BD-live, er folk opptatt av det?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 59
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

BD-live, er folk opptatt av det?

Ser stadig vekk tester der BD-live er dratt fram som et av punktene når spillere skal vurderes.
    I TV2 testen fikk bl.a. Panasonic spilleren minus for at den ikke hadde denne muligheten, mens noen andre fikk pluss for at de hadde.

Er BD-live noe en gjennomsnittlig filmtitter har bruk for? Er det noen her som nyttiggjør seg dette, eller er det en gimmick?

Jeg må si jeg er skeptisk, men det skal sies at jeg veldig sjelden ser bonusmaterialet på filmene jeg ser heller.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, ikke før det eventuellt blir brukt på en annen måte enn som avansert ekstramateriale. Foreløpig er Live bare en jippo som ikke har noen egentlig verdi.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For egen del spiller BD-live nada rolle. På samme nivå med ekstramateriale.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Betyr nada her også.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det betyr mindre enn pavens hemoroider for folk flest skjønner jeg egentlig ikke at det har blitt så voldsomt hausset opp, men det kan vel fort ha noe med salgstall å gjøre.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg virker det som en unødvendig gimmick. Tviler på at produsentene noen gang kutter ut teksting på selve platen, eller legger essensielt innhold bare på nettet. Så for meg betyr det ikke noe. Men noen anmeldere gir jo filmer pepper hvis det mangler masse ekstra, noe jeg personlig ikke bryr meg noe om.

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ene er hva det gir i dag, det viktigste vil vel være hva det kan gi!

Nå er innholdet i dette knyttet til den platen som står i spilleren, men dette er bare starten, slik jeg har forstått det. Det er jo realtivt ubegrenset hva som kan formidles via ulike filmrelaterte portaler så fort spilleren kommuniserer direkte med nettet.

Det jeg er mest spent på med BD-Live er hastigheten. Viktig at ressursene i "Leverandørenden" har såpass god kapasitet at overføring skjer uten for lange "....wait a minute....loading......7%......." meldinger ;-)

Men, er også åpen for at det hele FLOPPER...men men ...da var jeg der når det skjedde....;-) :-)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Globe

Men, er også åpen for at det hele FLOPPER...men men ...da var jeg der når det skjedde....;-) :-)

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg skal kjøpe meg en spiller så forventer jeg at den har BD-Live muligheter... Jeg har lyst på en pioneer spiller, de koster i mine øyne litt, og da er det for jævlig og ikke ha en spiller som ikke er komplett. Så jeg får bare drøye det litt.

Jeg bruker ikke så ofte ekstramatriale, men jeg vil ha muligheten til det.

I dag har jeg ikke vært bort i så mye spesielt på BD-Live, men jeg ser muligheten.

Syns det er idioti og ikke ha BD-Live på spillere, til og med mange dyre spillere mangler dette, det burde vært en selvfølge.

Tviler på det koster så mye

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Ser stadig vekk tester der BD-live er dratt fram som et av punktene når spillere skal vurderes.
    I TV2 testen fikk bl.a. Panasonic spilleren minus for at den ikke hadde denne muligheten, mens noen andre fikk pluss for at de hadde.

Er BD-live noe en gjennomsnittlig filmtitter har bruk for? Er det noen her som nyttiggjør seg dette, eller er det en gimmick?

Jeg må si jeg er skeptisk, men det skal sies at jeg veldig sjelden ser bonusmaterialet på filmene jeg ser heller.
    BD Live er en fantastisk mulighet så lenge det blir brukt, Transformers på HD var jo en av de første titlene som brukte dette. Trist at Dark Knight kommer uten Live support i Norge dog...

Syns så absolutt dette er verdt å få med seg, mye bra bonusmateriale i det.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva eksakt inneholder Tranformers av materiale? Foreløpig ikke aktuelt for meg å kjøpe denne siden jeg har den på et gravlagt HD medium ...

Evt. hva som finnes på andre filmer, f.eks Iron Man, finnes det noe der?

Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Hva eksakt inneholder Tranformers av materiale? Foreløpig ikke aktuelt for meg å kjøpe denne siden jeg har den på et gravlagt HD medium ...

Evt. hva som finnes på andre filmer, f.eks Iron Man, finnes det noe der?
    mulig jeg husker feil men jeg tror det var en del spørsmål fra filmen inkludert filmklipp.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det intresange kunne kansje vært om man kjøpte en BD plate fra utlandet uten norsk tekst, men at dette på et senere tidspunkt kunne bli "lagt inn" som en mulighet via BD live. Så ville man plutselig få norsk tekst alikavel. Da smaker det fugl av BD Live.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Det intresange kunne kansje vært om man kjøpte en BD plate fra utlandet uten norsk tekst, men at dette på et senere tidspunkt kunne bli "lagt inn" som en mulighet via BD live. Så ville man plutselig få norsk tekst alikavel. Da smaker det fugl av BD Live.
    Men ønsker vi norsk tekst da? På engelskspråkelig film gjør i hvertfall ikke jeg det. Jeg føler teksten er distraherende og man blir sittende å lese i stedet for å se film. Men for barn og gamle tanter ser jeg helt klart poenget med teksting.

Jeg kan dog aldri i verden tenke meg at BD Live introduserer funksjonalitet som gjør det mer attraktivt å importere filmer.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke hva BD Live er eller vil bli. Så det er vanskelig å uttale seg om det. Men pr nå er jeg definitivt ikke "opptatt av BD Live". Jeg har heller aldri vært videre interessert i ekstramaterialet på DVD.
    Det sagt, så kommer jeg helt klart til å skaffe meg en profil 2.0 spiller den dagen jeg skal oppgradere fra PS3 til en stand alone BD spiller. For sikkerhetsskyld liksom...

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke helt oversikten over hva BD Live egentlig er. Men funksjonen skal helt klart sjekkes ut.

Jeg har tidligere pløyet mellom mengder av ekstra matreale. Spesielt på filmer som er bygget på en sann historie så synes jeg det er veldig intressant.

Jeg har en BD spiller med BD Live mulighet, men jeg måtte ha en usb minnepinne for å kunne benytte funksjonen. 8GB minnepinne er på vei i posten.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer cináed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Per dags dato er det ikke noe å tenke på for min del. Klarer meg fint med min PS3 enda, så innen jeg skal kjøpe meg en stand alone spiller gidder jeg ikke bry meg om denne funksjonen.

Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cináed
    Per dags dato er det ikke noe å tenke på for min del. Klarer meg fint med min PS3 enda, så innen jeg skal kjøpe meg en stand alone spiller gidder jeg ikke bry meg om denne funksjonen.
    Ps3 støtter jo Live da.

Newcomer cináed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ehh... Sant det... ops: Ser hvor lite bruk jeg har for BD-Live...

Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra Aint it cool news om Dark knight blu-ray utgivelsen.

Before tonight I had never even HEARD of BD Live. Apparently it's Xbox Live for Blu-Ray? If you have a BD Live enabled Blu Ray player or a PS3, then you can connect to the internet and partake in the potential awesomeness. The Dark Knight is Warner Brothers' first foray into this format and it's shaping up to be reason alone to invest in a Blu-Ray Player.

First of all, it comes with tons of content, waiting to be streamed for free- the newest Warner's trailers, episodes of Warner Premiere Motion Comics (Mad Love! Shadow of Ra's al Ghul!) and more. And because everything is streaming, you can get to the content faster and it doesn't take up any hard drive space. One of my favorite features of TDK BD Live is the commentary option. With a computer & webcam, you can record YOURSELF giving commentary for the whole movie or just a scene here, a scene there. Then, when people go on BD Live, they can select your commentary to watch with the film. Now, it's doubtful that I would ever watch a stranger's commentary, but a friend's? Certainly. Maybe even someone famous? A blogger, a writer, a director, an actor, a critic, a technician - people not involved with the film who would have no business doing commentary for the dvd, but would have an interesting perspective, making their thoughts available to the general public? Yes, I'm into that.

Also available is partaking in live text commentary - a bunch of people watching the movie at the same time, texting or typing their thoughts as the film goes on. So a whole group of friends, all in different parts of the world, could watch The Dark Knight together and read each other's commentary.

And you heard it here first - on December 18th, Chris Nolan is doing a live commentary with 100,000 Dark Knight Blu Ray owners. He will host the screening and answer questions as it goes on. With 100,000 people, it will most likely get a little crazy and who knows if Chris Nolan will tell me how exactly the Jim Gordan thing works (trying to keep this post spoiler free...), but it still sounds pretty damn cool to me. In Nolan's words, "It'll be interesting to see what it's like...the potential of it is very exciting." (Note: It had previously been announced that at some point Nolan would do a commentary, but only tonight was the date of this chat confirmed)

After learning all about BD Live and again wishing I had lots and lots money to spend on Blu Ray players and Blu Ray discs and giant HD televisions, we got to spend a half hour with Chris Nolan.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •