Blu-ray og Scart... - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 57
    Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    La nå mannen få kjøpe seg en Blue-ray-spiller om han ønsker det... Tv'n kommer sikkert på plass den også. Det er da som f*** kor folk skal bry seg. Har selv en 50" hdtv, men ikke blue-ray-spiller enda.. Skal vel komme en knall og fortelle meg at hva f*** skal jeg ha det for når jeg ikke har blue-ray
    Det er vel ingen som har henvendt seg til deg med budskap om at du må kjøpe Blue-ray spiller?! La nå mannen være i fred og bestemme seg...

Men jeg vil allikevel benytte muligheten til å si at du virkelig går glipp av noen fine filmopplevelser uten BLU-RAY spiller.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nødvendig
    Mange fliffige innspill her :wink:

Tok meg en tur til Hi-Fi senteret, og skulle ha blu-ray, tenkte meg litt om, og dro igjen med et par Dali Concept 8

Får prioritere annlegg nå, så tv og så blu-ray så kommer det seg :P

Takk for alle innspill folks

Hehe glimrende
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Det er vel ingen som har henvendt seg til deg med budskap om at du må kjøpe Blue-ray spiller?! La nå mannen være i fred og bestemme seg...

Men jeg vil allikevel benytte muligheten til å si at du virkelig går glipp av noen fine filmopplevelser uten BLU-RAY spiller.
    Tok du poenget i innlegget mitt i det hele tatt?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Hvorfor har du HDTV og ikke Blu-ray???

B. are Måtte sen..

Hehe, din fante!! Kanskje jeg må ta ruren inn til deg og bjeffe litt

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig skal mannen kjøpe seg en blå-ray spiller. Hva skal man ellers spille av film på da man kanskje ikke ønsker å kjøpe film på dvd lengre??

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking bd

nei den beste løsningen er simpel men genial

kjøp en ps3 så kan du spille av filmene dine å kjøpe deg en tv og en mye bedre bd spiller seinere vist bd fortsatt eksisterer................?

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når trådstarter henvender seg til entusiaster på et åpent forum, må man regne med at det blir ytret meninger og anbefalinger/forslag som vil komme som perler på en snor. Å koble en Blu-ray spiller til en CRT med en scart er totalt bortkastet etter min mening! Såfremt man ikke planlegger å kjøpe ny skjerm innen kort tid. Jeg kan ikke skjønne at det ikke er bedre å prioritere en ny HD fremviser fremfor en HD avspiller.

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når trådstarter henvender seg til entusiaster på et åpent forum, må man regne med at det blir ytret meninger og anbefalinger/forslag som vil komme som perler på en snor. Å koble en Blu-ray spiller til en CRT med en scart er totalt bortkastet etter min mening! Såfremt man ikke planlegger å kjøpe ny skjerm innen kort tid. Jeg kan ikke skjønne at det ikke er bedre å prioritere en ny HD fremviser fremfor en HD avspiller.
    Så for og dra den litt videre,jeg skulle altså ikke ha koblet en BD sak til den gammle CRTen min ? en Barco 1209,den har så vidt jeg vet høyere oppløsning en mesteparten av de greiene du får kjøpt i dag.
    Brukte en DVDspiller på den og det var bortkastet det 8)

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av samco
    nei den beste løsningen er simpel men genial

kjøp en ps3 så kan du spille av filmene dine å kjøpe deg en tv og en mye bedre bd spiller seinere vist bd fortsatt eksisterer................?

Det finnes no bedre og billigere spillere enn PS3! Fordelen med PS3 er selvsagt at det i tillegg er en spillkonsoll og en kompetent mediastreamer. Men hvis man ikke er interessert i dette er en dedikert spiller bedre på både BD- og DVD avspilling, spesielt sistnevnte i mange tilfeller.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Planen var jo det å høre om det funket på CRT, siden jeg skal oppgradere til HD tv innen noen få uker, og da var det like greit å kjøpe en BD-spiller og ha til tv`n var på plass.

Har testa annlegget nå, og det spiller både dypt og presist synst jeg.
    Det er vel normalt når de er ny at de er litt "innesperra" ?
    Føler at de kan være litt mer klang og detaljer i lydbilde, men det kommer vel når man spiller dem inn.

Sitter å ser på tv nå, enten 37" eller 42", regner med det HD ready ikke er noe bra investering og det er like greit å kjøpe Full HD?

Er en fin Panasonic på elprice til en 12-13k, det må vel være en god plasma?

PS3 har også vært vurdert, men jeg spiller så og si aldri til at det ville vært vits.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Så for og dra den litt videre,jeg skulle altså ikke ha koblet en BD sak til den gammle CRTen min ? en Barco 1209,den har så vidt jeg vet høyere oppløsning en mesteparten av de greiene du får kjøpt i dag.
    Brukte en DVDspiller på den og det var bortkastet det 8)
    OT?!? Du har vel allerede svart på ditt eget spørsmål? Kanskje du kan forklare hvordan BD koblet til en CRT TV med kompositt eller scart skal gi noen nevneverdig bedre kvalitet enn DVD?

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange fliffige innspill her :wink:

Tok meg en tur til Hi-Fi senteret, og skulle ha blu-ray, tenkte meg litt om, og dro igjen med et par Dali Concept 8

Får prioritere annlegg nå, så tv og så blu-ray så kommer det seg :P

Takk for alle innspill folks
    Ahhh, enda en som er i fjordlandreklamen..

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OT?!? Du har vel allerede svart på ditt eget spørsmål? Kanskje du kan forklare hvordan BD koblet til en CRT TV med kompositt eller scart skal gi noen nevneverdig bedre kvalitet enn DVD?
    Ja det er enkelt men det kommer an på hvilket underlag du bruker 8)

Spørsmålet her var om det var mulig og koble den til en TV via Scart og det har trådstarter fått svar på.

Siden det kom så mange andre uvesentligheter her måtte jeg bare hive meg på toget, og tror du ikke jeg fikk napp også ?? Det er en fin kveld !!

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Ja det er enkelt men det kommer an på hvilket underlag du bruker 8)

Spørsmålet her var om det var mulig og koble den til en TV via Scart og det har trådstarter fått svar på.

Siden det kom så mange andre uvesentligheter her måtte jeg bare hive meg på toget, og tror du ikke jeg fikk napp også ?? Det er en fin kveld !!
    Jeg glemte nesten at det var seriøs fisking vi drev med her inne. For å være litt seriøs, det må da være lov å komme med anbefalinger og innspill når det faktisk har noe for seg. Personlig vil jeg heller kalle dine innlegg sålangt i denne tråden for uvesentlig!

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det smarteste er å kjøpe BD spilleren FØRST, for da kan han slutte å kaste penger ut vinduet på utdaterte DVD filmer ;-) og bygge opp samlingen av deilige Blu-rays som han får FULL glede av når ny TV kommer på plass...

Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Ahhh, enda en som er i fjordlandreklamen..
    Planlegging er en uting vet du, tar man alt på sparket så får man det akkurat slik man vil

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eirik73
    Det smarteste er å kjøpe BD spilleren FØRST, for da kan han slutte å kaste penger ut vinduet på utdaterte DVD filmer ;-) og bygge opp samlingen av deilige Blu-rays som han får FULL glede av når ny TV kommer på plass...

Lykke til!
    Såklart, hvorfor kjøpe brød fra igår når du får ferskt idag?

Her er det vel egentlig ikke SÅ nøye hva som er først, da jeg får lønn innen 2 uker

Har enda ikke bestemt meg for hvilken blu-ray spiller, men har de siste 15 årene hatt meget god erfaring med Panasonic, som overasker meg med god kvalitet og generelt lite problem, i mitt tilfelle 15 år uten et eneste problem.
    Leser i div. tester at BD35 kommer meget gått ut, så jeg venter egentlig bare på et tilbud på den fra en eller annen butikk

Om man skal diskutere hva som er viktigst av BD og HD tv først, så blir det som å spørre kyllingen om hvem som er mora, et jævla kaklende rabalder med en gang 8)

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    Hehe, din fante!! Kanskje jeg må ta ruren inn til deg og bjeffe litt
    Næii ... næiii ... Ta ikke mæiii, ta heller Loffen68! Han er mye større og sterkere en mææii ..

Helsing:
    Norske Folkeeventyr!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såklart, hvorfor kjøpe brød fra igår når du får ferskt idag?

Her er det vel egentlig ikke SÅ nøye hva som er først, da jeg får lønn innen 2 uker

Har enda ikke bestemt meg for hvilken blu-ray spiller, men har de siste 15 årene hatt meget god erfaring med Panasonic, som overasker meg med god kvalitet og generelt lite problem, i mitt tilfelle 15 år uten et eneste problem.
    Leser i div. tester at BD35 kommer meget gått ut, så jeg venter egentlig bare på et tilbud på den fra en eller annen butikk

Om man skal diskutere hva som er viktigst av BD og HD tv først, så blir det som å spørre kyllingen om hvem som er mora, et jævla kaklende rabalder med en gang 8)
    :-D Jeg har en BD55 (tekniske grunner til det!) Superfornøyd! Er til og med plass til et minnekort med feks. feriebilder! Snadder. Tenkte på PS3 men den bråker så inderlig!

Et tips kan være å starte en tråd om hvilken kabel som er best, da får du garrrrrrantert en laaaaang tråd! Kan sikkert sy deg ei jakke av den på 2dager!

PS: Jeg veit hvem mora til kyllingen er - men vil ikke si det! 8)

Lars..

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Næii ... næiii ... Ta ikke mæiii, ta heller Loffen68! Han er mye større og sterkere en mææii ..

Helsing:
    Norske Folkeeventyr!

Bare dere kke kommer over broa mi, for da tek eg dykk begge to.. Bøøø

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •