Warner, Paramount put titles on SD cards

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

UPDATE: Studios sign on to MOD Systems kiosks
    By Paul Sweeting and Marcy Magiera -- Video Business, 1/8/2009
    JAN. 8 | LAS VEGAS—MOD Systems has signed deals with Warner Bros. and Paramount Digital Entertainment to make their movies available via downloads to SD cards at kiosks in retail stores later this year.

In a related move, longtime indie retailer and Screenplay founder Mark Vrieling has joined MOD Systems as chief content officer.

In his new role, which was finalized last week, Vrieling will be responsible for securing content from the studios and other program suppliers for MOD’s prospective download-to-SD-card system, developing the title assortment to be included and helping MOD refine its retail implementation.

Warner and Paramount are the first major studios to join indie suppliers including Anchor Bay Entertainment, First Look Studios and Image Entertainment in making titles available to MOD, which said it now has rights to 4,000 video titles and 4 million music tracks. MOD is scouting pilot retail locations for a launch of the digital video service sometime this year.

Vrieling will continue to oversee Screenplay but is expected to dedicate the majority of his time to MOD.

“I think the two are actually a perfect marriage,” Vrieling told VB at the Consumer Electronics Show here.

Once MOD is up and running, Vrieling hopes to integrate it with Screenplay so that Screenplay clients will be able to offer customers a digital rental or purchase option in their stores along with streamed movie previews.

“Because of Screenplay, I already have a lot of the pieces in place to do this for the retailer, in terms of ingesting content, managing the metadata, accounting and auditing,” he said. “It’s what I’ve been working toward for a long time.”

Vrieling said MOD is in talks with all the major studios but declined to comment on whether any other deals are imminent.

“The thing that is most interesting to the studios is expanded points of distribution,” MOD vice chairman and co-founder Anthony Bay said. “If they can use this to get distribution in airports and convenience stores and other places where DVD doesn’t have much of a presence, that’s all upside for them.”

Bay said he expects the download-to-SD-card system to deploy at retail, at least on a test basis, this year. It will be possible to start a test with just two major studios on board, he said.

Bay wouldn’t say when he expects to sign other studios, but added, “different studios have different concerns, but nobody thinks it’s a bad idea. They all get that this can and should be part of their digital strategy.”

“I think people are coming around to seeing SD as the right portable format,” he said. “Optical disc is not a good portable format, and other things like USB drives, flash drives, are not secure.”

The first retail deployments are likely to follow the “retail-attended model,” in which consumers will browse, select and order titles from a touch screen, but the final fulfillment will be from a manned station in the store, before transitioning to a fully automated system, Bay said.

MOD last year raised $35 million in a first round of venture funding led by Toshiba and NCR, which took minority stakes in the startup.

Toshiba is expected to roll out a line of set-top boxes with SD card slots for playing back digital video downloads saved to the memory cards. ATM maker NCR, which has swiftly expanded into the DVD kiosk business, will build the digital kiosks MOD plans to roll out to stores.

===

Vi snakker vel kun om SD i første omgang, men kommer det en billig 50GB brikke med film så er det jo bra...

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke dumt med SD CARD.
    De er jo svinedyre som lagring ennå men de har vel en løsning for billig minne og også eksterne tilkoplingsmuligheter så folk slipper innvistering av leser.
    Er jo ikke rette økonomiske tiden med det første , hverken for BD eller annen elektronikk men siden jeg skjønner HD DVD taperen er en av de aktive SD card pioneerene så vil vel alt desperat forsøkes for å finne en løsning for inntjening av tapte HD DVD satsede milliarder kroner
    Toshiba invokes SD cards to battle Blu-ray

vil SD card være en konkurent på lang tid i forhold til DVD disc
    (så lenge det blir økte kostander for forbruker å få lade steder for å fylle kortene med film tror jeg neppe det)

Vil SD card bli konkurent til BD
    (neppe da de som kjøper BD gjør det for å få bedre bilde/lyd )

50 GB på kort til en akseptabel pris kan bli lenge til.

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, ikke så sikkert det vil ta så lang tid før minnebrikker med STOR kapasitet kommer til en grei pris (?)
    SDXC minnekort med kapasitet opptil 2 TB - digit.no

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Amiga
    Tja, ikke så sikkert det vil ta så lang tid før minnebrikker med STOR kapasitet kommer til en grei pris (?)
    De største pr i dag er 32GB med 64GB varianter på vei en eller annen gang senere i år.

Uansett er 2TB langt unna. Selv med en optimistisk dobling av kapasiteten hver 6. mnd vil du ikke stå med 2TB i hånda før kalenderen nærmer seg 2012 ...

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge ryktene skal 104 MB pr sekund versjonen komme i 2009.
    Er ikke sikker på om det er 1 eller 2 TB utgaven som kommer men likevel tror jeg dette vil gå RIMELIG fort :-)

SDXC - SD Association

The next-generation SDXC (eXtended Capacity) memory card specification, pending release in Q1 2009, dramatically improves consumers’ digital lifestyles by increasing storage capacity from 32 GB up to 2 TB and increasing SD interface read/write speeds up to 104 MB per second in 2009 with a road map to 300 MB per second. SDXC will provide more portable storage and speed, which are often required to support new features in consumer electronic devices and mobile phones.

A 2 TB SDXC memory card can store 100 HD movies, 480 hours of HD recording or 136,000 fine-grade photos. Faster bus speeds will enable professional-level recording in compact consumer camcorders and increase the number of frames shot in a second with SDXC cameras.

The faster bus speeds in the SDXC specification also will benefit SDHC, Embedded SD and SDIO specifications.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Amiga
    SDXC minnekort med kapasitet opptil 2 TB - digit.no
    Dette er bare snakk om en ny versjon av kortene slik at de vil være i stand til å adressere 2TB. Dagens SDHC-kort er begrenset til 32GB, så de måtte utvide standarden for å gjøre det mulig å lage 64GB-kort. Når man først utvider, så vil det være dumt å sette en begrensning man kommer til å nå i løpet av relativt kort tid, så jeg tror ikke du skal forvente 2TB med det aller første.

Men, for moro skyld - 64GB-kortene vil komme i løpet av året, og du må doble kapasiteten fem ganger til for å nå 2TB. Hvis vi antar at nye kort med dobbel kapasitet lanseres to ganger i året (nokså optimistisk, tror jeg), så bør 2TB-kortene dukke opp høsten 2011. Nøyer vi oss med én dobling i året, må vi vente helt til 2014.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    vil SD card være en konkurent på lang tid i forhold til DVD disc
    (så lenge det blir økte kostander for forbruker å få lade steder for å fylle kortene med film tror jeg neppe det)
    Jeg er veldig spent på å se prising og DRM-strategi og alt sånn på dette formatet, for jeg har virkelig ikke helt fått med meg hvilke avspillere de egentlig ønsker å bruke dette på.

Anyway - hvis formatet er DRM-fritt, eller i det minste såpass fritt at filmene kan spilles av på (så godt som) alle mobile spillere som kan lese SD-kort, så behøver ikke formatet være helt DOA. Dessuten trenger ikke filmene ta veldig stor plass så lenge vi snakker om DVD-kvalitet. Du kommer sikkert unne med 500MB pr. film, men hvis vi sier rundt en gig, så er det nok ikke så langt unna, tenker jeg.

Men, jeg har uansett litt vansker for å forstå hensikten med formatet. Det minner litt om nedlasting, men du må selv gå til butikken for å hente filmen. Hva i all verden skal poenget med det være?

Musikk på minnekort er lettere å forstå. Spesielt dersom alle bensinstasjoner og kiosker har en liten terminal man kan stappe minne- og bankkort i og kjøpe sanger for 5-10,- stykket. Skal man selge video på minnekort, ville jeg heller satset på TV-serier, og satt opp terminaler på bussholdeplasser og togstasjoner, så pendlere kunne kjøpt enkeltepisoder til og fra jobb. Sett prisen på et fornuftig nivå, gjerne med abonnement, så kan det faktisk hende folk hadde brukt det.

Vil SD card bli konkurent til BD
    (neppe da de som kjøper BD gjør det for å få bedre bilde/lyd )
    Nei, jeg tror det er litt vel ambisiøst å prøve å selge 1080p-filmer på minnekort foreløpig.

50 GB på kort til en akseptabel pris kan bli lenge til.
    Sannsynligvis vil man klare seg med et 32GB-kort (kanskje til og med 16GB) hvis man bare har filmen og ett lydspor. 16GB-kortene får du nå ned til 250,- pr. stk, mens 32GB fortsatt koster over tusenlappen. Uansett er dette alt for mye bare for å lagre en enkelt film.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager, dette er egentlig veldig off-topic, men jeg synes det er litt morsomt

Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Dette er bare snakk om en ny versjon av kortene slik at de vil være i stand til å adressere 2TB. Dagens SDHC-kort er begrenset til 32GB, så de måtte utvide standarden for å gjøre det mulig å lage 64GB-kort. Når man først utvider, så vil det være dumt å sette en begrensning man kommer til å nå i løpet av relativt kort tid, så jeg tror ikke du skal forvente 2TB med det aller første.
    Forresten - bare sånn for sammenligningens skyld, på PCen min hjemme bruker jeg et filsystem som har en teoretisk begrensning på 16 Exabyte (dvs. ca. 16 millioner Terrabyte). Men man kan ha flere filsystemer i en "pool", og den teoretiske begrensningen i en og samme "pool" er 256 Zettabyte (256000 Exabyte (eller 256 milliarder Terrabyte)). For å være helt sikker på at man ikke skal gå tom for plass, så kan man ha opptil 16 trillioner "pools" på hver PC.

Da snakker vi virkelig om å designe en standard som skal holde i noen år

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Beklager, dette er egentlig veldig off-topic, men jeg synes det er litt morsomt

Forresten - bare sånn for sammenligningens skyld, på PCen min hjemme bruker jeg et filsystem som har en teoretisk begrensning på 16 Exabyte (dvs. ca. 16 millioner Terrabyte). Men man kan ha flere filsystemer i en "pool", og den teoretiske begrensningen i en og samme "pool" er 256 Zettabyte (256000 Exabyte (eller 256 milliarder Terrabyte)). For å være helt sikker på at man ikke skal gå tom for plass, så kan man ha opptil 16 trillioner "pools" på hver PC.

Da snakker vi virkelig om å designe en standard som skal holde i noen år
    Hvilket filsystem er dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Hvilket filsystem er dette?
    ZFS til Solaris. Kjører det på filserveren hjemme, og er veldig fornøyd.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •