Trenger hjelp med PS3 og Tatung TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp med PS3 og Tatung TV

Jeg har en Tatung 32MCHK og har i dag fått meg Playstation 3. Jeg bruker HDMI for tilkopling mellom apparatene. Når jeg konfigurerer skjerminstillingene på PS3 automatisk velger den 1080i (jeg synes bildet også blir penest da).

MEN.... Når jeg skrur av og på PS3 stiller den seg tilbake til 576p. TVen justerer seg da etter denne oppløsningen automatisk. Jeg må dermed inn på menyen på PS3 for å stille tilbake til 1080i.

Er dette normalt?
    Er det noe mulighet for å stille PS3 til permanent å beholde 1080i?

Håper noen kan hjelpe meg her

PS! HD signaler og PS3 er nytt for meg

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andy43
    Jeg har en Tatung 32MCHK og har i dag fått meg Playstation 3. Jeg bruker HDMI for tilkopling mellom apparatene. Når jeg konfigurerer skjerminstillingene på PS3 automatisk velger den 1080i (jeg synes bildet også blir penest da).

MEN.... Når jeg skrur av og på PS3 stiller den seg tilbake til 576p. TVen justerer seg da etter denne oppløsningen automatisk. Jeg må dermed inn på menyen på PS3 for å stille tilbake til 1080i.

Er dette normalt?
    Er det noe mulighet for å stille PS3 til permanent å beholde 1080i?

Håper noen kan hjelpe meg her

PS! HD signaler og PS3 er nytt for meg
    Hei,

Pass på at du lagrer konfigurasjonen, etter at du har satt bilde ut til 1080i.

Har du 720 eller 1080 linjer på tv?
    Sist endret av Gorm; 06-16-2014 kl 20:01 Begrunnelse: brukernavn i quote

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Takk for kjapp tilbakemelding. Ja, jeg går ut i fra at den lagerer. Jeg følger den "veiviseren" som dukker opp når jeg enderer skjerminstillingene. Finnes det en spesiell lagringsknapp?

TVen er HD ready. Det vil vel si at den støtter 720p og 1080i?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom til å tenke på en ting... Jeg bruker en relativt billig hdmi kabel. Kan det være årsaken? Skulle vel ikke være så kritisk så lenge jeg ikke kjører full-hd?

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mest sannsynlig støtter den begge deler, men har 720 linjer. begge innstillinger kan brukes.

PS3:

Du må hele tiden trykke mot høyre når du er inne i den skjerminnstillinger menyen.
    Tror det er X på slutten.

Skruer du PS3 helt av (knappen bak) etter at du har brukt den?

Edit: Tviler på at det har med kabelen å gjøre..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, her har trykket mot høyre. Når jeg kom til enden (rette etter lydinstillinger) måtte jeg trykke X for å komme tilbake til menyen. Da skulle vel instillingene være lagret vel?

Til nå ha jeg ikke skrudd den helt av med knappen bak.

Det er når startbildet kommer (før menyen) at bildet blir 576p. Da forblir den slik til jeg endrer den manuelt til 1080i

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, her har trykket mot høyre. Når jeg kom til enden (rette etter lydinstillinger) måtte jeg trykke X for å komme tilbake til menyen. Da skulle vel instillingene være lagret vel?

Da skal de være lagret ja......

har du prøvd å resette ps3?

La den stå på, hold inne "power" knappen ved diskmatingen, i 5 sek, til du hører et pip.
    Da er alle bildesettings nullstilt, prøv så på nytt.
    Sist endret av Gorm; 06-16-2014 kl 20:02 Begrunnelse: brukernavn i quote

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøver det nå.

En annen ting jeg opplever er at hvis jeg forsøker å gå inn på Playstation Home forvrenger bildet. Det ser ut til at Playstation Home bruker 1080i, men det forvrenger ikke med 1080i i PS3 menyen... Merkelig. Er det TVen tro?

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å ta bort alle andre options enn 720p, kan være kabelen ikke støtter 1080i.

Hvilken Ps3? 40/60/80gb?
    har du siste oppdatering?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en PS3 40GB med siste oppdatering. Oppdaterte den når jeg fikk den i dag. Jeg tror kanskje det kan være kabelen. Kan stikke på elkjøp å få ta en i ny kabel på 30 dagers for å utelukke kabelproblemer.

Men siden hovedmenyen viser i 1080i så burde kabelen støtte 1080i...

Mente du å ta vekk andre option enn 720p på TVen eller på PS3en? TVen har kun auto modus, så jeg kan ikke tvinge den til en spesiell instilling.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [BD 1080p 24 Hz utgang (HDMI)] er et alternativ i [BD/DVD innstilling] under Innstillinger.

Angi om du vil bruke videoutgangsmodusen 1080p 24 Hz når du viser Blu-ray Disc-video (BD).

Automatisk: Bytt videoutgangsmodusen automatisk for å samsvare med TV-en som er koblet til.
    Av: Vis BD-video med maksimal oppløsning, som er valgt for videoutgangsinnstillingene for PS3-systemet (ikke vis med 1080p 24 Hz).
    På: Angi dette alternativet for å vise BD-video som ble filmet i 1080p 24 Hz, direkte med en oppløsning på 1080p 24 Hz.

Denne innstillingen fungerer bare når [HDMI] er valgt i [Innstilling for Video utdata] under Innstillinger > [Skjerminnstillinger].
    TV-en eller AV-forsterkeren (mottaker) som brukes, må ha støtte for videomodusen for 1080p 24 Hz. Hvis du vil vite mer, kan du se i instruksjonene for enheten som er i bruk.
    Blu-ray Disc-en (BD) som brukes, må også ha støtte for videomodusen for 1080p 24 Hz. Vanligvis blir video spilt inn med 1080p 24 Hz-oppløsningen for kommersielt tilgjengelig BD-videoprogramvare (BD-ROM), der "1080p" vises som opptaksmodus.
    Hvis video ikke vises på riktig måte når [Automatisk] er valgt, må du sette dette alternativet til [Av].
    Bruk denne innstillingen når systemet er koblet til en TV med en HDMI-kabel. Juster innstillingen slik at den samsvarer med TV-en som brukes.
    Hvis videoutgangsinnstillingene ikke samsvarer med TV-en som brukes, kan det hende det ikke vises video på skjermen når oppløsningen endres. Innstillingen vil imidlertid bli tilbakestilt automatisk til den opprinnelige oppløsningen etter en kort periode. Hvis det ikke vises noe på skjermen i mer enn 30 sekunder, kan du slå av systemet og deretter slå det på igjen.

prøvde du 720p?

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BTW: ta av 24hz om denne står på.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    720p og 24hz på PS3 eller på TVen?

Går ikke å endre på TVen (auto)

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    720p og 24hz på PS3 eller på TVen?

Går ikke å endre på TVen (auto)

Skru av 24hz modus på PS3, den står nok allerede av, hvis du ikke har skrudd den på.

Sett PS3 til 720p ut. ta bort 576p.
    Sist endret av Gorm; 06-16-2014 kl 20:03 Begrunnelse: redigert brukernavn i quote

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal prøve det. Må ut en tur nå. Men tusen takk for hjelpen så lenge!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke vet jeg hva som var problemet. Det løeste seg til slutt... Alt jeg gjorde var å resette PS3en og satte opp skjerminstillingene på nytt. Hvis jeg skal ha 720p huker jeg vekk 1080i, og skal jeg 1080i huker jeg vekk 720p - Thats it!

Takk for all hjelp! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte en "litt billig" Hdmi på Clas Ohlson, den klart ikke mer enn 720, selv om projektoren tar 1080p. Byttet kabel til litt mer fancy fra Mamoz.no, og dermed fikk jeg 1080p. Den billige kabelen gjorde at Ps3 ikke klarte å lagre innstillingene.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er netopp det jeg har... En billig kabel fra Clas Ohlson. Men Det er vel stor forskjell på 1080i og 1080p (datamengnde) så jeg regner med kabelen er god nok inntil videre. Etter at jeg resatte PS3en har jeg ikke hatt noe problemer hittil. Hvis det skulle vise seg at det er kabelen så får jeg invistere i en litt dyrere sak...

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er netopp det jeg har... En billig kabel fra Clas Ohlson. Men Det er vel stor forskjell på 1080i og 1080p (datamengnde) så jeg regner med kabelen er god nok inntil videre. Etter at jeg resatte PS3en har jeg ikke hatt noe problemer hittil. Hvis det skulle vise seg at det er kabelen så får jeg invistere i en litt dyrere sak...
    Så bra at det ordnet seg, hadde litt lignende trøbbel med min PS3 da den var ny, tok litt tid før alt var som det skulle.
    Sist endret av Gorm; 06-16-2014 kl 20:03 Begrunnelse: redigert brukernavn i quote

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •