Pioneer BDP-51FD - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 29 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 577
    Newcomer kjelle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Etter så mange tester med positiv omtale, synes jeg denne testen var mistenksom dårlig. For det første ble ikke hele testen gjort med siste firmware.

Nei, jeg tror jeg forholder meg til de andre testene jeg har lest på spilleren:
    HTF Hardware Review: Pioneer Elite BDP-05FD Blu-Ray Player - Home Theater Forum

REVIEW: Pioneer BDP-51FD Blu-ray Disc Player - DVDfile.com forum for DVD, Blu-Ray, and HD-DVD
    (Les postene til "Ruined")

Noen ganger lurer jeg på om de som tester BD-spillere egentlig vet hva BD-Live er for noe. Fortsatt har jeg ikke opplevd noe annet enn barnslig tilleggsmateriale som man ikke trenger. Det er som regel mer enn nok tilleggsmateriale uansett. Og ikke er det spesielt avansert å oppdatere til ny firmware med brent CD heller.

Når andre skriver at Pioneer LX71/ 05/ 51FD regelrett knuser PS3 ned i støvlene hva angår DVD oppskalering, bildekvalitet fra BD og lydkvalitet; så blir det liksom litt rart at PS3 står igjen som favoritt fordi den har bedre load times og har BD-Live.:-?

ja det virker som at bd live og oppstartstid har 9 av 10 vekttall i denne testen. Hva som angår test av lx71 så velger jeg å stole på whathifi, da jeg stoler mer på dem enn de fleste andre utelandske review sider..

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble det ikke noen 51FD i dag, Rolle??
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelle
    ja det virker som at bd live og oppstartstid har 9 av 10 vekttall i denne testen. Hva som angår test av lx71 så velger jeg å stole på whathifi, da jeg stoler mer på dem enn de fleste andre utelandske review sider..
    What HiFi er tradisjonelt et av de mer overfladiske tidskriftene IMO.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Når andre skriver at Pioneer LX71/ 05/ 51FD regelrett knuser PS3 ned i støvlene hva angår DVD oppskalering, bildekvalitet fra BD og lydkvalitet;
    Det så klart en hyperbolsk overdrivelse fra skribenter med svulstige konklusjoner som ikke nødvendigvis har bakkekontakt. Er en forskjell stor eller ubetydelig i praksis kommer ann på øynene som ser.

så blir det liksom litt rart at PS3 står igjen som favoritt fordi den har bedre load times og har BD-Live.:-?
    PS3 har i tillegg til rask innlasting, det jeg opplever som et tilnærmet "glitch free" brukergrensesnitt/navigering. I et "entusiastprodukt" forventer jeg at også dette er under kontroll, i tillegg en superb yttelse på de andre områdene. Det må det være mulig å lage en BD-spiller der også dette er på topp?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes at Ultimate AV Mag burde ha fått erstattet sitt eksemplar med en spiller som fungerte som den skulle, og installert med nyeste firmware. Hvilke er en forutsetning for å kunne teste produktet skikkelig. Det virker åpenbart at spilleren ikke var helt slik den skulle; med alvorlige lip sync problem, at spilleren låste seg (trolig pga gammel firmware), at Disney filmene tok 2-3 minutter å loade ...

Alikevel skriver han at Pioneer-spilleren er den raskeste han har testet (med unntak av PS3).

Hele DVD-testen bærer preg av en alt for overfladisk test, samt at testen er utført med gammel firmware.

Han setter til og med Pioneer-spilleren opp mot Panasonic BD50 (ikke BD55), og siden BD50 koster $300 mindre og har BD-Live så konkluderer han nærmest med at BD50 er et bedre valg:-? Dette uavhengig av bildekvalitet.

På oppsummering over "plusser" og "minuser", nevner han ikke med ett eneste ord at bildekvaliteten på BD eller DVD er bra.

Men sier heller at "DVD performance is poor"...:-?

Og etter at han får ny firmware, så virker testen svært så overfladisk.

Nei, her må jeg si at UltimateAV rett og slett leverer en lite troverdig test, som står i så stor kontrast til andre tester jeg har lest om spilleren; både av privatpersoner og andre blader.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Det så klart en hyperbolsk overdrivelse fra skribenter med svulstige konklusjoner som ikke nødvendigvis har bakkekontakt. Er en forskjell stor eller ubetydelig i praksis kommer ann på øynene som ser.

PS3 har i tillegg til rask innlasting, det jeg opplever som et tilnærmet "glitch free" brukergrensesnitt/navigering. I et "entusiastprodukt" forventer jeg at også dette er under kontroll, i tillegg en superb yttelse på de andre områdene. Det må det være mulig å lage en BD-spiller der også dette er på topp?
    Er det i det hele tatt noen som greier å se film på ps3???? hallo?, da må de være døv. Under dialoger på film er det rett og slett umulig å ikke legge merke til suselyden fra maskinen. Og på dvd er til og med den gamle samsung bdp 1400 spillern min bedre... så velkommen pioneer sier bare jeg

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har intrykk av at dette variere mye fra maskin til maskin.
    På min ps3 hører jeg så og si aldri viftestøy, men den står ganske åpent.

Men at pioneer formidler lyd og bilde mye bedre enn ps3 er det ingen tvil om!

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oi. da har jeg kansje vært uheldig . Den bråker på langt nær så mye som xbox360, men den høres her i leiligheten min ja :neutral: . Men har hørt på 3 andre ps3 og de bråker like mye som min!. 2 amerikanske og 1 europeisk

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble det ikke noen 51FD i dag, Rolle??
    Jo da, nå er BDP-51FD innkoblet og i full sving :-D

Fikk ikke tid til å skrive noe i går kveld, av noen merkelig anledning ble jeg sittende foran 5090 skjermen hele kvelden og langt ut på natta

La meg si med en gang at jeg har ikke opplevd et eneste av alle ”issues” som plaga han fyren som skrev i Ultimate AV Mag. Selv med firmware versjon 1.08 som spilleren leveredes med så funka alt knirkefritt. Nå har jeg oppdatert til siste versjon (1.17b) Den prosedyren hva som ventet meget enkel og få til, last ned, brenn til CD-R, inn med CD i spilleren og etter 5-10 minutt så hva det klart.

Surround lyden har jeg ennå ikke fått noe inntrykk av siden jeg holder på og møblerer om i stua, og høyttalere + sub er ikke rigget opp ennå.

Bilde har jeg derimot prøva ut og mine inntrykk der er helt i tråd med det som ”Ruined” skriver i sin review av 51FD. Men jeg må innrømme at på BD jeg ser ikke noen stor forskjell mot PS3, det hadde jeg heller ikke forventet, siden jeg alltid har opplevd bildet fra PS3 som veldig fint. Kvaliteten på bilde fra DVD er jeg veldig imponert over, mye bedre enn PS3 og også klart bedre enn min Denon 3910, som dermed er pensjonert.

Designet på spilleren syns jeg er lekkert, mye finere enn Sony, Samsung og Panasonic, er min mening. Og så passer den jo helt supert inn i ett oppsett med Pioneer receiver og skjerm.

BD live vil jeg sikkert ikke savna. Jeg elsker å se film, men ekstramateriale og annet ”dill dall” klarer jeg meg fint uten. Skulle lysten på dette mot formodning melde seg, så kan jeg fint bruke PS3 til det.

Etter å ha prøvet med mange forskjellige filmer, så virker oppstartstid og være ca: 5 til 15 sekunder lengre enn PS3, altså ingen big deal. Har aldri forstått gnålet over litt lenger oppstartstid for Blu-ray. Det første jeg gjør når jeg skal se film er og putte inn platen, når jeg så har fått snacks og drikke på plass, ja da er det bare å trykke på play :lol:

Så, SVS! –man og Kjelle, dere får bare vente tålmodig til torsdag, jeg tør nærmest garantere at dere vil ikke bli skuffet.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glimrende, Rolle, og gratulerer Flott at du tok deg tid til å dele dine erfaringer. Jeg gleder meg enda litt mer nå

Hvordan har du satt opp BD-spilleren? Med source direct eller? Ser du noe forskjell mellom 4:4:2 og 4:4:4?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glimrende, Rolle, og gratulerer Flott at du tok deg tid til å dele dine erfaringer. Jeg gleder meg enda litt mer nå

Hvordan har du satt opp BD-spilleren? Med source direct eller? Ser du noe forskjell mellom 4:4:2 og 4:4:4?
    hva er forskjellen på 442 og 444? bortsett fra 2 ekstra fotballspillere på en bane da :P

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innstalerte siste firmware på min Lx71 nå. (samme firmware og prosedyre på 51Fd)
    Det gikk overraskende lett.

Bare å laste ned og brenne ut firmware på en cd, stappe den i spilleren, følge bruksanvisning og vente

Etter noen minutter var hele prossesen ferdig, og bilde på dvd skal bli enda bedre
    Samt at noen få avspillingsproblem (som jeg ikke har opplevd) skal bli fikset.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er BDP-51FD koblet opp

Fy f...for en lekker spiller. Ikke noe plastikk-look her nei. Har ikke fått gjort så mye annet enn å teste littegran, og foreløpig er jeg storfornøyd.

Vet ikke hvordan jeg finner ut av hvilken firmware spilleren har, men skal forsøke å oppdatere til 1.17b nå.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å sjekke firmware:

Gå inn på home menu-> bildeinstilling->Skjermstørrelse-> trykk på blå knapp på fjernkontroll.
    Står også beskrevet i bruksanvisningen for å innstalere siste firmware på hjemmesiden til pioneer.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter sigende så skal denne spilleren også kunne sonemodifiseres med oneforall for dvd i følge pusheren min . Bare man hadde hatt anvisningen klar nå så ....

Og for den som lurer så føler jeg meg litt lur nå siden jeg akkurat kjøpte KRP for 4 døgn siden og nå på en måte har vurdert behovet for å oppgradere BDavspillingen litt . Muligens en 51FD kan passe sammen med resten
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, forhandler på Expert skulle hjelpe meg senere med å få den sonefri på DVD. Kjempe service på Expert v/ Østfoldhallen i Fredriksstad

Oppdaterer firmware nå...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er firmware 1.17b installert. Det gikk jo som en drøm.

Har testet litt med filmen iRobot, som jeg har på både BD og DVD. Jeg så en klar bildemessig oppgradering med den nye firmware på DVD. Før oppdateringen syntes jeg det var vanskligere å skille PS3 og BD51FD, slv om Pioneeren var hakket bedre. Men altså ikke noe spesielt bedre. Hvilket betyr at PS3 er en ganske så habil DVD-spiller, faktisk. Men nå har jeg et 92" lerret, så forkjellene blir godt synlige.

Etter firmware har jeg sammenlignet DVD-kvaliteten på PS3 og 51FD. Det er ikke så lett å beskrive akkurat hva som er forskjellen, men totalen er at 51FD virker skarpere, gir mer dybde og et generelt renere og mer naturlig bilde enn det PS3 klarer å gi. Jeg sa til meg selv: YES! Der var`n

På BD er forskjellene litt mindre, men med Pioneer får jeg bedre farger (likte 4:4:4 best), mer dybde, bedre detaljer i det sorte (som har en tendens til å gro igjen litt på PS3); altså ble hele bildet løftet opp på et nivå som for meg var: YES, endelig er jeg 100% fornøyd med BD-bildet på Sony Pearl, også.

Jeg forsøkte litt frem og tilbake med source direct, 576i over HDMI, og syntes kanskje at bildebehandlingen til Sony VW50 ga et ørlte bedre DVD-bilde. Men, det var med firmware 1.08. Etter at jeg installerte firmware 1.17b har jeg nå satt video ut på Auto; slik at DVD oppskalleres til 1080/60p.

BD51FD er er ikke fult så rask som PS3 til å loade, men det er jaggu ikke lenge etter heller. Filmen er som regel i gang før jeg får satt meg, og ikke èn gang har lange loade tider irritert meg. Husker hvordan BD30 var da den kom.

Jeg har fra før en Pioneer LX60 receiver, og sammen med BD51FD ble dette en knall kombinasjon. Selv om det er plast i fronten på BD51FD ser det ut som metall fra litt avstand, og den virker svært eksklusiv. Milevis unna det jeg så av Sony S350, som egentlig så ut som en 700 kroners DVD-spiller i mine øyne.

Og så endelig har jeg fått se logoen DTS-HD MSTR i displayet på LX60 også. Har ikke testet ut lyden enda for fullt, men syntes lydbildet åpnet seg en del.

Gled dere alle som venter på Pioneer BDP-51FD. Jeg angrer ikke ett sekund på at jeg kjøpte denne. Fikk den for 4700 kr Hadde jo en liten stund øynene på Panasonic BD35, og deretter den kommende Oppo 83. Oppo vil garantert bli en del dyrere og garantert ikke klar før om 4-5 måneder med riktig regionskoding. Nei, dette var et godt valg for meg.

BD-Live vil jeg nå kunne se på PS3, samt spilling. Nå gleder jeg meg hemningsløst til å ta fatt på alle DVDene jeg har utsatt til jeg fikk en topp spiller.

Mer testing........kanskje litt med analoge kabler og musikk
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hvis dette er en 71LX uten intern dekoding av lydformatene vil jeg jo påstå at denne i lys av 71LXs terning 6 i siste Hjemmekino fremstår som et temmelig godt kjøp...

Hvordan er den på raske panoreringer, SVS! man? Jeg lurer på om jeg må teste meg en slik en gitt!

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Hvis dette er en 71LX uten intern dekoding av lydformatene vil jeg jo påstå at denne i lys av 71LXs terning 6 i siste Hjemmekino fremstår som et temmelig godt kjøp...
    Men den har da intern dekoding på lik linje med LX71 i følge BDP-51FD - Funksjoner - Pioneer Blu-Ray og DVD-spillere - Audio & video
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Den har intern dekoding av Dolby True HD og vil få intern dekoding av DTS-HD Master Audio ved firmwareoppgradering (Mars neste år i følge informerte kilder på AVForums UK) Dette gjelder også for LX71.

Foruten video DAC over komponent så er vel forskjellene mot LX71 av kosmetisk art. Jeg syns at designet på 51FD er like fint som på LX71.

Side 4 av 29 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •