HT-BD7200 noe vits?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HT-BD7200 noe vits?

La meg si at jeg har et stort problem. Først av alt, jeg bor i en liten leilighet. 40m2 for å være nøyaktig.

har fått meg samsung 46" 656 nå, men har lyst å ta steget inn i blå-markedet (blu-ray) fordi som ikke skjønte det (:

Tingen er bare den at jeg har siklet lenge etter BDP-51FD fra pioneer, men så begynte jeg å tenke på hva er vitsen når jeg ikke har høyttalere. Det er bare å glemme å kjøpe reciever og sett med høyttalere. Det vil aldri få plass. Dessverre. Det hadde vært først prioritert, men går altså ikke.

Derfor tenkte jeg å kjøpe noe alle dette når det kommer (se link under):
    HT-BD7200: 2.1 Blu-ray home theater from Samsung | CES 2009 - CNET Blogs

Tingen er bare det at det står at den kan decode Dolby TrueHD and DTS-HD Master Audio. Hvordan fungerer det egentlig, når det bare er 2.1 system? Beklager men jeg er helt grønn.

Så kommer alternativ løsning å kjøpe BDP-51FD for å så koble til HT-BD7200. Men da har jeg jo to blu-ray spillere, og da vil jeg jo ikke få hd-lyd? Hvis jeg kjører digital out fra pionner til digital in på bd7200? Da vil jeg vel bare få vanlig dts? Hadde vært fint å fått en klarhet på dette. Så fint hvis dere svarer på det.

Og så kommer det siste spørsmålet (ja vet det er mye nå) hvordan tror dere bildekvaliten på ht-bd7200 er iforhold til bdp-51fd. Jeg mener HT-bd2 7.1 systemet fikk jo mye ros for sin kvalitet på blu-ray. Er det så og si likt følges det litt bortkastet å kjøpe standalone blu-ray spiller når jeg ikke engang får hd lyd ved å bruke digital kabel for lydoverføring.

Håper dere forstår min frustrasjon og kan hjelpe meg

Takk

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    håper noen kan hjelpe meg

spørsmålet er egentlig, hvis du har en blu-ray spiller som dekode alle nye hd lyd formater internt, kan man da sende denne lyden ved å bruke digital utgangen på blu-ray spilleren til digital inngangen på annlegget som vist (ht-bd7200)?

eller blir det bare vanlig dts

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil si det er vits. Hvis det overhodet ikke er aktuelt med en større receiver/AV forsterker/høyttalerpakke, vil jeg tro denne løsningen garantert er mye bedre enn å benytte lyden fra TV-høyttalerne. Det skal veldig lite til før så er tilfelle.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, passer så greit inn også. Men hvordan tror du billedkvaliten på spilleren er. Hovedsaklig på blu-ray. Vet dette blir mest synsing, men det var jo å skryte av i ht-bd2 7.1 annlegget.

Blir vel bare å vente å se på reviews. Synd jeg ikke vet når det kommer. Bare første halvdel av 2009.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active Brummund sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du vurdert litt større høyttalere som kan skrus på veggen? Det er jo kommet flere løsninger der, og da spiser det i alle fall ikke gulvplass. Dog må du jo ha en vegg og plass på veggen! :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •