Pioneer BDP-51FD - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 29 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 577
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takker for svar. Har ikke bruk for dill dall. Kvalitet på bilde og lyd er det som teller for meg og att spilleren ser så bra ut gjør heller ingenting Synes Pioneer BDP-51FD ser veldig "hifi" ut i forhold til mange andre spillere og rekner med att den er meget bra på både blu-ray og dvd Oppdateringer er vel heller ikke noe problem tenker eg. Stemmer det att en bare må laste ned oppdateringer fra sidene til Pioneer, brenne det på cd, sette cd inn i spilleren og trykke på en knapp eller to så vips så er det gjort? I så fall må eg en liten tur på butikken i morgen

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Takker for svar. Har ikke bruk for dill dall. Kvalitet på bilde og lyd er det som teller for meg og att spilleren ser så bra ut gjør heller ingenting Synes Pioneer BDP-51FD ser veldig "hifi" ut i forhold til mange andre spillere og rekner med att den er meget bra på både blu-ray og dvd Oppdateringer er vel heller ikke noe problem tenker eg. Stemmer det att en bare må laste ned oppdateringer fra sidene til Pioneer, brenne det på cd, sette cd inn i spilleren og trykke på en knapp eller to så vips så er det gjort? I så fall må eg en liten tur på butikken i morgen
    Ja, oppdateringen er like enkel som det du beskriver. Last ned - brenn - sett inn CD - Ferdig
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Ja, oppdateringen er like enkel som det du beskriver. Last ned - brenn - sett inn CD - Ferdig
    Da er saken biff:-D

Newcomer Bassen min sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer BDP-51FD har akuratt samme blue ray delen som LX71!

Forsjellen er at dachen i 51FD er noe dårlige som jør at du ikke får like god cd spiller ut av 51FD som du jør av LX71 eller Lx91!!!

Så lenge du ikke skal bruke blu-ray spiller som cd spiller også er det lurere å kjøpe 51FD som gir deg akuratt samme bildet som LX71!

Det er den beste blu-ray spilleren til den prisen på markete til dags dato!

Pioneer har alltid vert best på bildet!, og kommer alltid til å være det!

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bassen min
    Pioneer BDP-51FD har akuratt samme blue ray delen som LX71!

Forsjellen er at dachen i 51FD er noe dårlige som jør at du ikke får like god cd spiller ut av 51FD som du jør av LX71 eller Lx91!!!

Så lenge du ikke skal bruke blu-ray spiller som cd spiller også er det lurere å kjøpe 51FD som gir deg akuratt samme bildet som LX71!

Det er den beste blu-ray spilleren til den prisen på markete til dags dato!

Pioneer har alltid vert best på bildet!, og kommer alltid til å være det!
    Ja, det er vel sant det, men nå bruker man fint HDMI til overføring av lyd i stereo. Her har Pioneer gjort en meget god jobb. Hos meg var det helt klart mye bedre å kjøre CD via HDMI

Ellers er jeg helt enig. Dette må være den beste BD-spilleren til den prisen akkurat nå
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hdmi innganger på reciveren min og må da bruke multikanalutgangene fra spilleren.

Kann en justere avstand, størrelse og nivå på 7.1 multikanalutgangene på Pioneer BDP-51FD?

Newcomer Bassen min sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    enten det ellers så er det jo bare å bruke de digitale utgangene. Men da mister du de nye lydformatene. Men ettersom forsterkeren din ikke har hdmi innganger har den neppe støtte for de nye lydformaten heller. så da har det ingen betydning.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bassen min
    enten det ellers så er det jo bare å bruke de digitale utgangene. Men da mister du de nye lydformatene. Men ettersom forsterkeren din ikke har hdmi innganger har den neppe støtte for de nye lydformaten heller. så da har det ingen betydning.
    Det blir vel ikke riktig å si. Når du bruker analog 7.1 ut fra 51FD så skal disse kobles inn på multi-channel in (norsk=multikanal inn). Mange receivere har slike innganger, og det er derfor BD-spillere nettopp har den muligheten.

Ved å bruke digitale utganger så får man jo ingen HD-lyd i det hele tatt...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Har ikke hdmi innganger på reciveren min og må da bruke multikanalutgangene fra spilleren.

Kann en justere avstand, størrelse og nivå på 7.1 multikanalutgangene på Pioneer BDP-51FD?
    Du kan laste ned brukermanual her, så finner du sikkert ut av det meste :-D

Pioneer Europe: Online PDF Manuals

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny firmware

Da er firmware versjon 1.21 installert uten problem :-D

Blu-ray disc player firmware upgrade - Pioneer Europe

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Da er firmware versjon 1.21 installert uten problem :-D

Blu-ray disc player firmware upgrade - Pioneer Europe
    Hey....merket noe forskjell??
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Hey....merket noe forskjell??
    Skal se på det i kveld, men tviler på at vi merker noe stor forskjell. Performance skal jo ifølge ”update history” bli bedre, men der er jo jeg allerede helt fornøyd :-D

Jeg tror at mye av disse tette oppdateringene går i å fikse opp i avspillingsproblemer som folk erfarer med noen filmer.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen med analog 5.1 (7.1) erfaring?

For meg så ser det ut som spilleren ikke har mulighet for å justere delay på høyttalerene? Er det noen som kan bekrefte eller motbekreftet dette? I tillegg så sies det at man får litt bass problemer(for litt bass justering)?

Ellers så ser det ut som at den kan kjøre digital(optisk/koax) ut samtidig med analog og HDMI, dette er positivt i forholdt til Sony 550. Det eneste som er litt negativt er at du må enten velge 2 kanalsutgang eller 7 kanalsutgang, ikke begge samtidig.

Det hadde vært fint hvis noen sitter med erfaring rundt HD-lyd uten bruk av HDMI-kabel.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke tenke meg at du må velge mellom multikanal eller stereo utgangene på denne.

Jeg har LX71 og benytter multikanal til Film og stereo utgangene til musikk.

Det er nok noe høyere utgangseffekt på stereo utgangene, for lyden blir markant høyere når jeg switcher over. Det føles også ut som at lyden blir noe bedre på musikk når du benytter deg av stereo utgangene.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Har gått til innkjøp av denne spilleren nå, og det er min første BD spiller. Har ikke kjøpt en receiver som støtter de nye lydformatene enda. Bruker da inntil videre en Denon AVR 3805.

Spørsålet er da, hvilke(n) utgang(er) skal jeg bruke for å få best mulig resultat på film?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klipsch
    Jeg kan ikke tenke meg at du må velge mellom multikanal eller stereo utgangene på denne.

Jeg har LX71 og benytter multikanal til Film og stereo utgangene til musikk.
    Ok, det er jo supert hvis du kan det :-D jeg har bare lest i manualen, det står jo ikke helt klart der, men det var slik jeg forsto det... Det er nok lik din :-D

Hva med delay da, kan du justere den? For meg så blir det løp og kjøp hvis den har det....

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GøranB
    Hei!

Har gått til innkjøp av denne spilleren nå, og det er min første BD spiller. Har ikke kjøpt en receiver som støtter de nye lydformatene enda. Bruker da inntil videre en Denon AVR 3805.

Spørsålet er da, hvilke(n) utgang(er) skal jeg bruke for å få best mulig resultat på film?
    Regner med at Denon har HDMI...I såfall kobler du til med HDMI og lar Pioneer dekode lydformatene, som igjen sender disse som PCM til receiveren. På receiveren vil det da stå PCM eller MPCM og ikke TrueHD/ DTS-HD Master.

Din receiver har vel også multikanal inn. Men skal du koble med denne inngangen, så må du ha mange analoge signalkabler; en til hver kanal + sub. Dette blir dyrere enn med èn HDMI. Dessuten mener jeg at med HDMI så dekoder Pioneer også DTS-HDMA. Derimot er vel ikke dette klart over analog utgangene enda, men det skulle komme over nyttår.

Så mitt tips; HDMI og la 51FD dekode internt
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar SVS! -man

Nå har det seg slik at min denon var den siste i rekken som ikke hadde HDMI:

Da blir alternativene multikanal inn eller coax/optisk.. Hva lønner seg med tanke på lyd? Har heller ikke særlig lyst til å rote til med 8 nye kabler bak i racket...

Takker på forhånd for svar

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GøranB
    Takker for svar SVS! -man

Nå har det seg slik at min denon var den siste i rekken som ikke hadde HDMI:

Da blir alternativene multikanal inn eller coax/optisk.. Hva lønner seg med tanke på lyd? Har heller ikke særlig lyst til å rote til med 8 nye kabler bak i racket...

Takker på forhånd for svar
    Med digitale kabler (optisk/ coax) så får du ikke HD-lyd. Men det har seg vel sånn at du vil få bedre lyd enn med DVD (slik jeg har skjønt det). Lyden nedskaleres til core, men dette er med høyere bitrate enn det DD og DTS på DVD kommer med (arrester meg dersom dette er feil).

Jeg hadde jo ikke vært i tvil. Jeg hadde kjøpt rimelige analoge kabler, koblet til multikanal inn og fått HD-lyd.

Men der har du valgene
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er min første BD og har i tillegg kjøpt meg min første receiver SC-LX71.

Utrolig fornøyd med bilde, men sliter med lyden.

Uansett hva jeg gjør så står det bare D.Digital i receiver-displayet, selv om filmen skal støtte Dolby True HD.

"HDMI Audio out" står på auto i BD-spilleren.

Bruker kun HDMI-kabel.

Noen tips?

Side 8 av 29 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •