Lyse altibox HD- Dårlig bilde?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyse altibox HD- Dårlig bilde?

Sakset fra mail til EB:

Hei!
    Har nå ”kjørt” HD dekoderen min noen uker. Sammenlignet direkte med min gamle grå kreatel er bildet fra den nye boksen langt dårligere på standard(ikke HD) sendinger . DVS at jeg opplever bildet som blast og med mye støy i særdeles het i det mørke(svarte) Har også for sammenlignigens skyld prøvd å kjøre RGB utifra scart på HD boksen og kjørt A/B test. Igjen faller Hd boksen gjennom. Det virker som Kreatellen har høyere båndbredde og viser flere detaljer.

Noen grunn til det??

Åpne gjerne en ny sak på dette.

Regards / MVH
    Jan Erik
    ####
    Kjør debbbbatttttt!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    783
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tidligere syntes at signalkvaliteten fra Altibox/EB har vært bra, men med overgang til 52" merker jeg at en del kanaler er skikkelig dårlig. En del av barnekanalene med animasjonsfilmer ser ganske enkelt helt for jævlig ut. Det er helt tydelig at NRK, TV2 og en del andre "storkanaler" prioriteres kvalitetsmessig.

For meg virker det som bitrate-en er en del høyere på en del kanaler. Man skulle jo egentlig ikke tro at Altibox/EB skulle ha mangel på båndbredde i eget nett, og at det dermed ikke skulle være noe problem å kjøre høy kvalitet på alle kanelene.

Tror jeg skal ta noen telefoner til uken og prøve å få noen skikkelige svar på dette. Akkurat slik det er nå er det på grensen til ganske misvisende markedsføring fra dem.

Jeg har foreløpig kun den vanlige Kreatel-boksen, men tenkte jeg skulle bestille PVR-en, men blir jo litt skeptisk om det skulle føre til ennå dårligere bilde. I utgangspunktet er ikke HD-pakken noe jeg gidder å bruke penger på, men hvis de nå driver å presser ned kvaliteten på en del kanaler for å selge HD-pakker er det noe suspekt.

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av clasm
    Jeg har tidligere syntes at signalkvaliteten fra Altibox/EB har vært bra, men med overgang til 52" merker jeg at en del kanaler er skikkelig dårlig. En del av barnekanalene med animasjonsfilmer ser ganske enkelt helt for jævlig ut. Det er helt tydelig at NRK, TV2 og en del andre "storkanaler" prioriteres kvalitetsmessig.

For meg virker det som bitrate-en er en del høyere på en del kanaler. Man skulle jo egentlig ikke tro at Altibox/EB skulle ha mangel på båndbredde i eget nett, og at det dermed ikke skulle være noe problem å kjøre høy kvalitet på alle kanelene.

Tror jeg skal ta noen telefoner til uken og prøve å få noen skikkelige svar på dette. Akkurat slik det er nå er det på grensen til ganske misvisende markedsføring fra dem.

Jeg har foreløpig kun den vanlige Kreatel-boksen, men tenkte jeg skulle bestille PVR-en, men blir jo litt skeptisk om det skulle føre til ennå dårligere bilde. I utgangspunktet er ikke HD-pakken noe jeg gidder å bruke penger på, men hvis de nå driver å presser ned kvaliteten på en del kanaler for å selge HD-pakker er det noe suspekt.

Tror ikke Altibox kan gjøre så mye med dette. Her er det shit in shit out som gjelder. Enkelte kanaler distribueres med dårlig kvalitet fra NORKring og er dårlige uansett om du har kabel Riks TV eller Altibox. NRK1 er alltid høyest prioritert og på IP TV sendes de med bitrate på mellom 10 ogg 12 AFAIK. De andre kanalene ligger rundt 8 Mbit.

Men, det kan jo hende at de ytterligere komprimerer signalet noe jeg tviler på. Kanskje tåler ikke Mpeg4 encoderne deres så godt støy og sånn at det forsterker problemet.

C

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke enig enig i at HD boksen til Altiboks gir dårligere bilde enn den gamle Kreatel typen. Definitivt tvert i mot.
    Jeg kjører 720P mot en Pioneer 5090 og bildet er mye skarpere enn den gmle boksen. Til og med kona sier det og hun bryr seg egentlig døyten om slikt.
    Men vær klar over at 1080P ikke er mulig. Det var en skuffelse for meg.:cry:

Newcomer HåvardM sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme her. Mye skarpere bilde med DVR dekoderen enn Kreatel dekoderen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1080P hos Lyse

Jeg jobber med å montere fiber for Lyse i Vestfold og telemark, å har sjekket hvorfor ikke dekoderen kan sende i 1080P det var på grunn av at ingen TV kaneler sender i 1080P, derfor er den satt til max 1080I. Den kan oppgraderes til 1080P hvis nødvendig.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Motorola 1910 har god nok hardware for å kjøre 1080p? Kun firmware update som er nødvendig i fremtiden?

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Heno
    Jeg er ikke enig enig i at HD boksen til Altiboks gir dårligere bilde enn den gamle Kreatel typen. Definitivt tvert i mot.
    Jeg kjører 720P mot en Pioneer 5090 og bildet er mye skarpere enn den gmle boksen. Til og med kona sier det og hun bryr seg egentlig døyten om slikt.
    Men vær klar over at 1080P ikke er mulig. Det var en skuffelse for meg.:cry:
    Har samme opplevelsen her. Ble positivt overrasket da jeg gikk fra vanlig "grå" boks, og over til HD-Mottaker. 8)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •