Lyden bordte på HD kanal

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy Lyden bordte på HD kanal

Jeg har lyse PVR dekoder (1960) koblet til en Yamaha reciver med HDMI kabel. Alle kanaler har jeg lyd på untatt HD kanalen. Så kobler jeg dekoderen direkekte til TV med hdmi og bytter til HD kanalen og lyden er der. Så kobler jeg, uten bytte kanal, via reciveren igjen og lyden på hd kanalen er der fremdeles. Men så bytter jeg kanal frem og tilbake igjen og lyden forsvinner. Hva skjer????

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lawes
    Jeg har lyse PVR dekoder (1960) koblet til en Yamaha reciver med HDMI kabel. Alle kanaler har jeg lyd på untatt HD kanalen. Så kobler jeg dekoderen direkekte til TV med hdmi og bytter til HD kanalen og lyden er der. Så kobler jeg, uten bytte kanal, via reciveren igjen og lyden på hd kanalen er der fremdeles. Men så bytter jeg kanal frem og tilbake igjen og lyden forsvinner. Hva skjer????
    Det er en feil på Motorola boksen som gjør at du kan mangle lyd på enkelte kanaler hvis du kobler med HDMI mot noe som har innebygget AC3 dekoder (Dolby Digital) Altså Yamaha receiveren din.
    Feilen er ment å skulle fikses fra Motorola i en SW oppdatering. Workaround er å koble til separat lydkabel, SPdif eller TOSLink i tillegg til HDMI.

C

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cyberdog
    Det er en feil på Motorola boksen som gjør at du kan mangle lyd på enkelte kanaler hvis du kobler med HDMI mot noe som har innebygget AC3 dekoder (Dolby Digital) Altså Yamaha receiveren din.
    Feilen er ment å skulle fikses fra Motorola i en SW oppdatering. Workaround er å koble til separat lydkabel, SPdif eller TOSLink i tillegg til HDMI.

C
    takk for nyttig info. Men nå har jeg koblet dekoderen til reciveren med en optisk kabel, men fremdeles ingen lyd. Lydmodusen på dekoderen er satt til SPdif eneste alternativ er analog, men det virker ikke heller. Forslag??:???:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •