BD-live, er folk opptatt av det? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 59 av 59
    Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Det samme gjelder DVD/Blu-Ray filmer. Gode filmer med flott lyd/bilde blir slaktet av en gjennomsnitlig anmleder, dersom ekstramaterialet ikke blir funnet å være "tilstrekkelig". I mange tilfeller får man det inntrykket at ekstramateriale er viktigere enn filmen. Så også med denne fjollete "Live" funksjonen. Totalt uinteressant!
    "Slaktet" er vel litt drøyt?
    Kan du vise til en konkret anmeldelse hvor en god film med flott lyd/bilde blir slaktet pga manglende/dårlig ekstramaterialet?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EldarH
    Syns det er idioti og ikke ha BD-Live på spillere, til og med mange dyre spillere mangler dette, det burde vært en selvfølge.

Tviler på det koster så mye
    Problemet har vel vært at Sony og co lanserte ett produkt som ikke var ferdig utviklet. BD ble lansert med profil 1.0

BD Live er profil 2.0 (vi fikk i mellomtiden profil 1.1). Siden BD Live er nokså nytt så forklarer det hvorfor mange av dagens spillere ikke har dette.

Profil 1.1, eller Bonusview som det kalles, er BD Live uten nett tilkoplingen for å si det enkelt. Alle nye spillere lansert i 2009+ burte leveres med BD Live.

Men leste i nyeste Lyd & Bilde hvor de testet komplette anlegg med BD, og der var det faktisk en profil 1.0 spiller. Noe Sony sa ingen skulle få lov til å lansere etter en viss dato (Det var vel høsten i fjor eller 2007 tror jeg).

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppgradering

Kan ikkje ein BD-Live spillar ha moglegheit for å laste ned oppgraderingar av spillaren etter at den er kommet i hus? Sånn at den programvara som er der når ein kjøpar spillaren faktisk blir oppgradert i ettertid, det burde i allefall vere mogleg...om det er tilfelle er eg usikker på :-D Men hadde det vert ein sånn automatikk so er jo nesten BD-Live eit must

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppgradering av programvare og BD-live er to forskjellige ting.
    Å oppgradere via nettverk er greit, men det er ikke relatert til noen film.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Otern
    Oppgradering av programvare og BD-live er to forskjellige ting.
    Å oppgradere via nettverk er greit, men det er ikke relatert til noen film.
    Men har ein nett tilgang på dei spillarane som ikkje støttar BD-Live då? Har trulig litt for lite oversikt men lurar no berre. For det er jo fysisk nettkontakt(har ikkje noko godt ord for det :-D ) på spillarane med BD-Live feks Nad T587 og Pioneer LX-91 (Lan). Sånn som Pioneer 51FD og Lx71 kan eg ikkje sjå nokon slik kontakt på.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er muligheter for å oppgradere via CD/DVD plater og på de fleste modeller.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BD Live er totalt uinteressant for min del, ihvertfall slik det fremstår idag. Jeg har hatt en Panasonic BD50 i et års tid, og aldri, ikke en eneste gang, har jeg brukt BD Live-funksjonaliteten. Jeg testet det på PS3 på etpar titler, og oppfattet det som en tungvint (og grusomt treg) måte å surfe på nettet på.

At min nye spiller, en Pioneer BDP-LX71 "bare" var profil 1.1 var derfor ikke en dealbreaker i det hele tatt.
    Hjemmekino: Samsung 75" KS8005 - Samsung UBD-K8500 - Apple TV - Chromecast - Sonos all around
    Stue:
    Samsung 65" JU7005 - Apple TV - Chromecast - Sonos playbar

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei BD Live synes jeg ikke er annet en et dårlig gimmick...

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg slenger meg på bølgen med mennesker som synes det er helt bortkastet. Og det er neppe "gratis" å putte inn i spilleren heller, om man må utvikle BD Live-modulen selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Men ønsker vi norsk tekst da? På engelskspråkelig film gjør i hvertfall ikke jeg det. Jeg føler teksten er distraherende og man blir sittende å lese i stedet for å se film. Men for barn og gamle tanter ser jeg helt klart poenget med teksting.
    Her i huset er vi dessverre ikke kjappe nok på engelsken til å kunne glede oss over filmen uten text - dessverre. Dog er vi tidlig i 40 årene, og forventer å kunne glede oss over både blu-ray og fremtidige formater. Med norsk tekst på skiva. :-)

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up bd mobile

ja da skal vi få muligheten til å se ekstra matriell på bd filmene via mobilen :shock:

nok et glimrende påfunn ...................

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor referer du aldri til en artikkel eller noe sånt når du kommer med en påstand, sånn rett ut av lufta? Er du allergisk?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det noe underkjente danske hifi-magasinet High Fidelity hadde en test av en Panasonic bluray-spiller i et av de siste numrene. Der ble BD-live funksjonen faktisk testet på flere filmer. Konklusjonen var vel at det stort sett er for spesielt interesserte. De så ikke poenget med å laste ned trailere for andre filmer.....Uansett var det både tregt og tungvint.

5 poeng til bladet for faktisk å ha testet funksjonen! Det er det ikke alle blader som gidder å gjøre.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har PS3 med fine Live-muligheter, men har så langt hatt lite eller ingen glede av det. Det eneste morsomme er vel nyhetsverdien av å prøve det på de par første platene jeg så det var mulighet for det. En filmquiz på en plate (hvorfor jeg måtte på nett for å quize aner jeg gikke). I helga så jeg Australia hvor det var mulighet for å hente ned trailere til andre filmer. Det gikk så tregt at jeg ikke gadd å vente. Så Live har en seriøs jobb å gjør for at det skal bli attraktivt. Kanskje i forbindelse med barnefilmer kan jeg se det som en fordel. Litt spill og underholdning for unga. De er ikke så kravstore

Jeg har forøvrig aldri opplevd at Samco har bidratt med noe som helst i noen av trådene jeg har møtt han i. Sett i et slikt lys er over 600 innlegg ganske mye..

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Men ønsker vi norsk tekst da? På engelskspråkelig film gjør i hvertfall ikke jeg det. Jeg føler teksten er distraherende og man blir sittende å lese i stedet for å se film. Men for barn og gamle tanter ser jeg helt klart poenget med teksting.
    Eventuelt for dem som ikke er veldig gode i engelsk.

Selv har jeg tekst på alle filmer som ikke er norske, alt fra tysk til engelsk til japansk, foretrekker tekst fordi jeg ikke ellers får med meg alt.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir vel også kanske mulighet for å hente ned dubba spor til enkelte filmer også vil jeg tippe, hvis det ikke tar for mye plass da.

Hadde kanskje vært greit hvis man får polsk besøk, og de har lyst å se "Lange Flate Ballær"

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det slik at ikke alle BlueRay plater støtter BD-live.

Koblet BD80'en opp mot nettet i dag og skulle teste BD-live. Har kun to BD plater, den siste James Bond og Earth. Fant ikke noe BD-live materiell på noen av dem. Hadde forventet at JB filmen ihvertfall haddde dette. Så det ble ikke mye til testing nei....

Så er det så at platene i så fall er merket ed BD-live eller noe?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    btw

BD-Live

ser ikke så veldig lovende ut..............

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke alle har BD live nei.

Jeg tipper de fleste nye utgivelser har det, men da er det som regel ikke direkte for filmen, men mer reklame som trailere osv fra film selskapet.

Men noen få har skikkelig BD live. Watchmen er vel en av de. I hvertfall USA utgaven. Her ble den brukt til en spesial vising av filmen hvor regissøren hadde en live session for de som fikk billett. Dette var selvfølgelig en engangs foretredelse, men viser hva det kan brukes til.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •