Blu-ray formatet - erfaringer og "Topp 10" BD-filmer. - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 117
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det går bra her, siden jeg har 16:9 lerret Skal forøke å få overtalt kona til at vi leier Dark Knight i kveld. Spørs om ikke jeg må leie "Den Siste Revejakta" på Blu-ray også, for å veie opp litt
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking tilbake til dvd ??

Nei tror ikke det , så en dvd i går kveld men , det ble mest irritasjon over uskarpe bilder , og blasse farger .
    BD all the way her :-D , tror jeg har kjøpt min siste dvd

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Er det noen av dere som har erfaring med å kjøre HD-lyden via analogutgangene på BD-spilleren?? Vurdere å vente med å kjøpe ny HD-reciver (kun kjøpe Blu-ray spiller).

-Blir lyden like bra som om man skulle kjørt lyden igjennom HDMI og til en HD-reciver?
    -Er det andre ulemper/fordeler?
    Jeg har aktive høyttalere av forskjellige grunner og intil 3 dager siden kjørte jeg senter, L/R og sub via en profesjonell lydmikser. Bakhøyttalerne ble drevet direkte fra bakhøyttalerutgangen på min Sony Bd spiller. Volumet på disse måtte dermed stilles manuelt. Når alt var justert, låter det som en uvær.. Veldig bra. Men nå har jeg anskaffet en Denon 2309 for å få alt ut fra samme boks. (Denon 2309 fordi den har pre-out på alle utganger) Og ikke minst bruke fjernkontrollen til å stille volum på hele pakka. Den er ikke montert ennå, så det blir gøy å høre. Tror det blir bra selv om det blir en utfordring få alt til å spille sammen. Men altså: lydutgangene på spilleren mener jeg fungerer veldig bra. Selv om det kommer an på hvor godt vant man er... Ulempen er altså at man må stille volum manuelt for hver utgang. Evt. kjøre L/R rett i stereoanlegget. Funker jo fint det også.

BenQ W10000, DreamScreen widescreen (hvitt) lerret, 350 cm bredde. Throw distance 4.7 m, sitteavstand ca 4.3 m. Sony BD 550. Denon AVR 2309. Høyttalere front: V-systems, sub: Event, Bakhøyttalere: Genelec 1029.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Knuttings
    Når alt var justert, låter det som en uvær.. Veldig bra.
    Takker så mye for dine bruker erfaringer. Jeg er ganske overbevist om at det blir et godt resultat, her lest ganske mye her på forumet og de fleste har gode erfaringer med dette. Igår gikk jeg til innkjøp av Pioneer 51FD blu-ray spiller, den skal kobles opp med de analoge utgangene og inn på de analoge inngangene på min Primare SPA20. Har ikke fått koblet opp ennå så jeg er ganske spent :-D

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med ny BD-spiller
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til trådstarter (hhalstensen) og moderator:

Hadde det vært en idè og laget en 10-på-topp-liste over BD-filmer med med beste bilde, beste lyd og eventuelt en lignende liste for de beste BD-spillerne på markedet (uavhengig av pris).

Det som hadde vært kjekt var kanskje å kunne lagt listen på første side, og kanskje som post #2? Så kunne trådstarter ha oppdatert post #2 etter hvert som tiden gikk. På den måten kunne denne tråden ha blitt et slags oppslagsverk for alle (nye og erfarne); både hva angår BD-spillere og filmer som egner seg godt som demomaterale.

Mange lurer nettopp på disse tingene: hvilken spiller er "best"? Hvilken film gir best bilde og hvilken film gir den totale HD-lydopplevelsen, hvilken spiller skal jeg kjøpe når jeg ikk har HDMI på receiver etc-etc...

Jeg vet ikke om stemningen for noe sånt eksisterer? Kunne jo ha vært greit å samlet det meste rundt Blu-ray i en tråd som denne...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man

Jeg vet ikke om stemningen for noe sånt eksisterer? Kunne jo ha vært greit å samlet det meste rundt Blu-ray i en tråd som denne...
    Man har jo en meget god liste her da, ihvertfall for BD-filmer og bildekvalitet:
    The New PQ Tier thread for Blu-Ray - AVS Forum
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er at slike lister er basert på brukerdata, og brukere som samlebegrep har ofte svært forskjellige begreper om god bilde og lydkvalitet.

Mange av mine kamerate som ser BD for første gang vil synes selv den verste BD er hinsides alt de har sett før. Det er jo forsåvidt riktig for ham/henne, men sier lite om den faktiske kvaliteten på filmen.

Mange vil gi en film med mye grain dårlig karakter fordi den har 'støy'. Noen vil ikke legge merke til edge enhancement, mens jeg synes det er det verste man kan gjøre med en film. Og slik fortsetter det. 'En manns brød er en annen manns død...'

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror nok uansett at vi som skriver mest her inne er litt over snitt hva angår brukere, og tror vi kunne ha blitt enige om hvilke filmer som burde være med på en slik liste. Nå er det ikke så viktig hvilken film som kommer på 5. eller 6. plass, men snarere hvilke er de 10 beste. Første plassen er selvsagt den gjeveste.

Jeg vet at de har en liste inne på Avs, men hvorfor ikke ha en litt mindre liste her inne på det norske forumet?

Dessuten hadde en liste med 10 BD-spillere vært kjekt. Med den beste (lyd og bilde uavhengig av pris) på toppen. Om dere andre er enig kan listen være slik:

1. Pioneer BDP-LX91 (Qdeo videoprosessor):
    - Bitstream: alle HD-lydformat
    - Dekoding over HDMI: Dolby TrueHD, DTS-HD, Dolby Digital Plus
    - 7.1 analog ut: alle HD-lydformat internt
    - Source Direct: ja
    - BD-Live

2. Denon DVD3800-BD (HQV videoprosesor)
    - 7.1 analog ut: alle HD-lydformat internt
    - Source Direct: nei (men 576i over HDMI)
    - BD-Live

3. Pioneer BDP-LX71:
    - 7.1 analog ut: dekoder alle format, ikke DTS-HDMA (firmware jan 2009)
    - Bonus View (Profile 1.1)

4. Pioneer BDP-51FD:
    - 7.1 analog ut: dekoder alle format, ikke DTS-HDMA (firmware jan 2009)
    - Bonus View (Profile 1.1)

5. Panasonic DMP-BD55:
    - 7.1 analog ut: dekoder alle HD-lydformat internt
    - Source Direct: nei
    - BD-Live (Profile 2.0)

6. Sony BDP-S550:
    - BD-Live (Profile 2.0)

7. Panasonic DMP-BD35:
    - 7.1 analog ut: nei
    - BD-Live (Profile 2.0)

8. Sony BP-S350:
    - Bitsream: alle HD-lydformat
    - Bonus View (BD-Live: men må selv oppgradere via nett)

9. Samsung BD-P2500:
    - BD-Live (Profile 2.0)

10. Samsung BD-P1500:
    - BD-Live (Profile 2.0)

Dersom vi er enige, kan jo site moderator lime denne inn på første siden som Post #2??
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Listen over BD-spillere ser grei ut den. Jeg har ikke erfaring eller testet de selv, men har lest en del tester etterhvert og da er det disse som ofte nevnes.

Derimot noen forslag til "Topp 10" filmer paa BD med fokus paa lyd og bilde, kan jeg vaere mer behjelpelig: :-D
    Av det jeg har sett naa, syns jeg spesielt Wall-E, Iron Man, The Dark Knight, Transformers, Hellboy II, Hancock har skilt seg ut med tanke paa lyd og bilde kvalitet. Forstnevnte kan vel nesten defineres som referansemateriell innen BD, uansett innenfor sjangeren animasjon?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge TDK holdes utenfor referanselisten for bilde er jeg fornøyd. Den har INGENTING på en slik liste å gjøre. Det må i så fall nevnes spesielt at det er bare IMAX sekvensene som er i nærheten av referanse.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Så lenge TDK holdes utenfor referanselisten for bilde er jeg fornøyd. Den har INGENTING på en slik liste å gjøre. Det må i så fall nevnes spesielt at det er bare IMAX sekvensene som er i nærheten av referanse.
    Men naa skal det vaere nevnt at TDK er en av tidenes best ratede filmer iflg. IMDB (som etter min mening er en ganske relevant kilde) og saaledes vil det vaere naturlig aa ha den paa listen.
    Naar det kommer til lyd og bilde delen, henger jeg med paa denne uttalelsen her!

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Listen over BD-spillere ser grei ut den. Jeg har ikke erfaring eller testet de selv, men har lest en del tester etterhvert og da er det disse som ofte nevnes.

Derimot noen forslag til "Topp 10" filmer paa BD med fokus paa lyd og bilde, kan jeg vaere mer behjelpelig: :-D
    Av det jeg har sett naa, syns jeg spesielt Wall-E, Iron Man, The Dark Knight, Transformers, Hellboy II, Hancock har skilt seg ut med tanke paa lyd og bilde kvalitet. Forstnevnte kan vel nesten defineres som referansemateriell innen BD, uansett innenfor sjangeren animasjon?
    Kanskje 10 var litt lite? Hva med 15 titler? Her er de 15 nominerte til beste BD-demo-titler:

1. IRobot
    2. Transformers
    3. Iron Man
    4. The Dark Knight
    5. Hellboy II
    6. The Incredible Hulk, 2008
    7. Wall-E
    8. I Am Legend
    9. Band of Brothers
    10. Cars (Biler)
    11. Black Hawk Down
    12. The Day After Tomorrow
    13. The Blade Runner
    14. Die Hard 4
    15. 2001: A Space Odyssey

Dersom noen har innspill på hvilke filmer som bør være der, og hvilke som eventuelt må ut så kom med forslag. Det er ikke så nøye med selve plasseringen, men at filmen er på listen. På plass nr. 1 så kan vi jo kanskje være enige i at denne er den beste demo-filmen for øyeblikket...?

Med å ha to slike lister, en for BD-spillere og en for film, så blir det kanskje litt lettere for mange. Da ser de hvilke spillere som passer for dem, og hvilke filmer som bør inngå i samlinga blant de første innkjøpte

Jeg sendte PM til Ask4Me2, om han kunne sette de to lisstene på side 1; hhv post #2 og poste# 3. Så er listen "levende" og kan stadig oppdateres...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    'Subtle use of edge enhancement' 'glow effect' .... *sukk*

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror nok uansett at vi som skriver mest her inne er litt over snitt hva angår brukere, og tror vi kunne ha blitt enige om hvilke filmer som burde være med på en slik liste. Nå er det ikke så viktig hvilken film som kommer på 5. eller 6. plass, men snarere hvilke er de 10 beste. Første plassen er selvsagt den gjeveste.

Jeg vet at de har en liste inne på Avs, men hvorfor ikke ha en litt mindre liste her inne på det norske forumet?

Dessuten hadde en liste med 10 BD-spillere vært kjekt. Med den beste (lyd og bilde uavhengig av pris) på toppen. Om dere andre er enig kan listen være slik:

Hvis det betyr noe så kommer vel Denon med en såkalt versting spiller muligens til sommeren med navn "Denon DVD-A1UD"
    Blu-Ray-spiller som også spiller av DVD, SACD og DVD-Audio. Realta videoprosessor fra Silicon Optix. Den skal kunne gi ut 480i/576i fra DVD via HDMI. Spilleren takler alle de vanlige opptaksformatene som DVD-R/RW og DVD+R/RW, DivX støtte og CD, evt med MP3. Profil 2.0 selvsakt. Men veiledende pris er høy. Nærmere 40K. Linker;
    http://avforum.no/forum/dvd-blu-ray-...-dvd-a1ud.html
    Nytt Blu-ray flaggskip fra Denon - Lyd og Bilde

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Hvis det betyr noe så kommer vel Denon med en såkalt versting spiller muligens til sommeren med navn "Denon DVD-A1UD"
    Blu-Ray-spiller som også spiller av DVD, SACD og DVD-Audio. Realta videoprosessor fra Silicon Optix. Den skal kunne gi ut 480i/576i fra DVD via HDMI. Spilleren takler alle de vanlige opptaksformatene som DVD-R/RW og DVD+R/RW, DivX støtte og CD, evt med MP3. Profil 2.0 selvsakt. Men veiledende pris er høy. Nærmere 40K. Linker;
    http://avforum.no/forum/dvd-blu-ray-...-dvd-a1ud.html
    Nytt Blu-ray flaggskip fra Denon - Lyd og Bilde
    Ja, og på den måten vil listen være levende. Men tviler på at denne Denon slår Pioneer LX91
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, og på den måten vil listen være levende. Men tviler på at denne Denon slår Pioneer LX91
    Hvorfor tviler du på det?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Hvorfor tviler du på det?
    Har ikke sett noen av de, selvfølgelig, men med de specs som er på LX91 tror jeg den blir hard å slå. De har begge "det-beste-man-kan-få" specs, og laaangt unna min lommebok. Men med min fargede forkjærlighet for Pioneer gjør at den blir min favoritt
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Serenity - Blu-ray Review

"colors are remarkably saturated and fine detail shines through in a stunning manner. I was particularly impressed with the film's exceptional fabric and skin detail - - every thread and pore is easily distinguishable. In addition, I didn't detect a trace of artificial sharpening or any vulgar picture anomalies. Serenity is the very definition of demo material and is a stunning addition to the ranks of stellar Blu-ray video experiences."

This Blu-ray edition features reference quality video and audio.

Virker lovende!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Serenity er helt vill!

Lyden er sinnsykt bra. Hvis subben din takler denne på referansenivå så takler den alt. Bilde er veldig veldig bra, selv om mye er CGI, selvfølgelig. Handlingen er sci-fi action med litt moral strødd over. Løp og kjøp!

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •