på tv`n som justerer lyset på tv`n i forhold til lyset i rommet. Etter det har ikke jeg hatt noen problemer ihvertfall...
    Dere kan jo prøve dette...

Hilsen Gerhard.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk side 14 i veiledningen som ligger her:

http://www.bkkfiber.no/c/document_li...&groupId=10327

Den beskriver hvordan man kan endre frekvens på fjernkontrollen.

Jeg har samme problemet og skal teste dette i kveld...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette funker ikke på PVR-dekoderen (1960).Er bare videosettings man får opp i boot-menyen der... Er det noen måte å skifte frekvens på PVR?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flytta boksen inn på kottet,kjøpte harmony 900 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det at enkelte tv-modeller blokkerer for signalet fra fjernkontrollen til altibox-dekoderene er et kjent problem, men lyse har en enkel fiks som fungerer.
    Bare ring til de så får du er IR-motaker med en ledning som du plugger i usb-inngangen på dekoderen, og problemet er løst uten at det koster en krone.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •