BD-live, er folk opptatt av det? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 59
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg ser aldri ekstra-materiale (eneste unntak er bloopers) så for meg har Live lite å bety. For meg ødelegger det "magien" med filmer om jeg vet hvordan de er laget. Forstår ikke gleden med å se ekstra-materiale feks på LOTR. Neste gang man ser den tenker man bare på hvordan de laget den og den scenen istedet for å glemme at det er film man ser.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Jeg ser aldri ekstra-materiale (eneste unntak er bloopers) så for meg har Live lite å bety. For meg ødelegger det "magien" med filmer om jeg vet hvordan de er laget. Forstår ikke gleden med å se ekstra-materiale feks på LOTR. Neste gang man ser den tenker man bare på hvordan de laget den og den scenen istedet for å glemme at det er film man ser.
    LOTR er vel omtrent den eneste gangen jeg har sett igjenom alt ekstra materialet

BD live betyr null og niks for min del. (men jeg ville alikevel aldri kjøpt en dyr spiller uten muligheten )

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mia Gundersens underlivsplager, Mette-Marits psykiske helse, og Jens Stoltenbergs brillefine personligheter interesserer meg like mye som BD-live. Dvs. absolutt ingenting.

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg vil gjerne teste ut BD-Live. Om ikke annet for å ha noen kvalifiserte meninger om det.

Noen som har et tips til en film som tilbyr mest/best BD-live materiale?

Tar også med glede imot tips om bd filmer som utnytter både lyd og bilde formatene maksimalt.

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, enkelt og greit. Jeg ser så å si aldri ekstramaterialet på DVD'ene mine, og for meg fremstår BD Live som mer av det samme. Testet ut et Iron Man minispill for moro skyld, men nei, det beriket ikke akkurat filmopplevelsen nevneverdig.

Jeg har derimot et lite håp om at BD Live kan gi meg muligheten til å flytte underteksten fra den sorte stripen og inn på bildet. Hvis dét skjer, så går jeg over til CinemaScope.

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BD live er en idiotisk flopp. Det som er av relevant ekstramateriale kan legges på plata, det er nok av plass. Jeg kjøper filmen for å få "instant access" til godsakene, uten å være plugga inn i matrixen...

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    I TV2 testen fikk bl.a. Panasonic spilleren minus for at den ikke hadde denne muligheten, mens noen andre fikk pluss for at de hadde..
    Hvilken Panasonicspiller var det snakk om?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic BD30 og BD50 som var med i testen, så det er veøl strengt tatt ikkerelevant lenger siden BD35 og BD55 er aktuelle nå.

Test av Blu-Ray spillere*|* TV 2 hjelper deg
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BD Live bryr meg for det meste midt på ryggen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, BD Live er totalt uinteressant!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at det ikke er mange som har behov for det her, men likevel er det hauset opp i nesten hver test jeg har sett, og vært utslagsgivende for "plassering" i de samme testene.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet om standarden gir mulighet til interaktivitet, eller er det kun ren nedlasting som er mulig?

Dersom det er mulig med interaktivitet - f.eks kunne svare på spørsmål kan det jo åpne seg noen muligheter som er intressante - spesielt for barnefilmer.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Standarden gir mulighet til det meste da man utvikler BD-live i Java. Interaktivitet er en av alternativene. The Dark knight hadde i midten av desember en greie hvor man kunne se filmen samtidig som regissøren kommenterte på direkten. Vet ikke åssen det gikk da jeg ikke fikk filmen i tide. (gikk på natta gjorde det også)

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Ironman her om dagen, og BD-live var bare et irritasjonsmoment som gjorde at det tok lang tid å starte platen.

Ser nesten aldri ekstramateriale, og kommer iallefall ikke til å laste ned det de ikke gidder å legge på discen(e).

På lappen i coveret sto det at informasjon om dato, tid, spillertype, ip-adresse osv også ble logget. Dette synes jeg nesten grenser til ovevåkning også...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det at Blu Ray spillere får trekk i karakter fordi den ikke har BD Live syns jeg er heilt på trynet, når man ser film så er det for filmen sin skyld, ikke å vente i spenning i 3-4 min for å loade bonus matrialene, og for all del, er det på liv og død viktig å få med seg dette, er det like enkelt å "google" det fram på datan. går sikkert kjappere og.
    Men men, smak og behag

Newcomer PlatypusPedersen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv tror jeg BD-live funksjonen hovedsaklig er til for å lettere kunne oppdatere krypteringen på mediet, men det er vel kanskje jeg som er en smule paranoid bare?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Men ønsker vi norsk tekst da? På engelskspråkelig film gjør i hvertfall ikke jeg det. Jeg føler teksten er distraherende og man blir sittende å lese i stedet for å se film. Men for barn og gamle tanter ser jeg helt klart poenget med teksting.

Jeg kan dog aldri i verden tenke meg at BD Live introduserer funksjonalitet som gjør det mer attraktivt å importere filmer.

på 50" er det ikke distraherende for meg, men på 77" + , ja. (kommer jo ann på avstand)

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Ser at det ikke er mange som har behov for det her, men likevel er det hauset opp i nesten hver test jeg har sett, og vært utslagsgivende for "plassering" i de samme testene.

Det samme gjelder DVD/Blu-Ray filmer. Gode filmer med flott lyd/bilde blir slaktet av en gjennomsnitlig anmleder, dersom ekstramaterialet ikke blir funnet å være "tilstrekkelig". I mange tilfeller får man det inntrykket at ekstramateriale er viktigere enn filmen. Så også med denne fjollete "Live" funksjonen. Totalt uinteressant!
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate Beemer sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Men ønsker vi norsk tekst da? På engelskspråkelig film gjør i hvertfall ikke jeg det. Jeg føler teksten er distraherende og man blir sittende å lese i stedet for å se film. Men for barn og gamle tanter ser jeg helt klart poenget med teksting.

Jeg kan dog aldri i verden tenke meg at BD Live introduserer funksjonalitet som gjør det mer attraktivt å importere filmer.

Javel kan godt hende DU,,,, ikke har bruk for det.Men prøv å tenke litt lengre en DEG,,,,,, selv.
    Blir lette provosert av sånne idiotiske utsagn.DU kan da slå av textingen.
    Så kan den som vil ha det, slå det på.
    Kommer det på frx BD Live så la være å last ned text. JESUS.
    Kjenner mange på 25-40 år som vil ha text på filmer.Lenge siden de har gått på skole.Glemt mye engelsk.Så om du mener 25-40 er gammle tanter så er jo saken grei.
    Jeg vil helst ikke ha text kjerringa vil ha.Ser vi film sammen blir det text.
    Kan ikke si at det plager meg noe spesielt.
    Jeg føler ikke etter filmen som jeg har lest en bok,noe som tydeligvis du gjør.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •