Oppsett av hjemmekino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppsett av hjemmekino

Har planer om å kjøpe følgene:

Sony KDL-40W4500
    Sony DAV-DZ560
    Playstation 3
    WD TV
    Altibox HD fra Lyse

Altibox har jeg allerede (HDMI utgang). Er usikker på hva som er beste måte å koble dette opp på. Siden det kun er 3 HDMI innganger på TV, kommer jeg til å kjøpe en HDMI switch. Målet mitt er å få best mulig kvalitet med det utstyret jeg skaffer, med switchen får jeg jo brukt HDMI tilkobling til alt. Det jeg står igjen med da er lyden, er usikker på hvordan dette fungerer..
    Hva er den beste måten å koble på for å få best mulig lyd i fra alle enhetene? Tv'en har jo en optisk lydutgang, holder det at jeg kobler denne til anlegget? Eller burde jeg ha koblet enhetene (ps3, wd-tv) opp til anlegget hver for seg?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det beste er å koble alt til forsterkeren og videre til tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men har jo ikke så mange innganger i forsterkeren... Fungerer det ikke å bruke den optiske utgangen på TV altså?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du trenger jo ikke dvd spilleren i Sony DAV-DZ560, du har jo dvd spiller i ps3. da har du 3 stk utstyr som du kan koble rett i tv med hdmi. så kan du bruke optisk ut fra tv til forsterker(eller optisk fra utstyr og rett i forsterker, hvis du har nok innganger). men jeg ville nå prøvd å strekke budsjettet litt og gjerne kjøpt en forsterker uten dvd, og heller prøvd å finne en med hdmi swicthing innbygd, altså kjøre alt lyd og bilde gjennom forsterker, så ut med en hdmi til tv.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av maranello
    Har planer om å kjøpe følgene:

Sony KDL-40W4500
    Sony DAV-DZ560
    Playstation 3
    WD TV
    Altibox HD fra Lyse

Altibox har jeg allerede (HDMI utgang). Er usikker på hva som er beste måte å koble dette opp på. Siden det kun er 3 HDMI innganger på TV, kommer jeg til å kjøpe en HDMI switch. Målet mitt er å få best mulig kvalitet med det utstyret jeg skaffer, med switchen får jeg jo brukt HDMI tilkobling til alt. Det jeg står igjen med da er lyden, er usikker på hvordan dette fungerer..
    Hva er den beste måten å koble på for å få best mulig lyd i fra alle enhetene? Tv'en har jo en optisk lydutgang, holder det at jeg kobler denne til anlegget? Eller burde jeg ha koblet enhetene (ps3, wd-tv) opp til anlegget hver for seg?
    Dersom HDTV er en viktig sak for deg ,er da Altibox HD den beste TV-signalleverandøren for deg??? Jeg vet ikke om mange som er glad i Altibox og HD.Etter hva jeg leser her på Forumet er vel HD og Altibox en flopp.Jeg ville nok vurdert anderledes.
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok... Fant nå ut at DTS lyd fra WD-TV ikke fungerer om jeg kobler WD-TV til TV og videre til anlegg med toslink.

Da er spørsmålet på nytt hvordan det er best å koble. Kan jeg f.eks koble WD TV til anlegget/dvd spiller med HDMI og videre til TV med HDMI? Ser at DVD spilleren har 3 HDMI innganger... Prøver å "tegne" for å vise hva jeg tenker.

Går dette ann:

WD TV--(HDMI)----->
    PS 3----(HDMI)-----> Surround/DVD ---(HDMI)--> TV
    Altibox--(HDMI)----->

Kan jeg på denne måten bruke HDMI inngangene/utgangen på anlegget som en slags mellomstasjon?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint om noen kunne svart på dette innen lørdag, da jeg evt bestiller Sony HT-SS1300. Helt sikkert noen som har lignende utstyr som vet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maranello
    Ok... Fant nå ut at DTS lyd fra WD-TV ikke fungerer om jeg kobler WD-TV til TV og videre til anlegg med toslink.

Da er spørsmålet på nytt hvordan det er best å koble. Kan jeg f.eks koble WD TV til anlegget/dvd spiller med HDMI og videre til TV med HDMI? Ser at DVD spilleren har 3 HDMI innganger... Prøver å "tegne" for å vise hva jeg tenker.

Går dette ann:

WD TV--(HDMI)----->
    PS 3----(HDMI)-----> Surround/DVD ---(HDMI)--> TV
    Altibox--(HDMI)----->

Kan jeg på denne måten bruke HDMI inngangene/utgangen på anlegget som en slags mellomstasjon?

går helt fint det.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •