Bluray-spiller og receiver uten HDMI

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bluray-spiller og receiver uten HDMI

Heisann!

Jeg er student og har dermed ikke nok penger til å kjøpe alt jeg har lyst på.

Jeg har en gammel NAD 753 receiver uten HDMI, NAD 513 dvd-spiller, hd-ready PJ med HDMI og component og et 92" lerret.

Jeg vil kjøpe meg en bluray-spiller, og har i den forbindelse noen spørsmål:

1) Har Bluray-filmene vanlige SD-lydspor slik at jeg får surroundlyd uten å måtte kjøpe HDMI-receiver?

2) evt finnes det noen spillere som nedskalerer HD-lyd til SD-lyd, og sender denne over coax/optisk?

3) Jeg har 15meter componentkabel, kan jeg bruke denne til å se 720p fra projektoren, eller må jeg kjøpe meg en lang HDMI-kabel?

4) Vil jeg se tydelige forbedringer i bildekvalitet på DVD, når jeg får meg en bluray-spiller?

5) Sender Bluray-spillerne oppskalert video over component?

Mats

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olebr0mm
    Heisann!

Jeg har en gammel NAD 753 receiver uten HDMI, NAD 513 dvd-spiller, hd-ready PJ med HDMI og component og et 92" lerret.

1) Har Bluray-filmene vanlige SD-lydspor slik at jeg får surroundlyd uten å måtte kjøpe HDMI-receiver?

2) evt finnes det noen spillere som nedskalerer HD-lyd til SD-lyd, og sender denne over coax/optisk?

3) Jeg har 15meter componentkabel, kan jeg bruke denne til å se 720p fra projektoren, eller må jeg kjøpe meg en lang HDMI-kabel?

4) Vil jeg se tydelige forbedringer i bildekvalitet på DVD, når jeg får meg en bluray-spiller?

Mats
    1) Ja det får du, dog ikke de nye HD lydformatene.