Blu-ray formatet - erfaringer og "Topp 10" BD-filmer. - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6
Viser resultater 101 til 117 av 117
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja, det blir nesten opp til moderator om han vil lime inn BD-spiller-listen og film-listen i en ny post #2.....
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fjern nummerering på spillere ellers blir det SVS mann's ranking liste.
    ( er jo ingen ting galt med det men sier mest om din kompetanse og hva du legger vekt ved med BD spillere å ikke en guide til de som ønsker seg info til ett BD kjøp/bytte av spiller)
    Alle har ulike behov , tanker om hva som er best
    (noen liker nettverksmulighet ,rask oppstartstid , at spiller støtter alle lydformater og ikke bare noen , er det BD avspilling som er prioritert eller skal vekt legges på hvordan spilleren er en all round ved JPEG, CD osv)

Nå er det blitt laget ulike lister over spillere men postene har fort endt med laber interesse
    http://avforum.no/forum/hd-hardware-...-profiler.html

Er jo utrolig mange nettsider som har teknisk info om de ulike spillerene.

Det kommer nye spillere hele tiden så redigere blir jo nødvendig om du skal ta med 10 spillere du mener er blandt de beste
    Blu-ray.com - Blu-ray Players and Player Reviews

Blu-ray.com - Blu-ray Players - New Releases

En meget bra BD spiller ville vært en som hadde alle de gode egenskapene til de 10 ulike spillerene.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor ble det av Marantz sin Bluray spiller i denne sammenhengen ?

Må si at Pioneer BDP LX91 ser lekker ut, men det blir feil å automatisk sette den på førsteplass, synes også Pioneer var litt overrepresentert i toppen der ja.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, LX91 ble satt på topp pga at den har alt, og er trolig den beste spilleren på markedet. Marantz-spilleren er det vel ikke kommet pris på en gang? Eller har den kommet?

Listen er jo ikke basert på mine erfaringer, men snarere slik testene av disse spillerne har blitt rangert i forskjellige blader. Det var grunnen til at jeg tok bort pris. Tar en med pris, så blir det alltid håpløst å rangere noe som helst. Noe som er et godt kjøp for meg vil være et alt for dyrt kjøp for sidemann.

LX71 har vel så vidt jeg har lest blitt BD-spilleren som har slått alle de andre hva angår lyd og bilde. Siden 51FD primært er den samme spilleren som LX71, var det naturlig å sette denne høyt opp. Begge spillerne fra Panasonic har slått begge de konkurrerende spillerne fra Sony. Og både Sony og Panasonic har slått spillerne fra Samsung. Under der har vi gjerne funnet LG og Philips, men disse ble det ikke plass til på lista.

Lista var nok mere ment som en rettesnor på hva som finnes av spillere der ute, og hvilke som yter best uavhengig av pris. Dersom man skulle ha gått etter andre kriterier, ville nok PS3 alltid endt opp som den beste spilleren. Den er kjapp, BD-Live, bra på BD og ok på DVD. Prisen er heller ikke gal mtp alt man får.

Tar en med pris som et veldig viktig kriterie så går antakelig Techsonic til 1995,- av med seieren. Sonefri på BD er den også...

Derfor syntes jeg det var enkelt og greit å ikke ta med pris, men kun rangere etter hvilken spiller som leverte best lyd og bilde. Nå som Sony S5000ES også er kommet, bør nok den inn på lista også.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Vel, LX91 ble satt på topp pga at den har alt
    Bortsett fra DVD-A og SACD.

De eneste jeg har sett som kommer med dette er den nye til Oppo og den steindyre nye Denonen. Noen som vet om flere?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor i Norge kan man kjøpe Marantz BD? Hva koster den? Men den bør vel helt sikkert med på listen om den er kommet og er tilgjengelig. Det samme med Denon

Etter hvert som flere og flere spillere kommer, kunne det jo vært på sin plass å delt inn de 10 beste Hi-end og de 10-beste budsjett-spillerne...?

Misforstå meg rett her, da, dere; dette er ikke noen liste som skal få frem hvilke jeg mener er de beste. Dette var tenkt som et hjelpemiddel til mange av de som enda ikke har BD-spiller, og som lurer på hvilken som er best. Deler vi de inn i Hi-end og budsjett, kan folk lett se hvilken som er best og hvilken man bør kjøpe for å få mye for pengene

Og når det gjelder Oppo-spilleren skjønner du sikkert hvorfor den ikke kan være med nå. Ikke er den kommet, ikke er det satt noen dato for når den kommer, ikke er det noen endelige specs på den som Oppo kan bekrefte, ikke er det kommet en nøyaktig pris og til sist er det høyst usikkert når eller om den over hode kommer Region B...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg lagt inn en forelopig BD topp 10 liste utifra egne erfaringer og forelopige "anbefalinger", staar i forste post.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Da har jeg lagt inn en forelopig BD topp 10 liste utifra egne erfaringer og forelopige "anbefalinger", staar i forste post.
    Ser den ikke...?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det var ikke en kommentar til listene, mer et spørsmål om hvilke spillere som får alle formater. Det er eneste grunnen til at jeg har 2 spillere. Pluss sonefri DVD-mulighet. Hadde vært greit med én boks. Aller helst en Pioneer pga. design..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akkurat sett på Mummien 3 som det står skal ha DTS True-HD, og det lyste ikke dette i displayet på min Onkyo 605. Kun DTS, men det hørtes ut som HD lyden. Det er slik på noen få discer, mens andre funker fint. Ellers synes jeg bilde og lyd er bedre enn vanlig DVD. Spilleren er Sony BDS500 og jeg bruker Hdmi kabler av god kvalitet.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Ser den ikke...?
    My bad, naa er den der...

Vibration
    Guest
    Må si There will be blood var en av de mest fantastiske filmene jeg så på BD. Spesielt pga lydsporet som ga gåsehudeffekt! Handlingen er jo selvsagt like bra på vanlig DVD, men du verden du verden!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det fler enn meg som ikke forstår hvorfor det ikke lages en eneste BD-spiller i sølv? Greit at svart er motefarga nå, men det er jo vitterlig mye mer sølvfarget utstyr der ute blant folk. Svart har vel vært 'in' et par år nå, før det regjerte sølv fra midt på nittitallet og framover.

Hadde jeg vært utstyrsprodusent og tenkt på markedet ville jeg straks ha lansert en sølvfarget sak med full internkoding og bassmanagement osv til supplering for alle de med gode (sølvfarga) anlegg med noen år på baken.

Slik det er nå er alle omtrent kliss like, så svarte at du ikke ser forskjell. Her må det da ligge markedsmuligheter for de som ser de??

Vet at Denon 2500 er å få i sølv, men den dekoder ikke internt og er ubrukelig sammen med alt annet enn de nyeste receiverne.

Selv skulle jeg gjerne ha sett Marantz BD8002 i sølv.....men nei

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ser det ut til at de fleste reeiverne kommer i sort, med unntak av Denon. Og det er vel grunnen til at de også produserere BD/ DVD-spillere i sort for tiden. Sølv- og champagnefarge er ut, ser det ut til.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer petterab sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen

Topp 10 BD-filmer:

Wall-E
    Transformers
    The Dark Knight
    Cars
    Band of Brothers
    Iron Man
    Hellboy II
    Hancock
    Die Hard 4.0
    Kung Fu Panda

...nesten på listen (trenger flere "stemmer"):
    There Will be Blood
    IRobot
    The Incredible Hulk
    Apocalypto
    Blade Runner
    Ratatouille
    I Am Legend
    Master and Commander
    Batman Begins
    No Country for Old Men
    Dette blir selvfølgelig subjektivt men to ganske fenomenale BD er Baraka og Planet Earth (BBC). Begge er typisk demo-materiale som egner seg for liten og stor. Anbefales:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syntes faktisk den nye Indy-filmen hadde veldig bra bilde. Artig hvordan den er lyssatt, for å prøve å matche de gamle filmene i uttrykk. Detaljert og fint, og temmelig støyfritt for de som fremdeles tror at grain er en u-ting.

Ellers så stemmer jeg på Begins. Den bør komme seg langt opp på lista.

Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •