Bytte ut PS3, er det noe vits?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bytte ut PS3, er det noe vits?

Jeg har en US PS3 som jeg bruker som Blu-Ray avspiller.
    Ser at de aller fleste (alle så langt) filmene som bare er gitt ut i Europa er regionsfrie på Blu-Ray.

PS3 kan vel så langt ikke (om det ikke har skjedd i siste oppdateringen) sende ut bitstream i feks DTS MA - kun som pcm.

Tingen er vel at der er en del som mener de siste Blu-Ray spillerne har noe skarpere bilde på Bly-Ray.

BDP1500XEE koster ikke mer en 1500,- på Elkjøp. Så - om den gir et noe bedre bilde en PS3 er jo det rimelig lite penger for å få litt bedre bilde.
    Hadde vel mest lyst på Sony'en (er vel 550 den heter), men den er det vel litt pes å få regionsfri.

Lett litt, men fant ikke noe spess om å gjøre 1500 regionsfri. Noen som har fått til det på Blu-Ray?

Omm det er noe bedre bilde på 1500, og den kan gjøres regionsfri på Blu-Ray så måååå jeg jo ha den

Men. Om noen av de andre Blu-Ray spillerne til 5 000 +/- har bedre bilde så... Ja. Det vet jeg ikke. Mumle, mumle

Ver ikke om noen har noen kommentarer

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det er KUN som blu ray spiller så er det en oppgradering og kjøpe en de ren blu ray spiller til 5.000 kr.

PS3 kan ikke sende bitstream, det må nok en hardware oppdatering til da vil jeg tro.

Det har vært mange blu ray spillere som har vært testet i det siste så skulle vel gå greit og få en oversikt.

Går det og gjøre blå stråle spillerne sonefrie... hmm :-O
    Fikk meg til og gruble om det er vært og koste på en dedikert blu ray spiller om de kunne gjøres sonefri :-O

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil si det kommer helt an på hvor stort bilde du ser på, og hvilken receiver du har (dekoding av de nye formatene)?

Sånn jeg ser det er det mer ulempe at du kun har en region A spiller. Nå finnes snart alt av de utgitte filmene også på utleie, men det nyter du jo ikke godt av med "feil" sone...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Om det er KUN som blu ray spiller så er det en oppgradering og kjøpe en de ren blu ray spiller til 5.000 kr.

PS3 kan ikke sende bitstream, det må nok en hardware oppdatering til da vil jeg tro.

Det har vært mange blu ray spillere som har vært testet i det siste så skulle vel gå greit og få en oversikt.

Går det og gjøre blå stråle spillerne sonefrie... hmm :-O
    Fikk meg til og gruble om det er vært og koste på en dedikert blu ray spiller om de kunne gjøres sonefri :-O
    Hei
    5000,- - tror ikke alle er enige i det. Ser fler på nett som mener Sonyen til knappe 3 lapper (er vel 550 den heter) er bedre.
    Men, hvorfor mener du det? Er bare nysgjerrig

Hadde vært kult om man fikk en sonefri spiller som ikke kostet så mye som var bedre en PS3 da

Hadde og vært stas å sammenligne PCM vs. Bitstream selv, er jo så mange forskjellige meninger der

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stegen Electronics - Multiregion and Region free Blu-ray Players - relstivt godt utvalg av regions frie BD spillere. Disse er HW modifiserte. Prisen er del høyere enn hva en ren sone B eller A spiller koster.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Jeg vil si det kommer helt an på hvor stort bilde du ser på, og hvilken receiver du har (dekoding av de nye formatene)?

Sånn jeg ser det er det mer ulempe at du kun har en region A spiller. Nå finnes snart alt av de utgitte filmene også på utleie, men det nyter du jo ikke godt av med "feil" sone...
    Hey

Har lerret, 100". Ser jo ting bedre da en på feks en 50" TV.
    Hadde vært stas å sammenligne direkte...

Ulempe.
    Kan nok ikke si meg helt enig.
    Det er for det første *mye* bedre utvalg i USA.
    Og, det er som oftest billigere.
    Ser og at en del av de norkse utgivelene har dårligere lyd specs.

Leie filmer ja. Det gjør jeg ikke.
    Men, det er jo masse blu-ray filmer som ikke har sonesperre.

Hadde jeg leid filmer, eller vært opptatt av norsk tekst hadde det nok vært annerledes.

Men, for meg er det mer viktig med priser og utvalg

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •