Spørsmål om HD-lyd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spørsmål om HD-lyd

Hvis man vil ha HD-lyd fra en Blueray spiller trenger man også en receiver/preamp med HDMI inngang ? Eller kan man få HD-lyd via multikanal utganger på Blueray spiller til multiinngang på receiver/preamp ?

Har lest litt og har forstått det som at hvis man kjører via multiinngang, så vil signalet bli omkodet fra HD-signal til 7.1 channel audio....
    Vil det da si at man ikke har HD-oppløsning på lyden som blir sendt ut fra receiver/preamp ?

Vil man da få samme lyd som hvis man kobler via coaxial eller optisk mellom spiller og receiver/preamp ?

Håper noen kan hjelpe meg :-)

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du vil aldri få hd lyd ut via coax/optisk, kun dd/dts core.
    Dersom du velger å la spilleren dekode hd lyd å sende via 7/5.1 analog til din forsterker så får du fullt utbytte av hd lyd. Den båndbredde begrensningen som ligger i coax/optisk vs. hdmi har ingen ting med analog lyd å gjøre. En analog kabel kan overføre hele signalet, men så lenge lyden er analog vil kabler og kontakter etc. spille mye større rolle.
    Du får et ekstra ledd eller to ved å gjøre på denne måten, men for mange er det eneste løsning, meg inklusive.
    Tro meg, det er en vanvittig oppgradering fra vanlig digital lyd til HD lyd, anbefales på det sterkeste!
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •