Blu-ray formatet - erfaringer og "Topp 10" BD-filmer.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 117
    Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Blu-ray formatet - erfaringer og "Topp 10" BD-filmer.

Jeg starter denne tråden med et par mål for øyet:
    *Først og fremst for at folk skal kunne dele og lese hverandres erfaringer og opplevelser med det nye høydefinisjonsformatet - Blu-ray!
    *Prøve å få frem fordelene med dette formatet kontra DVD eller andre formater/komprimater (hvis det er et ord)
    *På hvilken oppsett BD faktisk er en god oppgradering. Legg helst ved detaljer om størrelse på fremviser, sitteavstand, oppløsning, utstyr i bruk, film osv.

I denne tråden vil jeg at det skal legges vekt på fordelene med BD og når disse er synlige. Jeg oppfordrer alle til å dele egne erfaringer!
    Jeg ser ikke noen grunn til at dette skal bli en diskusjon om hvilket format som er "best eller dårligst", og oppfordrer de som eventuelt føler seg fristet til å legge igjen en post i denne tråden
    .

-------------------------------------------

Topp 10 BD-filmer:

Wall-E
    Transformers
    The Dark Knight
    Cars
    Band of Brothers
    Iron Man
    Hellboy II
    Hancock
    Die Hard 4.0
    Kung Fu Panda

...nesten på listen (trenger flere "stemmer"):
    There Will be Blood
    IRobot
    The Incredible Hulk
    Apocalypto
    Blade Runner
    Ratatouille
    I Am Legend
    Master and Commander
    Batman Begins
    No Country for Old Men

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har i dag en 42" HDready plasma skjerm, og sitter ca. 2,90 meter ifra. Bruker en PS3 som avspiller, kjører alle signalene til en Onkyo TX-SR805 via HDMI kabler. Jeg merker generelt et meget godt løft i bilde, men vet og føler at jeg ikke henter ut hele potensialet som ligger i BD formatet. Oppgraderingen til 55" Full HD kommer i januar

Videre merker jeg et utrolig godt løft på lyden, spesielt i DTS-MA eller TrueHD sporene. Detaljene i alle kanalene kommer mye mer frem, tale blir mer naturlig, kanalseperasjon i form av at lyden er "plassert" mer riktig i lydbilde og dynamikk er vel noen av de tingene jeg kan trekke frem.

Jeg ser prisene er på god vei nedover, og mange ganger matcher de konkurrerende format i pris. Dessverre er utvalget pr idag ikke helt tilfredsstillende, men nesten alt nytt som er verdt å se kommer jo på BD, så! 8)

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for sist, hhalstensen. Bra initiativ

Her kan det sikkert komme mange bra opplevelser og meninger for de som har gått til innkjøp av HD fremviser og Blu-ray. Og for ordensskyld til mange av dere nye som har kjøpt dere blå-disk; så skrives formatnavnet slik:

Blu-ray (BD)8)

Selv så har jeg endelig fått filmrommet jeg har drømt om, og spart til, i årevis. Lever på statslønn, og da må en spare lenge før det blir noe nytt. Men har holdt på siden 1992, og startet med Hifi. Skal ikke dra hele historien, men var ganske hifi-idiot på slutten av 90-tallet. Ble så gal at jeg kjøpte en BAT VK60 (Balanced Audio Technology) rørforsterker og en Krell CD-spiller. Nydelige saker, var det. Da kan vi snakke om treg oppstartstid. Stort sett måtte røra varmes opp i 15-20 minutter før det spilte som det skulle. Hadde god tid, gitt...ingen kone eller barn den gang, nei...ja-ja...

Men jeg må virkelig si at med hjemmekino så får en litt av alt. Jeg har prioritert film, men etter at den rykende ferske Pioneer BDP-51FD kom i hus, og overtok for PS3; så har musikk fra CD også blitt meget godt (ift min målestokk, da).

Jeg har projektor og 92" rammelerret og sitter på ca. 3-3,5 meter. Fikk satt opp anlegget i 6.1, dvs at jeg satt en ekstra senter høyttaler midt bak. Denne er omtrent like langt fra lytteposisjon som det senter front er. På den måten fikk jeg skikkelig kringlyd.

Blu-ray gjør at jeg endelig kan nyte en film uten å bli småirritert over dårlig kvalitet. Nå er det forskjellig kvalitet på BD også, men jevnt over er det godt. Spesielt morsomt er det å kjøpe klassikere som med BD fremstår ofte som de var filmet i går. Filmer som f.eks Gudfader Trilogien og James Bond.

Og lyden er selvsagt et helt nytt kapittel. Dynamikk, dynamikk, dynamikk

De to siste (og første) filmene jeg så på med 51FD ble Harry Potter del 1 (PCM-spor) og Iron Man (TrueHD-spor). Det var utrolig gøy og underholdende. Spesielt Harry Potter hadde et forrykende lydspor.

Gleder meg til neste film allerede. Spørs om det ikke blir på utleie

Og igjen, bra initiativ til en ny og fredelig tråd omkring Blu-ray, hhalstensen

Ellers så har jeg den siste uka oppdatert "My Batcave", som viser min lille hule i kjelleren. Litt stolt etter alt strevet.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Takk for sist, hhalstensen. Bra initiativ

Her kan det sikkert komme mange bra opplevelser og meninger for de som har gått til innkjøp av HD fremviser og Blu-ray. Og for ordensskyld til mange av dere nye som har kjøpt dere blå-disk; så skrives formatnavnet slik:
    Blu-ray (BD)8)

Selv så har jeg endelig fått filmrommet jeg har drømt om, og spart til, i årevis. Lever på statslønn, og da må en spare lenge før det blir noe nytt. Men har holdt på siden 1992, og startet med Hifi. Skal ikke dra hele historien, men var ganske hifi-idiot på slutten av 90-tallet. Ble så gal at jeg kjøpte en BAT VK60 (Balanced Audio Technology) rørforsterker og en Krell CD-spiller. Nydelige saker, var det. Da kan vi snakke om treg oppstartstid. Stort sett måtte røra varmes opp i 15-20 minutter før det spilte som det skulle. Hadde god tid, gitt...ingen kone eller barn den gang, nei...ja-ja...

Men jeg må virkelig si at med hjemmekino så får en litt av alt. Jeg har prioritert film, men etter at den rykende ferske Pioneer BDP-51FD kom i hus, og overtok for PS3; så har musikk fra CD også blitt meget godt (ift min målestokk, da).

Jeg har projektor og 92" rammelerret og sitter på ca. 3-3,5 meter. Fikk satt opp anlegget i 6.1, dvs at jeg satt en ekstra senter høyttaler midt bak. Denne er omtrent like langt fra lytteposisjon som det senter front er. På den måten fikk jeg skikkelig kringlyd.

Blu-ray gjør at jeg endelig kan nyte en film uten å bli småirritert over dårlig kvalitet. Nå er det forskjellig kvalitet på BD også, men jevnt over er det godt. Spesielt morsomt er det å kjøpe klassikere som med BD fremstår ofte som de var filmet i går. Filmer som f.eks Gudfader Trilogien og James Bond.

Og lyden er selvsagt et helt nytt kapittel. Dynamikk, dynamikk, dynamikk

De to siste (og første) filmene jeg så på med 51FD ble Harry Potter del 1 (PCM-spor) og Iron Man (TrueHD-spor). Det var utrolig gøy og underholdende. Spesielt Harry Potter hadde et forrykende lydspor.

Gleder meg til neste film allerede. Spørs om det ikke blir på utleie

Og igjen, bra initiativ til en ny og fredelig tråd omkring Blu-ray, hhalstensen
    Takker for den du 8)
    Jeg følte bare at det var på tide å lage en tråd som kan være til informasjon og veiledning (helst ikke villedning) til de som vil bli introdusert og er nyskjerrige på BD, og virkelig vil finne ut om dette kan ha noen nytte for dem på deres oppsett. Nå er det ikke lett å sette noen eksakt "grense" på hva som er rett og galt, noe nyansert må man være :-D
    Derfor kan det være greit med denne tråden og folk kan dele sin erfaring uten represalier eller personangrep!

Takker for støtten SVS! -man og håper du følger godt med på tråden og gjerne kommer med mange kontruktive tilbakemeldinger :-D

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Takker for den du 8)
    Jeg følte bare at det var på tide å lage en tråd som kan være til informasjon og veiledning (helst ikke villedning) til de som vil bli introdusert og er nyskjerrige på BD, og virkelig vil finne ut om dette kan ha noen nytte for dem på deres oppsett. Nå er det ikke lett å sette noen eksakt "grense" på hva som er rett og galt, noe nyansert må man være :-D
    Derfor kan det være greit med denne tråden og folk kan dele sin erfaring uten represalier eller personangrep!

Takker for støtten SVS! -man og håper du følger godt med på tråden og gjerne kommer med mange kontruktive tilbakemeldinger :-D
    På høy tid å få en slik tråd. Jeg skal selvsagt følge tråden nøye (eneste BD-tråden jeg abonnerer på)

Konstruktivt og informativt håper vi det blir, og en tråd hvor ingen skal være redd for å stille "dumme" spørsmål
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er selv svært fornøyd med mitt oppsett per i dag. Ingen tvil om at BD er kommet for å bli. Konsert BD'er er utrolig bedre å se på enn vanlig sd dvd straks man får denne betraktelig bedre lyd og bilde kvaliteten.

Har selv opplevd å se på flere BD'er etter værandre for så å skulle slenge i en DVD og prøvd å stille zoom og fokus på prosjektor(da LG110 på 77" lerret). Trodde den var kommet ut av fokus pga rystelsene til min nye SVS . Så måtte jeg hoderystende bare konstantere at dette var hva SD DVD formår. Etter det var det ingen vei tilbake.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører FullHD 24fps på 100" grått lerret. Avstand i underkant av 3m. Løftet fra SD-DVD i mitt oppsett er stort. Spesielt liker jeg at bilde blir 'glatt' eller 'analogt' i fremtoning. Det ser ut som film, rett og slett. Ingen antydning til jaggies (kantete linjer) noe sted. Tekst i titler og slikt står klart fram fra bildet bak. Farger er også mye bedre enn SD-DVD.

Lyden er nok noe bedre, men ikke det kjempeløftet som mange vil ha det til, i mine ører.

Nå skal det sies at det er lenge siden jeg så en SD-DVD, så detaljene der er litt vage. Jeg burde nok sett en hel film i HD, og så gått tilbake og sett samme filmen på DVD rett etterpå. Da hadde HD lyden sittet bedre i minne, kanskje.

Ulempen med HD er at man har mange hundre gode filmer man ikke gidder å se mer, fordi de er på DVD....

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Lyden er nok noe bedre, men ikke det kjempeløftet som mange vil ha det til, i mine ører.
    Jeg ser du har PS3. Jeg har også de to siste årene kjørt PS3 som eneste Blu-ray kilde. Kjempebra spiller, PS3, men der den kommer litt til kort er spesielt på lyden; både film og stereo. Filmlyden er klart bedre med Blu-ray fra PS3, enn det man får fra en hvilken som helst DVD-spiller, men du som har en så bra receiver vil nok også merke et løft ved å gå over til en dedikert BD-spiller. Bitstream og at receiveren gjør jobben, gir best resultat.

Jeg har en Pioneer LX60 receiver, så det naturlige valget falt på Pioneer BDP-51FD. For deg vil det kanskje være en fin kombinasjon med en Denon 2500BT BD-spiller
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Jeg ser du har PS3. Jeg har også de to siste årene kjørt PS3 som eneste Blu-ray kilde. Kjempebra spiller, PS3, men der den kommer litt til kort er spesielt på lyden; både film og stereo. Filmlyden er klart bedre med Blu-ray fra PS3, enn det man får fra en hvilken som helst DVD-spiller, men du som har en så bra receiver vil nok også merke et løft ved å gå over til en dedikert BD-spiller. Bitstream og at receiveren gjør jobben, gir best resultat.

Jeg har en Pioneer LX60 receiver, så det naturlige valget falt på Pioneer BDP-51FD. For deg vil det kanskje være en fin kombinasjon med en Denon 2500BT BD-spiller
    Jeg bruker også en PS3 idag og er sålangt fornøyd med den, største ankepunktet er at jeg ikke kan bruke multi-fjernkontrollen på den. Men jeg vurderer å gå over til en dedikert spiller når jeg oppgradere til Full HD skjerm om ikke så lenge. Sannsynligvis en Sony S-350 eller S-550, noen som har erfaring med disse kontra PS3?

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung BD-P2500 avspiller, Samsung LE52F96BD 52" LED LCD TV, ca. 4 meters avstand. Onkyo 905 receiver, Monitor Audio HT, SVS PB12-Plus/2 sub. 1080p24fs fra BluRay, 1080p50 fra DVD. 1:1 pixelmapping på TV fra begge.

-Jeg har et litt blandet forhold til BluRay kontra DVD så langt. Jeg synes det er litt vanskelig å kvantifisere forskjellen, men at det er en forskjell er det ingen tvil om. Om jeg skal peke på noe som virkelig gjør at de to skiller seg fra hverandre på mitt oppsett, er det mangelen på kompresjons- og deinterlacings artefakter på BluRay (selv om spilleren jeg har nå gjør en god jobb på DVD). Selvsagt burde detaljnivået på BluRay komme sterkt inn her, og det er jo for all del også der, men jeg synes ikke dét alltid "blows me away". Uansett - selv om det er vanskelig å peke på nøyaktig hva det er, er jeg liksom aldri i tvil om at jeg ser på BluRay når jeg gjør det, og det hender jeg tar meg selv i å tenke at "jeg skulle ønske jeg hadde denne på BluRay isteden" når jeg ser på DVD.

Lydmessig er det jo også en forskjell, men heller ikke her blir jeg blåst over ende av forskjellen. Men det virker som det er bedre rominformasjon og alt annet man kan forvente vil være der som forskjell mellom et komprimert og ikke-komprimert format (som mp3 til CD, f.eks.).

"Overall" er dette en helt logisk oppgradering når man kommer opp i den størrelsen skjerm jeg har; det er sånn jeg ser det. Det er liksom ingen grunn til ikke å oppgradere. Dette bildet og denne lyden er sånn det skal være på mitt nåværende utstyr, DVD er utdatert i forhold.

Men, altså - jeg ville ikke sammenlignet gleden over forskjellen med 'fødselen av et barn' eller 'den første forelskelsen'(!). Mer sånn "Åja - jo, dette var jo flott. Skarpt, tydelig, detaljert og rent. Jepp jepp. Da var dét gjort."

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Over til noe litt annet: er det noen som har hørt noe om hva BD-Live kommer til å bli. De fleste av oss er enige i at BD-Live, slik det fremstår i dag, er av null verdi. Hva kan tenkes kommer i fremtiden? Det må være noe mer en firmware oppdateringer, barnslige quizer eller tregt nedlastbare trailere??
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man trenger jo ikke BD live for å få firmware-oppgraderinger. Samsung BD-P1400 har nettilknytning, den. Og den brukes vel kun til FW-oppgradering, om jeg har skjønt det rett (har oppgradert kun fra CD selv).

Vil vel tro at BD-live hovedsaklig vil bli brukt for å aksessere tilleggsmateriale det er uhensiktsmessig å legge på ekstramateriale-disker. Det kan også være at det kan bli brukt til å lenke til dynamisk oppdaterbart materiale som ikke er klart i det filmen slippes. Dette kan f.eks. være nyhetsinformasjon om neste film i en serie av filmer mv.

Jeez
    Guest
    Jeg har også en stund lurt litt på hva man kan ha å hente på å bytte ut PS3 med annen dedikert spiller. Dersom noen har aha opplevelser omkring dette så spytt ut!

Newcomer vist sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en 46" full HD skjerm og en sony BDP-S350 BD-spiller, sitteavstand 3 meter.
    Det er helt klart ett løft i bildet, mye mere detaljer som kommer frem, og bedre dybdeskarphet.

På ett tv-rom på jobben, har vi Infocus IN82 projektor med 90" lerret, sitteavstand ca 4meter, her kommer virkelig BD til sin rett.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jeez
    Jeg har også en stund lurt litt på hva man kan ha å hente på å bytte ut PS3 med annen dedikert spiller. Dersom noen har aha opplevelser omkring dette så spytt ut!
    Vel, jeg har skrevet noe om det både her inne og i tråden til BDP-51FD. Men noen aha-opplevelse fikk jeg vel ikke, men jeg fikk det siste lille ekstra. Det siste lille ekstra innen DVD-bilde, stereo/ filmlyd og BD; og i den rekkefølgen.

Og det siste lille ekstra betydde mye for meg
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå vet jeg ikke hvordan de litt billigere spillerene er, men ble overtalt av en fyr på hifiklubben til å kjøpe denon 2500 og 3808A for en liten stund til bake, har bare stereo nå, så vet ikke helt hvordan lyd på surround er i forhold til dvd, men ihvertfall bildet på blu ray er bare helt suverent. jeg har 47" tv og sitter på en avstand på ca 2m. er helt rått hvor skarpt bildet er iforhold til dvd, du ser alt av detaljer mye tydligere, og dybde følelsen i bildet er ogå svært bra iforhold til dvd, selv om det skal sies at dvdene ser en del bedre ut også nå med den nye spilleren kontra den gamle. men det er ikke bare det at ting er skarpere, men syntes også alt av farger virker mye mer naturlig uten at jeg kan sette helt fingeren på hva som gjør det. jeg er heller aldri i tvil om jeg ser blu ray eller dvd, og kan si med en gang at jeg nesten garantert aldri kommer til å kjøpe en vanlig dvd igjen. selv på min bærbare pc med 17" skjerm ser jeg tydlig forskjell på dvd og blu ray, så det er bare ikke det som spiller noe rolle, selv om jeg ser mye nærmere på pc skjerm da, en det jeg gjør på tven
    lyden på blu ray er også bare helt på på blu ray kontra dvd. brukte før kun min lyngdorf tda2200, og stereo kvaliteten på cd plater gikk kraftig ned, når jeg gikk over til denon 3808, men når jeg så mamma mia med HD master lyd, så kom stereo kvaliteten faktisk opp mot tda2200, noe jeg syntes er ganske imponerende for en surround reciver til 12k.
    gleder meg til å se mange flere blu ray filmer i fremtiden, og dere som enda ikke har sett blu ray, vet desverre ikke hva dere går glipp av

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilde:
    PS3-> Marantz AV8003-> Pioneer PDP508XD.
    Lyd:
    PS3-> Marantz AV8003-> Krell KAV-3250/Marantz MM8003-> XTZ99.25, Swans F1.1C, Mirage Omnisat V2, Mirage Nanosat, 2 x XTZ99W12S, 2 X XTZ 99W10.17 P.

Det største løftet i lyden synes jeg dialogene har fått. Det er aldri et problem å tyde dialogene lengre, de er vanvittig tydelige, detaljerte og dynamiske.
    Bassen har strammet seg opp betraktelig kontra DVD. Lydbildet er større og langt mere dynamisk.

Jeg sitter 2.30m fra min 50" Pioneer og jeg synes bildet er fantastisk, men må nok få inn en Full-HD 60" etterhvert, noe jeg vil tro vil gi det lille ekstra på denne avstanden. Dybden i HD-bildet er jeg veldig glad i, samt at detaljer i bakgrunnen kommer såpass mere tydelig frem, noe som gjør bildet langt mere virkelighetsnært.

Jeg liker også menysystemet på BD-formatet, spesielt det at man slipper å stoppe filmen for å gjøre endringer i menyvalget.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine erfaringer:

I stua har jeg en 40" 1080p LCD TV og stereo. PS3 som Blu-ray spiller og en Sony DVD spiller som oppskalerer via HDMI. Sitter drøyt 3,5 meter unna Her ser jeg klart forskjell på bildet på Blu-ray og DVD, men DVD ser fortsatt bra ut. Har derfor ingen store problemer med å se DVD, forskjellen er ikke så stor at det går ut over filmopplevelsen. Ettersom det er stereo som gjelder i stua, så er det ikke noe å hente på HD lydformatene.

I kjelleren har jeg 1080p SXRD projektor og 92" lerret. Samme sitteavstand som i stua, kanskje enda litt nærmere. PS3 til Blu-ray og Denon 2930 til DVD. 5.1 lyd, LPCM fra PS3. Her gruser Blu-ray DVD billedmessig, og jeg kjøper gamle favorittfilmer på nytt på Blu-ray selv om jeg har de på DVD. Jeg kan selvfølgelig fortsatt se DVD her, men vanskelig å ikke tenke på at bildet kunne vært mye bedre...

Lydmessig er det helt klart potensiale i HD lydformatene, men anlegget er ikke helt kalibrert enda. Har også opplevd at det er en del nivåforskjeller avhengig av hva PS3 dekoder, det har lurt meg noen ganger.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HD-lyd uten HD-reciver??

Er det noen av dere som har erfaring med å kjøre HD-lyden via analogutgangene på BD-spilleren?? Vurdere å vente med å kjøpe ny HD-reciver (kun kjøpe Blu-ray spiller).

-Blir lyden like bra som om man skulle kjørt lyden igjennom HDMI og til en HD-reciver?
    -Er det andre ulemper/fordeler?

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser film på et 3m bredt 2.35:1 lerret(sitter 4m unna) med Pioneer BDP-95FD (USA versjon av BDP-LX70) som blu-ray spiller og jeg har ikke sett DVD på over 1 år. Har vel sett kanskje 3-4 DVD de siste 2 åra. For meg så gir BD et veldig stort løft både bilde og lydmessig ikke minst etter at jeg fikk Pioneer spilleren(lyden er mye bedre enn PS3 bildet er bedre, men ikke så mye). Lyden sendt i bitstream er et stort løft!

De som sier at de ikke ser noe særlig forskjell på BD og DVD skjønner jeg ikke, jeg har også en Pioneer 5080 som jeg har PS3 koblet opp til og jeg syns også på den "lille" skjermen er det stooor forskjel.:grin:
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine