Pioneer BDP-51FD - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 29 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 577
    Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    PS. Ikke glem at denne spilleren har 4 x Wolfson audio DAC, så analog lyden blir nok bra den :-D
    Nå er vel dette DAC som er ca 10 år gamle og brukt til både PC lydkort og billige kenwood recivere så helt blind på navn og nummer er ikke garantert bra lyd.
    Prisen er ca 30,- kroner pr stk

Wolfson Microelectronics plc: Products : DACs

Oversatt versjon av http://www.wolfsonmicro.com/products/WM8740/
    Hva Pioneer har gjort for å utnytte og ta vare på WM8740 er det mest interesante.
    (ikke hva den heter for stort sett er Burr Brown , Cirrus Logic , Wolfson osv ganske like når man sammenligner samme prisklasse/ytelsesklasse)

Sitter vel samme DAC i alle nye Pioneer BD og recivere

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Nå er vel dette DAC som er ca 10 år gamle og brukt til både PC lydkort og billige kenwood recivere så helt blind på navn og nummer er ikke garantert bra lyd.
    Prisen er ca 30,- kroner pr stk

Wolfson Microelectronics plc: Products : DACs

Oversatt versjon av http://www.wolfsonmicro.com/products/WM8740/
    Hva Pioneer har gjort for å utnytte og ta vare på WM8740 er det mest interesante.
    (ikke hva den heter for stort sett er Burr Brown , Cirrus Logic , Wolfson osv ganske like når man sammenligner samme prisklasse/ytelsesklasse)

Sitter vel samme DAC i alle nye Pioneer BD og recivere
    Ja, du har sikkert rett i det, men uansett så låter Dolby True HD over analog meget fint i mine ører :-D

Nå venter jeg som sagt bare på og få DTS-HD Master Audio over analog også.

PS. Jeg har et par JBL XPL160 som jeg bruker for musikk, de er nå 18 år gamla, men lyden er fremdeles awesome

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ble jeg usikker igjen. Men jeg mente jo at 51FD dekodet DTS-HDMA over HDMI (som på PS3). DTS-HDMA dekoding mangler kun over analog. Og ellers så bitstreamer den samtlige lydformater...

Må si jeg bare blir mer og mer fornøyd med spilleren. Har sett en del epsioder nå med Prison Break på DVD, og bildet er helt strøkent til DVD å være.

Tidligere har jeg kjørt en del tester med Transformers på BD. Når plate er dyttet inn i PS3 har det til tider stått "Loading" ganske lenge, før den går videre. Det korteste har vel vært 10-15 sekunder. Da jeg forsøkte med 51FD var det så vidt jeg rakk å se at det sto "Loading" før filmen gikk videre

Dessuten er det moro å ha en spiller som ser ut som en skikkelig spiller
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Dessuten er det moro å ha en spiller som ser ut som en skikkelig spiller
    Jeg er hjertens enig for små billige plastdingser (hmm ordet plast bør man vel ikke nevne...) gir ikke samme følelsen men jeg skal inrømme at jeg tidligere sa jeg skulle vente til pusheren fikk ordnet den sonefri men jeg giddet ikke vente lenger så jeg fikk låne fjernkontroll og fikset det selv .

Og har man noe slikt i hånden så kopierer man selvfølgelig kommandoen over til en av sine egne kontroller
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde planer om å kjøpe en 51FD da den jo ser sååå pen ut, men valgte etter litt vurdering å gå for Sonys S350. At S350 allerede nå kan firmwareoppgraderes til profil 2.0 og har like godt bilde som 51FD, og koster halvparten av 51FD, gjorde valget enkelt for meg. Så får jeg heller være foruten 51FDs high gloss plast.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Har du blitt fornuftig også nå Tiger´n? S350 er definitivt en god spiller det også, bruker samme selv... Skal nok uansett få testa meg en 51FD rett og slett fordi jeg alltid tidligere har vært utrolig fornøyd med Pioneer på DVD-spillere...!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zantrix
    Jeg henta min Pioneer BDP-51FD hos Soundgarden Ålesund igår, der fikk jeg litt avslag på den så fikk jeg med kabel! Jeg må si at spilleren er helt nydlig rett og slett, den er veldig bra og har ikke oppdaget noe negativt med den enda, den spiller like bra bluray som den gjør dvd som den gjør musikk! Utrolig god vil jeg si, og designet er ikke noe og klage på i alle fall, jeg digger det! Fjernkontrollen er også veldig god selvom jeg har Logitech Harmony, den ligger godt i hånden og virker VELDIG solid! Denne spilleren får 6 av 6 fra meg! Snakket med SVS!-man før jeg kjøpte den og må si meg enig i alt han sa
    hadde de mange igjenn???:twisted:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Har du blitt fornuftig også nå Tiger´n? S350 er definitivt en god spiller det også, bruker samme selv... Skal nok uansett få testa meg en 51FD rett og slett fordi jeg alltid tidligere har vært utrolig fornøyd med Pioneer på DVD-spillere...!
    Sikkert et kortvarig fenomen for meg det der fornuftige. Er fortsatt spent på 51FD, men den får vente litt...

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konge
    Jeg er hjertens enig for små billige plastdingser (hmm ordet plast bør man vel ikke nevne...) gir ikke samme følelsen men jeg skal inrømme at jeg tidligere sa jeg skulle vente til pusheren fikk ordnet den sonefri men jeg giddet ikke vente lenger så jeg fikk låne fjernkontroll og fikset det selv .

Og har man noe slikt i hånden så kopierer man selvfølgelig kommandoen over til en av sine egne kontroller
    Kan du dele oppskriften på å gjøre DVD-delen sonefri. Sånn det er nå, må jeg bruke Toshiba HD-XA1 som sone 1 spiller. Glimrende DVD-spiller, det, men vil gjerne bruke 51FD som primærspiller...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Jeg hadde planer om å kjøpe en 51FD da den jo ser sååå pen ut, men valgte etter litt vurdering å gå for Sonys S350. At S350 allerede nå kan firmwareoppgraderes til profil 2.0 og har like godt bilde som 51FD, og koster halvparten av 51FD, gjorde valget enkelt for meg. Så får jeg heller være foruten 51FDs high gloss plast.
    Det er vel BD-bildet som er nogenlunde likt. DVD-bildet på 51FD sies å være bedre. Dessuten holder jeg en knapp på at 51FD leverer bedre lyd i stereo. Men for all del. Vi er heldige nå som det er så mange flotte BD-spillere å velge mellom. For meg sto det mellom BD35 og 51FD. Men det er mye som spiller inn. For meg var det også design viktig, siden jeg allerede har en LX-forsterker...At jeg også hadde mulighet for 576i over HDMI var også greit. Men det viste seg at 51FD gjør en bedre jobb selv
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Kan du dele oppskriften på å gjøre DVD-delen sonefri. Sånn det er nå, må jeg bruke Toshiba HD-XA1 som sone 1 spiller. Glimrende DVD-spiller, det, men vil gjerne bruke 51FD som primærspiller...
    Det er samme oppskrift som jeg la inn for LX71

http://avforum.no/forum/dvd-blu-ray-...ml#post1067928

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppskriften er enten å ha en fjernkontroll som har kommandoen inne eller kanskje man skal bevege seg til Harmony Remote Multiregion DVD Hack for Panasonic, Pioneer & Sony Blu-rays - AVForums.com og spørre AV Junkie etter login .. om man har en harmony da

Og etter at man får programmert sin Harmony hadde det optimalt sagt vert fint med en ekstra fjernkontroll som har learningfunksjon slik at man kopierer over til en ekstra kontroller i tilfelle man treffer andre som ønsker sin Pioneer sonefri .
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Newcomer Chasin sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min egen del står det mellom 51FD og PS3. Har PS2 i dag, men spiller svært lite. Slik det ser ut nå koster de meg det samme.
    Hvilken anbefaler dere? Hvordan er oppskalering og kvalitet på DVD? Jeg har tross alt en del DVD filmer som skal sees igjen...

Intermediate zantrix sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ville jeg gått for Pioneer, den er veldig god på både dvd, cd og bluray8) Oppskaleringa funker veldig fint, og du kan velge pioneer som et trygt valg der jeg tror du kommer til og være fornøyd leeenge! Men om du føler tranger for og spille så kan du jo kjøpe PS3 da, har dog ingen erfaring med PS3 så der kan jeg nok ikke uttale meg Lykke til med valget!

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chasin
    For min egen del står det mellom 51FD og PS3. Har PS2 i dag, men spiller svært lite. Slik det ser ut nå koster de meg det samme.
    Hvilken anbefaler dere? Hvordan er oppskalering og kvalitet på DVD? Jeg har tross alt en del DVD filmer som skal sees igjen...
    Hvilken forsterker har du? Har den HDMI eller ikke? Det er mange bra BD-spillere der ute nå; både Sony, Panasonic og Samsung. Men hvorfor er PS3 aktuell for deg dersom du vet at du ikke kommer til å spiller? BD-spillere får du jo nå helt ned i 2600 kr. En PS3 koster vel fortsatt min. 4000 kr...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde tenkt å kjøpe meg Sony BDP-S550, men butikken sa att de ikke kunne få denne inn før jul p.g.a att der dei bestiller varer var tomme for denne spilleren. Derfor lurer eg litt på Pioneren dere snekker om, men denne her ikke profil 2.0. Eg bryr meg ikke om bonus materiele og sånne dill dall , men eg leste en plass att en kunne laste ned tekst viss ikke det var tekstet på riktig språk på blu-ray. Det med norsk tekst er viktig for meg.

står noe om det her:

Blu-Ray disc guide - funksjoner og finesser - Hjemmekino.no

Eg lurde på en ting til. Eg har ikke hdmi inngang på reciver og lurer på om det går å stille avstand, størrelse og nivå når en bruker 7.1 multi utgangene på Pioneren slik som på Sonyen?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var dette eg tenkte på:

Web tilkobling(profile 2.0/BD-Live)
    Med profile 2.0/BD-Live får endelig Blu-Ray Internettfunksjonalitet. Dette gir en rekke muligheter til ekstra funksjonalitet via web. Dette kan være ekstramateriell som man kan laste ned eller f.eks eksta tekst språk. Ønsker du å kunne benytte deg av all funksjonalitet på fremtidige utgivelser må du altså satse på en spiller som er Profil 2.0/BD-Live kompatibel. En oversikt over spillere som støtter dette finner du

Bryr meg ikke o dill dall. Det er film eg skall se. Men er dårlig på engelsk og må ha norsk tekst. Tenker da på fremtiden viss denne spilleren kann bli sonefri og kansje filmer med andre soner ikke har norsk tekst. Går utifra att alle bly-ray filmer solgt i Norge har norsk tekst. Eller?

Noen som kann berolige meg med att eg får norsk tekst på alle filmer og ikke frenger profil .2.0

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager, men når eg tenker meg om er det kansje ikke teksting av film det er snakk om her, men ekstra tekst/informasjon. Men er ikke helt sikker. Håper det er noen som har litt mer greie på dette enn meg. Eg er litt usikker på hvilken spiller eg skall velge som er like bra eller bedre enn BDP-S550 med tanke på alle innstillinger og multi uganger som eg må ha siden eg ikke har hdmi inngang på reciver. Pioner er kansje en god erstatning? Der kann mer om dette enn meg. takker for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Asfalt: BlueRay profil 2.0 er kun for ekstramateriale. Hvis du ikke har noen interesse av dette så er det ikke noe å ta hensyn til.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BD-Live er ikke viktig å ha i dag. Det er for det meste, som du selv sier, dill og dall. Hva BD-Live måtte bringe i fremtiden er derimot uvisst. Men jeg tror det går flere år før BD-Live har noe "viktig" å tilby.

Ellers så er alle region B filmer tekstet på norsk (med unntak av noen titler som er rene engelske titler). Noen titler er også regionsfrie, og da er vel samtlige av de tekstet på engelsk.

Dersom du vil ha en BD-spiller med knall design, topp lyd på musikk, topp bilde på BD og suverent bilde på DVD; så var 51FD det klare valget for meg. I tillegg har den, som en av få spillere, source direct Og når den koster det den gjør, og er med få unntak identisk med BDP-LX71, så får man mye for pengene.

Nå skal jeg se en film...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Side 7 av 29 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg