Blu-ray formatet - erfaringer og "Topp 10" BD-filmer. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 117
    Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Er det noen av dere som har erfaring med å kjøre HD-lyden via analogutgangene på BD-spilleren?? Vurdere å vente med å kjøpe ny HD-reciver (kun kjøpe Blu-ray spiller).

-Blir lyden like bra som om man skulle kjørt lyden igjennom HDMI og til en HD-reciver?
    I teorien skal det bli det samme.

Men mange hevder at lyden blir bedre dersom man sender bitstream fra Blu-ray spiller og lar receiver dekode fremfor å la spiller dekode og sende analogt/LPCM.

Jeg tviler på om det har med dekodingen å gjøre, da jeg ikke skjønner at det kan være mer enn en måte å dekode på, men snarere at det er etterbehandling etter dekoding som påvirker lyden.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh

Men mange hevder at lyden blir bedre dersom man sender bitstream fra Blu-ray spiller og lar receiver dekode fremfor å la spiller dekode og sende analogt/LPCM.

Jeg tviler på om det har med dekodingen å gjøre, da jeg ikke skjønner at det kan være mer enn en måte å dekode på, men snarere at det er etterbehandling etter dekoding som påvirker lyden.
    Snakket med en selger idag og han mente dette skulle gi samme resultat lydmessig. Han hadde ikke testet dette her, så jeg ble litt usikker om det virkelig var tilfelle.

Det er kansje som du sier at den analoge delen i BD-spilleren er avgjørende på resultatet? Kansje jeg bør se etter en god BD-spiller på hensyn av det....

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror dette skal bli en fin BD tråd dette, og det var vel på tide å avlaste en viss annen turbulent BD tråd her inne...:grin:

Min erfaring med BD, begynte med at jeg fikk min første BD plate av min svoger. Det var Kingdom of Heaven, og på høsten i 2006. Hadde ingen spiller å spille den av på, og ventet noen uker til Panasonic BD10 spilleren kom på tilbud til rett under 6000,- før jeg slo til.

På den tiden brukte jeg en EH 8500 Ultra CRT projektor med HD144 linser og et moome DVI-D inngangskort. Brukte et 2,4m bredt hvitt nedtrekks lerret med div DIY sidestrekk remedier for å plane duken og en sitte avstand på rundt ca 3,5 - 4 meter.

Hadde "luktet" litt på div 1080i kildemateriale fra div newsgroup nedlastinger osv, og CRT projektoren taklet 1080i og 1080p på en overraskende god måte fra PCen. Overraskelsen var derfor ganske stor når det viste seg at standard 1080p signalet fra Panasonic spilleren lot seg bruke direkte med bare noen små CRT oppsetts justeringer, og BD formatet bare tok dette enda noen skritt videre. det var bare helt rått. :grin:

Når det gjalt DVD, så brukte jeg en Momitsu DVD spiller og tweaket den med Custom bildeoppsettet til å vise DVD på en ganske så god måte. Det som var en gjenganger da var at enkelte DVD plater ble ganske så tåkete, mens andre nyere optimerte versjoner og f.eks superbit plater kunne inneholde noen meget skarpe bilder inne i mellom.

På BD var dette forholdet fullstendig forandret, og DVD hadde ikke noen skarpe bilder i det hele tatt i forhold.

Fant derfor ut at HD var fremtiden. Kjøpte derfor også en HD-DVD spiller så jeg kunne kjøpe og spille av begge disse glimrende HD formatene og glemme hele bd vs HD-DVD krigen. Brukte dette oppsettet frem til jeg flyttet ut av byen og kjøpte enebolig ut på landet. I byen bodde jeg i en eldre bygård med ca 3m under taket, eneboligen jeg kjøpte har standard høyde, og ingen spesiellt egnede og gode rom for et CRT tak oppsett. Ønsket også et større lerret som var bedre enn det jeg hadde fra før.
    Tor her på forumet skulle selge et 120" 16:9 rammelerret med hvit duk til en meget fordelaktig pris, og den sjangsen kunne jeg ikke la gå fra meg. Det var når jeg var hjemme hos han å kjøpte dette lerrstet, og fikk sett en riktig kalibrert HD1 med Anamorph linse, CII prosessor og BD kilde og et 3m buet 2,35:1 rammelerret at det gikk nokk et lys opp når det gjalt skarphet og BD avspilling.

Det absolutte sortnivået var ikke helt CRT, men resten.....:shock:

Var derfor ganske raskt ute med å kjøpe den HD1 projektoren av han når han valgte nok en liten oppgradering til HD100, og det passet fint for meg, da jeg fikk i gang et dedikert hjemmekinospisestue oppsett med HD1 og 120" rammelerretet. Det som jeg vel har merket meg med dette oppsettet, er at selv de best DVD platene som før kunne fungere sånn nogen lunde ok i CRT oppsettet, nå pga den enda høyere skarpheten og native oppløsningen, ikke lenger fremstod og var på høyden når det gjelder bilde og lydkvalitet. Det at sweetspot for hjemmekinoen var så nerme som 1:1 avstand til lerret og lerrets bredde på første rad, gjør vel heller ikke samen noe bedre.

Lyd oppsettet mitt i hjemmekinoen består ikke av noen enheter som trenger så veldig mye omtale. Noe nad, denon fosterkere og eldre Dali og Infinity høytalere i "skjønn" forening. Tar HDlydsporene analogt ut av BD spilleren, slik at disse får noe av dynamikken og det løftet mange nevner for BD, men det står vel snart noe nytt der med div romkorreksjon osv tenker jeg. Må også få en BD spiller med profile 2.0 og mulighet for 1080@24 ut. Synes Sony sin BDP S550 ser litt fristende ut fortiden også.....

I posten i dag, fikk jeg en pakke fra Zailor.no med blandt annet den lenge så etterlenktede nye batman filmen på BD.

Har ikke mer tid til AV forum for i kveld... snurr film......
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Jeez
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Vel, jeg har skrevet noe om det både her inne og i tråden til BDP-51FD. Men noen aha-opplevelse fikk jeg vel ikke, men jeg fikk det siste lille ekstra. Det siste lille ekstra innen DVD-bilde, stereo/ filmlyd og BD; og i den rekkefølgen.

Og det siste lille ekstra betydde mye for meg
    Ok, flotters! Selv har jeg annen spiller som tar seg av DVD-avspillingen..

Må tenke litt på dette tror jeg..

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh

Hva som er "best" skal jeg ikke diskutere, men det blir ikke det samme. Ikke en gang i teorien. Analogt og LPCM er forøvrig ikke det samme - faktisk en vesentlig forskjell. Du skjønner sikkert forskjellen, men måten du skriver det på gjør det lett å blande dette sammen.

La oss anta at dekodingen til PCM er lik på receiver og avspiller. Skal en bruke analogutgangene på avspilleren, er det DAC i BD-avspilleren som blir brukt, ikke receiveren. Analogutgangene på en avspiller er nok også i høyeste grad styrt av spillerens software, der man skal ha muligheten til å for eks. gjøre innstillinger basert på avstand til høyttalere etc. Mao. er ikke signalet RAW, slik det er (burde være) ved LPCM. Samme skjer selvfølgelig om denne delen av jobben skjer i receiver, men at det i teorien skal være samme resultat er ingen selvfølge.

-DAC
    -Klokking
    -Dekoding
    -S/N Ratio
    -Jitter
    -Software-innstillinger

er alle ting som kan gjøre utslag lydmessig. Igjen - hva som er best er vanskelig å gi noe enkelt svar på. Personlig fortrekker jeg å gjøre all behandlig i prosessor/receiver (dvs. sende lyden som bitstream). Analogutgangene i allefall unngås om mulig IMO. Da overstyrer man i veldig mange receivere div. filter (les: for eks. EQ) og andre funksjoner som man kanskje kan få nytte av.

Alle receivere har vel ikke 5.1/7.1 analoge innganger heller.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    La oss anta at dekodingen til PCM er lik på receiver og avspiller. Skal en bruke analogutgangene på avspilleren, er det DAC i BD-avspilleren som blir brukt, ikke receiveren. Analogutgangene på en avspiller er nok også i høyeste grad styrt av spillerens software, der man skal ha muligheten til å for eks. gjøre innstillinger basert på avstand til høyttalere etc. Mao. er ikke signalet RAW, slik det er (burde være) ved LPCM. Samme skjer selvfølgelig om denne delen av jobben skjer i receiver, men at det i teorien skal være samme resultat er ingen selvfølge.
    God info her Håkon, dette virker ganske så fornuftig .

Har du noen bruker erfaring på dette også eller? Jeg håper dem analogeutgangene vil fungere som en god reserve løsning eller en god midlertidig løsning. Vil da resultatet bli fremdeles bli et godt løft i forhold til den gamle DD/DTS?

Kosnaden for meg å oppgradere fra min SPA20 til en HD-reciver vil antageligvis koste meg ganske så dyrt. Er det verdt å kun kjøpe BD-spiller og bruke dem analoge utgangene?

Jeez
    Guest
    Har dere forresten sett at Denon kommer med et skikkelig flaggskip Hjemmekino.no - Produktdatabase - Denon DVD-A1UD ?

Kan man her forvente skikkelig løft i BD avspilling, eller er det bare CD og DVD biten som koster? (40.000,-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var litt spennende å lese meningene om LPCM kontra bitstream her, siden jeg bruker PS3 som kilde. Er det nevneverdig forskjell? Jeg kan ikke se noen teknisk grunn til det, egentlig.

Og overgangen fra PS3 til en standalone spiller vil være omtrent som å få vrengt av seg alle tærne med pinsett med tanke på oppstartstid, loadetid og respons generelt, er jeg redd. Tipper det ikke er verd det. Jeg starter PS3 samtidig med resten av anlegget og projektor, og filmen snurrer innen projektoren får bilde. Tror ikke mange standalone BD-spillere matcher dette.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Hva som er "best" skal jeg ikke diskutere, men det blir ikke det samme. Ikke en gang i teorien. Analogt og LPCM er forøvrig ikke det samme - faktisk en vesentlig forskjell. Du skjønner sikkert forskjellen, men måten du skriver det på gjør det lett å blande dette sammen.
    Ja, gikk litt fort når jeg skrev...
    Det jeg mente var at i begge tilfeller er det spiller som dekoder, og så sender den det dekodete signalet fra seg enten analogt til analoge innganger eller digitalt som LPCM over HDMI (som igjen må behandles av receiver).

Det jeg mener er det samme er selve dekodingen. Har lett endel, men ikke funnet noe som tilsier at det er forskjellige måter å dekode på, akkurat som at det ikke er flere måter å pakke opp en .zip-fil på - det opp-pakkede resultatet er likt. Og eventuelle forskjeller skyldes signalbehandling i etterkant.

Og dersom dekodingen er lik, så er det argumenter for å gjøre det i avspilleren for å 'dele på jobben'. Dekoding er såpass prosessorintensivt at ihvertfall noen av de enklere Denon-receiverene ikke klarer å kjøre full romkorreksjon når de i tillegg må dekode HD-lyd, derimot klarer de det når de får lyden inn som LPCM.

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Var litt spennende å lese meningene om LPCM kontra bitstream her, siden jeg bruker PS3 som kilde. Er det nevneverdig forskjell? Jeg kan ikke se noen teknisk grunn til det, egentlig.

Og overgangen fra PS3 til en standalone spiller vil være omtrent som å få vrengt av seg alle tærne med pinsett med tanke på oppstartstid, loadetid og respons generelt, er jeg redd. Tipper det ikke er verd det. Jeg starter PS3 samtidig med resten av anlegget og projektor, og filmen snurrer innen projektoren får bilde. Tror ikke mange standalone BD-spillere matcher dette.
    jeg har selv 2500 og den er atskillig bedre enn det PS3 er på både lyd og bilde, og det at folk gnåler støtt og stadig om lang oppstartstid osv skjønner jeg heller ikke i det hele tatt. greit nok at det tar litt lengre tid å få igang BD filmer kontra vanlig dvd, men har du tid til å sitte 1.5 til 2t å se en film så har du jammen meg tid til å sitte 10sec ekstra å vente på at filmen skal starte også. og fordi som har prosjector så tar jo omtrent like lang tid å starte prosjector som å starte film uansett... uansett verd å måtte vente ørlite grann lengre på å få bedre bilde og lyd, det er nå hvertfall min mening

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge ingen her er med å utvikle softwaren som sitter i disse brikkene som skal dekode signalet, så er det vanskelig å spekulere i evn. tekniske grunner til at det overhode kan låte forskjellig. Den offisielle utgaven fra produsentene er selvfølgelig at alt dette skal låte likt. Skal jeg spekulere (!), vil jeg tro at Dolby & Co har noen ganske klare retningslinjer/betingelser på hvordan denne dekoderen skal oppføre seg slik at ingenting skje med signalet. Mao. slik som andre her har vært inne på - kun dekode signalet slik det var ment. Dette er selvfølgelig i en optimal verden, men i en optimal verden hadde også HDMI vært plug`n`play. Dette klarer ikke produsentene å lage helt enkle switcher til uten at IC`ene begynner å surre. Sammenligningen mot lydcodec er nok ikke helt rettferdig, men poenget mitt er at software ikke alltid fungerer 100% perfekt (og i veldig mange tilfeller trenger det heller ikke det). Jeg har faktisk vært i kontakt med Classè på email for et år siden i forbindelse med en prosessor, og de antydet at de ikke var fornøyd med dekodingen av HD-lyd enda. Akkurat hva som lå bak det utdypet de ikke.

Ergo kan ikke vi som forbrukere utelukke at en chip har en dårlig codec, skaper jitter eller helt enkelt skaper bitfeil. Tror ikke man skal konsekvent utelukke helt at det kan være hørbare forskjeller. Men en bør gjøre en blindtest for å avgjøre slike ting - menneskesinnet er desverre utrolig lett å påvirke av våre forventninger og ønsker. Skal ikke trekke den lenger....

Det som er litt interesant oppe i det hele er at strengt tatt så burde lyden dekodes til LPCM i spilleren om man skal utnytte Blu-Ray formatet fullt ut. Grunnen er at dette er nødvendig for at spilleren skal kunne mikse inn lyd fra for eks. PIP. Spilleren kan ikke dette så lenge lyden forblir codet som bitstream, da blir denne mikseren (DSP) forbikoblet. På en annen side drar vi også med oss en annen potensiell feilkilde når vi introduserer konvertering til LPCM i spilleren. Å konvertere til LPCM gjør at spilleren plutselig kan editere signalet i sin DSP - det går ikke så lenge det ligger som bitstream. I utgangspunktet skal DSP overhodet ikke gjøre noe med signalet så lenge ikke brukeren gjør noe (og dette er et viktig punkt siden enkelte melder om lydmessige punkter), men man kan selvfølgelig ikke være helt sikker hva slags behandling (om noen) signalet går igjennom før det routes videre til HDMI-utgangen. Man må bare stole på at DSP`en ikke gjør noe som virker forringende på signalet. Kan vi stole på at softwaren gutta hos for Samsung & Co ikke introduserer noe som helst uønsket filter vi ikke har kontroll på? Det burde være slik, men selv sover jeg best om natten om jeg vet at det er få potensielle feilkilder. Jeg har også funnet ut at jeg er mottakelig for placebo, så da pleier jeg å legge alt til rette for at kroppen skal bli lurt best mulig.

Som en liten kuriositet kan jeg si såpass at jeg jobber med elektronikk til daglig. Er stadig borti ulike overføringstandarder, og det er ikke alltid det fungerer knirkefritt selv om produsent hevder så i masse flotte glossy brosjyrer. Amerikanerne er ekstreme sådan - en mail runde med de kunne vært en egen episode i X-files eller Frasier....mystisk og humoristisk. De verken benekter eller innrømmer noe som helst før det motsatte er bevist - og jeg har noen ganger endt opp med å tegne opp i Paint for å få helt enkle budskap frem (verden er rund etc). Kundene våre merker desverre ikke feil med ørene (i så fall kunne vi skylde på placebo, og forlangt trippel ABX blindtest ), men de merker det gjerne i form av utstyr med periodisk feil. Av og til er det bitfeil, gjerne pga en protokoll som er dårlig integrert, andre ganger er det rene hardwarefeil. Eller som jeg vil si dårlig design. Av samme grunn er jeg nok sikkert litt mer skeptisk enn de fleste, og kanskje helt uten grunn. Nok OT.

Ved konvertering til analog i spilleren drar vi inn enda noen elementer. Dog ikke nødvendigvis negative. Disse utgangene er ofte regulert av flere innstillinger (AKA filter) i DSP, så det er viktig å ha kontroll på hva alt avspilleren gjør og hvorfor. Slike enkle innstillinger i softwaren kan for eksempel være bass managment og delay for kanalene (avstand til høyttalere), men også mye andre funksjoner produsenten føler er nyttig. For å konvertere til analogt trenger man også en DAC som igjen blir styrt av en klokke. Hvordan er kvaliteten på disse kretsene? Ikke bare det, dette signalet skal overføres analogt til receiver, som igjen konverterer det til digitalt via en ADC. Begynner det å bli komplisert? Som jeg sa tidligere, nå kan man med en slik løsning risikere å overstyre viktige funksjoner i receiveren. Nyere recivere har nok langt kraftigere DSP enn det som sitter i en billig BD-avspiller, så jeg mener nå at så lenge receiveren kan ta i mot digitalt så er det definitivt veien å gå. Men kan en bruke analogutgangene og nyte HD-lyd? Definitivt, bare ta en ekstra runde gjennom alt av brukermanualer og innstillinger.

Noe svar på om det faktisk er hørbare forskjell mellom å la avspiller eller receiver/prosessor konvertere til LPCM tror jeg ikke vi finner ut av uten blindtester der flere ulike produkter blir testet. En diskusjon rundt dette kommer nok oftest til å ende ut i at enkelte mener at det teoretisk ikke skal være noe forskjell, mens andre mener å høre forskjeller......ja nesten slik som diskusjoner om audiokabler.

Håkon, over and out!

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant lesing. Alt det tekniske kan ikke jeg, men forenklet kan man kanskje si at det sitter dyrere og kraftigere hardware i receiver til å ta seg av dekoding. Uten å blindtestet så kjenner jeg lyden til PS3 og filmene mine at det var merkbar forskjell. Større lydbilde og strammere bass. Senter også mer tydelig.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

optimal lyd ??

:-) Flott tråd , her kommer det masse lærerik info , så jeg kaster inne et spørsmål i samme bane :
    Jeg har en phillips bdp som jeg kjører via en denon 4306 til en epson tw1000 , bilde står valgt som "through" på reciver og PJ oppgir at den får 1080p inn .
    Lyden kjører jeg også vi hdmi til denonen ,men er dette optimalt siden 4306 ikke har støtte for alle nye formater , hadde det vært bedre å la phillipsen dekode og kjør analogt til forsterker ????????
    Anyone??

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS-Man:Er du da sikker på at du ikke får andre innstillinger for kanal-nivå osv med den ene kontra den andre måten? Med bitstream skjer jo alt i receiver, men med PCM forventer kanskje receiver at høyttaleroppsett osv allerede er gjort?

Kappel: Hva med å la spilleren dekode til LPCM og kjøre det over HDMI til 4306? Da får du de nye formatene digitalt til 4306.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS-Man:Er du da sikker på at du ikke får andre innstillinger for kanal-nivå osv med den ene kontra den andre måten? Med bitstream skjer jo alt i receiver, men med PCM forventer kanskje receiver at høyttaleroppsett osv allerede er gjort?
    Vel, det eneste jeg har gjort er å kjøre automatisk romkorreksjon med LX60 (Pioners MCACC).

I stereo merker jeg veldig stor forskjell. Og jeg kjører alt av lydoverføring med HDMI.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint at det går bedre og bedre med salget. Det gjør i hvertfall at BD ikke forsvinner med det første. Dette er filmen jeg skal ha under juletreet i år

ITavisen | Dark Knight setter Blu-ray-rekord
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Tror du ikke det er bedre og legge ut de positive meldingene på ”Blu-ray VS DVD krigen”

Nå er jeg redd alle de negative kommer inn på denne tråden for og fortelle oss at det går aldeles ikke bra for Blu-ray

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Tror du ikke det er bedre og legge ut de positive meldingene på ”Blu-ray VS DVD krigen”

Nå er jeg redd alle de negative kommer inn på denne tråden for og fortelle oss at det går aldeles ikke bra for Blu-ray
    Håper ikke det. Det var ikke noe annet enn en nyhets-flash som forhåpentligvis ikke trenger å analyseres ihjel. Intensjonen var ikke å vise BD opp mot DVD, men opp mot BD-salget i fjor på samme tid.

Når det gjelder tråden"Blu-ray vs DVD krigen" så abonnerer jeg ikke på den lengre
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg har misforstått, men handlet ikke denne tråden om konkrete erfaringer, ikke salgstall?

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •