Pioneer BDP-51FD - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 29 av 29 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29
Viser resultater 561 til 577 av 577
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takk for tipset:smile:
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lite bass?

Jeg sliter med at jeg får veldig lite bass når jeg ser bluray.

Siden jeg har Parasound c2 preamp som ikke har hd-audio støtte, må jeg kjøre analogt fra bdp-51fd til c2..

Jeg bruker ikke sub i systemet, da jeg føler jeg ikke trenger det med Psb stratus Gold og Parasound hca-3500 effektforsterker.

Når jeg hører musikk fra bluray spillern er bassen dær, men ikke på filmer.

Jeg har siste firmware på den, og har satt front til large og prøvd både med sub on og off i instillingene.

Noen som har noen ide'er på dette?

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tamw
    Jeg sliter med at jeg får veldig lite bass når jeg ser bluray.

Siden jeg har Parasound c2 preamp som ikke har hd-audio støtte, må jeg kjøre analogt fra bdp-51fd til c2..

Jeg bruker ikke sub i systemet, da jeg føler jeg ikke trenger det med Psb stratus Gold og Parasound hca-3500 effektforsterker.

Når jeg hører musikk fra bluray spillern er bassen dær, men ikke på filmer.

Jeg har siste firmware på den, og har satt front til large og prøvd både med sub on og off i instillingene.

Noen som har noen ide'er på dette?
    Eneste forskjell musikk/film kan være at den er innspillt/mixet med mere bass av de som har laget lyden.
    Vil ikke tro det er fast mønster i dette men at noen filmer kan av og til ha mere bass eller noen musikk bd
    (samme gjelder dvd , sacd , dvda)

Det som skjer når du avspiller en BD med surroundlyd spor valgt (feks Dolby ThrueHD) ut stereo analogt bd spiller er at spilleren foretar en downmix (downmix til stereo)

Feks
    downmix......DTS HD MA 5.1 lydspor der
    LFE (0.1 dypbassporet blir fjernet)
    Boost fra lydspor (kanaler) blir ikke gjort da lyden blir mixet inn i stereo
    DRC blir aktivert (dynamisk kopressjon)

Resultatet blir STEREO.......like flatt og livløst som en CD plate

Bass blir som CD ....noen har mere bass...andre har mindre

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Eneste forskjell musikk/film kan være at den er innspillt/mixet med mere bass av de som har laget lyden.
    Vil ikke tro det er fast mønster i dette men at noen filmer kan av og til ha mere bass eller noen musikk bd
    (samme gjelder dvd , sacd , dvda)

Det som skjer når du avspiller en BD med surroundlyd spor valgt (feks Dolby ThrueHD) ut stereo analogt bd spiller er at spilleren foretar en downmix (downmix til stereo)

Feks
    downmix......DTS HD MA 5.1 lydspor der
    LFE (0.1 dypbassporet blir fjernet)
    Boost fra lydspor (kanaler) blir ikke gjort da lyden blir mixet inn i stereo
    DRC blir aktivert (dynamisk kopressjon)

Resultatet blir STEREO.......like flatt og livløst som en CD plate

Bass blir som CD ....noen har mere bass...andre har mindre
    Glemte si, jeg kjører 5 kanaler analogt ut fra bluray til preamp, og kjører surround da (5.0), så eneste som skal skje er at signalet blir konvertert til analogt i bluray spillern. Siden jeg har satt subwoofer "off", burde jo sub signalet gå inn i front, siden de er satt til large.

Men jeg har veldig kort erfaring med bluray, kanskje de har generelt bare mindre bass i dts-hd/ dolby-hd enn på gamle dvd'er og cd? For jeg har ikke fått skikkelig bass fra NOEN bluray jeg har sett enda =(

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LEF (dypbassporet) får du ikke da
    Har du ikke subwoofer så mister du LFE enten du setter høytalere som store eller små.

Hva høytalere store/små er til er og sette delefrekvens (Bass Management) på de øvrige kanaler

Setter du store beholdes all lyd i front , center , surround (ingen dyp bass)

Setter du små så vil BD spiller sette en delefrekvens og deligere lav hz bass til en subwoofer.......laveste hz fra en delefrekvens + LFE blir da den toale subwooferlyden ved bruk av sub

Har man ikke subwoofer men setter delefrekvens blir laveste hz bare fjernet (til ingenting)
    BD spilleren har ikke hz innstilling pr kanal så delefrekvens blir fixed.
    Det vil si at setter du små så settes delefrekvensen på 120 Hz

Så et riktig oppsett for deg uten subwoofer blir
    L+R stor......center ja.......SL/SR ja........SBL/SBR nei
    (ved SBL/SBR nei blir surround back lyden i 6.0...6.1...7.1 bakt inn i sl/sr lyden for 5.0 avspilling)

DRC (audio drc) bør du sette til off

Skal du få den riktige dype bassen må du ha subwoofer.
    Så må du huske ved tilkopling av subwoofer at LFE (sub) analog utgang er LFE -10 dB så man må booste/øke volum sub for at lyden skal være tilpasset de øvrige kanaler.

Generelt ligger det ikke mye bass i front , center surround , surround back kanaler
    Frekvens ommeråde til disse kanalene i SD codec...dolby digital og dts er 20 hz til 20 000 hz
    ofte ikke mye ned til 20 hz da man har laget LFE spor og de som mixer lyd fjerner endel av bass og legger det heller inn i lfe sporet )
    LFE spor i SD codec er 3 hz til 120 hz

HD codec er LFE i Doly ThrueHD full båndbredde kanal......3- varierende Hz
    i DTS HD/ HD MA er LFE full båndbredde kanal med lavpassfilter ved 100 Hz

Man bør kort og greit ha subwoofer for dypbass ...enten LFE eller LFE + dybass fra delefrekvens.
    Selv bare ved delefrekvens bør man ha subwoofer (høytalere små) da det knapt eksisterer fronter som takler bass ned til 20 hz .....+ det er kjekt med subwoofer med intergrert forsterker at den tar den dype hz da det er en påkjenning for amp/forsterker utganger og tapper den for mye krefter den ellers kunne brukt til lettere hz og drive.
    Når det gjelder LFE sporet avspillt med subwoofer er det et enormt løft i lydopplevelsen i forhold til ingen subwoofer eller de recivere man kan deligere lfe til fronter (en front tilført feks 3-120 hz lfe får ikke utnyttet den + man får heller ikke de +10dB boost man burde ha så det blir dårlig bass uansett hvor bra en frontkøytaler er sammenlignet bruk av subwoofer i tillegg)

Ved og bruke multichannel analog utganger vil ikke bd spiller decode riktig DTS 24/96 eller DTS ES 6.1

Til info...
    Skal du kunne få LFE inn i frontlyd må du ha en reciver eller prosessor som støtter dette (lfe stearing)
    Du vil også kunne få satt bedre delefrekvens ved en reciver/prosessor om du velger og bruke en sub...feks individuell frekvens pr kanal/høytalersett.
    (ut fra feks ønske kan man da dele feks front ved 50 hz...center 70hz og surround 80 hz)
    Man vil også ha mulighet for double bass som gjør at man kan beholde bass i i kanalene samtidig som man deligerer bass til subwoofer + lfe vil bli sendt subwoofer samtidig.
    Du vil også få bra romkorrigering ved prosessor/reciver
    en reciver /prosessor vel kunne decode all lydcodec (også feks dts 24/96)
    Bruker du analogt ut fra bd spiller vil den booste LFE riktig + mange vil ha pure direct + mulighet for og slå av digitale kretser for ikke påvirke analog lyd.
    Vil også kunne ha ulike lydprogram som farger lyd (movie , concert , thx osv)
    Skal du noen gang ha 6.0 , 6.1 , 7.1 høytaleroppsett vil også man måtte ha reciver/prosessor for og kunne utvide 2.0 , 3.0 . 4.0 . 4.1 . 5.0 . 5.1 lyd til 6.0 , 6.1 . 7.1 lyd...eller 6.0 . 6.1 lyd til 7.1 (eller 9.1 11.1 osv)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar =)

Parasound c2 er vel egentlig en prosessor, jeg kjører vanlig dvd via coax fra Denon 3930 dvd spiller, men c2 har ikke hdmi/hd støtte, derfor analogt fra bluray. 7.1 analog inngangene på c2 kjører forøvrig "bypass funksjon" som de kaller det, og da uten noe mulighet for mikkmakk med lyden.

Men da får jeg vel bare klare meg til jeg enten oppgraderer prosessoren engang til noe som har hd støtte, evt skaffer sub i systemet.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar =)

Parasound c2 er vel egentlig en prosessor, jeg kjører vanlig dvd via coax fra Denon 3930 dvd spiller, men c2 har ikke hdmi/hd støtte, derfor analogt fra bluray. 7.1 analog inngangene på c2 kjører forøvrig "bypass funksjon" som de kaller det, og da uten noe mulighet for mikkmakk med lyden.
    The purists in the audience will appreciate the fact Parasound has included an analog direct circuit for the balanced input. The direct mode allows the single circuit board housing the C2s balanced inputs and outputs to be electronically detached from the rest of the C2, allowing for the simplest signal path from input to output

The 7.1 analog input can accomplish a similar feat for one unbalanced input (assuming you are not using it for a DVD-A SACD player). All other analog inputs in the C2 are digitized using 24/96 AKM analog-to-digital converters, then processed by the Motorola DSP56367, and finally converted back to analog just before the volume control stage and output. As an interesting side note, the Zone 2 outputs are not digitized and pass the analog signal untouched.

assuming you are not using it for a DVD-A SACD player .......vil tro dette gjelder dvd og bd spillere også men siden det ble skrevet i 2004 så car feks ikke bd spiller kommen ennå.

Vil det si at C2 ikke bruker rom korrigeringen med bypass funksjon ?

Hvorfor bypass med c2......om den så digitaliserer den analoge lyden gjør den det så dårlig ?

Nå er jo ikke 51fd noen påkostet spiller analogt.
    Vil du tape mye på at du bruker DSP i C2

Med det mener jeg at kanskje du ville fått mere lyd på mange måter (feks bass) ved og bruke romkorrigeringen fra C2 .....om den er satt opp med måleutstyr har man da kallibrert for best mulig lyd ut fra rom

................................................
    dvd via coax fra Denon vil du heller ikke få LFE dypbass fra Dolby Digital eller DTS
    Du bør også her skru av DRC
    sette høytalere store , subwoofer av osv osv
    Du vil. sansynligvis oppfatte lyden fra dvd spiller (coax) som mere trøkk og som "bedre"
    Dette er bla annet fordi utgangs bolum analoge utganger bd spillere ikke er så høyt så lyden høres "tammere" ut ved sammenligning

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor fikk du infoen du siterte om analog inngangene? Tror ikke det stemmer, for i manualen står det at 7.1 analog inngangene er analoge hele veien, og finner ikke i menyene noe options på det heller.

Men jeg skal teste å slå av DRC og høre om det hjelper senere i kveld =)

Lyden fra denon spillern er fantastisk på film da, er ikke noe problem uten sub dær. Men jeg kan også prøve å koble den til 7.1 analog innput på c2 å høre om problemet er dær da. Samt spille av dvd på Pioneer BDP-51FD..

Skal si hvordan det går

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Info ble hentet fra en benchmark
    Product Review

7,1 analogt rca får man pass-through med C2

7.1 analogt Bypass får man med XLR inn til XLR ut

Når du bruker coax Denon spilleren til C2 så vil C2 decode lyden , urføre DSP og bruke romkorrigeringen du har satt + DAC
    Du vil som nevnt ikke få LFE dypbass sporet men i mange tilfeller bra lyd.

Når du kjører lyd fra 51FD analogt inn i C2 og uten mikk makk som du skriver kan lyd bli tamm.
    Ja du mester LFE som nevnt.
    Analog lyd it bd spillere varierer i signatur men mange oppfatter lyden som tamm og flat (selv ved feks en oppo bdp 105 til 12 lapper)
    Romkorrigering mister du nær sagt (du får bare satt db volum kanal og avstand o 51fd))........og uten mikk makk i c2 mister du hele rom korrigeringen som er mere omfattende og kunne rettet opp mye bedre alt som har med lyd/høytalere. ...filter ..phase osv

Om lyden fra Denon ...coax til Dolby Digital og DTS oppfattes av deg som fantastisk .....vil vel det bety du er fornøyd med DAC og mikk makk i C2

Hvorfor ikke la C2 utføre mikk makk med analoge lyden fra 51fd
    __________________________________________________ __________
    Alternativ er også og kjøre lyd optick/coax fra 51fd og la C2 utføre DAC og mikk makk
    Du får ikke HD lyd nei slik som multichannel analog utganger men du får Core.

med vanlig DVD er Dolby digital 384 eller 448 kbps
    bare noen veldig få dvd har 640 kbps (feks pink floyd ..pulse dvd)
    En BD disc med Dolby ThrueHD vil med optisk/Coax sende Dolby Digital 640 kbps

med vanlig DVD er DTS vanligvis 768 kbps (half rate dts)
    Noen få DVD har DTS 1536 kbps
    En BD disc med DTS HD , DTS HD MA vil med optisk/Coax sende DTS Core som er ca 1500 kbps

At du vil finne forskjell lyd multichannel analogt ut Denon dvd v.s Pioneer 51fd ser jeg som sansynlig.
    De har ulike DAC og kretser så signatur og detaljer er helt sikker ulikt når man hører.
    Pioneer BD spilleren var billigste bd spilleren Pioneer hadde i 2008.....Denon spilleren kostet 3 ganger så mye i 2006

Du har en Parasound hca-3500 og sansynligvis flere effektforsterkere for 5.0 lyden din.
    Du ønsker ikke mikk makk sier du.
    Da vil jeg bare gi deg et tips .

Du slipper hele parasound c2 om du feks kjøper en Oppo bd spiller.
    BD spilleren fungerer som forforsterker (stereo/7,1) kjøper du feks en 105 har den coax , optisk , usb inngang som dac for eksterne kilder..har 2 hdmi innganger for eksterne kilder for bildeforbedring (feks kabeltv tuner)
    DLNA for nær sagt alt av filtyper innen film/musikk , spiller bd , dvda , sacd , HDCD , beste bilde ut som er og få på bd spiller (2 hdmi) , pure audio (slå av digitale kretser)

......Cambridge 752 tror jeg kan fungere som forforsterker.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skrev egentlig "mikkmakk" bare for lack of a better term, ikke at det var noe negativt med det, absolutt ikke, jeg er klar over av lyden decodes og går gjennom dac i c2 fra denon, men som jeg skrev i forrige post, så finner jeg ikke noe i menyen i c2 som lar meg skru på "mikkmakk" på 7.1 analog inngangene på c2.. Og fant ikke noe i manualen jeg lasta ned som pdf fra parasound heller =(

Håper ikke du oppfattet meg som utfordrende holdning, jeg vet det du sier er riktig altså.

Ang oppgradering så blir det nok en stund til enda desverre.

Men jeg skal teste hvordan lyden blir via coax da også, men elsker "klarheta" jeg får av bluray nå med analogt.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    finner jeg ikke noe i menyen i c2 som lar meg skru på "mikkmakk" på 7.1 analog inngangene på c2.. Og fant ikke noe i manualen jeg lasta ned som pdf fra parasound heller =(
    Leste den raskt....men tror du automatisk vil få DSP osv ved feks velge

main analog audio output (7.1) til effekt
    +
    7.1 Pioneer til 7.1 ubalansert inn c2

Newcomer Sparchy sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sliter med Skyfall på BDP-51FD

Har oppdatert til siste FW 1.73. Likevel vil den ikke spille Skyfall. Har også problemer med Prometheus. Der vil den ikke starte med meny, oppsett etc, men kan ta "neste" så starter filmen.
    Flere som har opplevd dette? Kan det være at Pioneer ikke er raskt nok ut med siste FW som kreves?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sparchy
    Har oppdatert til siste FW 1.73. Likevel vil den ikke spille Skyfall. Har også problemer med Prometheus. Der vil den ikke starte med meny, oppsett etc, men kan ta "neste" så starter filmen.
    Flere som har opplevd dette? Kan det være at Pioneer ikke er raskt nok ut med siste FW som kreves?
    En bra tråd her på forumet for Pioneer eiere og problemdisk er

Pioneer originale Blu-ray spillere - Problemdiscer
    (får ikke lenket til den av en eller annen grunn .....søk/google så kommer man til tråden)
    Google

Newcomer
    Medlem siden
    May 2015
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Får feilmelding "No Disc" som nå etter kort tid skifter til "Setup Navi" melding.
    Noen som har råd til løsning av problemet?
    Før "Setup Navi" meldingen kom så åpnet den. Og planen var at forsøke med instalasjon av ny firmware update (1.74) Men nå åpner den ikke lenger..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2015
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå klart og få gått igjennom setup navi (problemet var feil instilling på tv..) og luken kan åpnes og lukkes.
    Får fortsatt feilmelding "No Disc" Er firmwear oppdatering det første jeg bør prøve? Eller er det mer sannsynlig at en renseplate vil løse problemet?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2015
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og da spiller den plutselig all DVD jeg prøver. Men bare av og til en av BDV jeg har. Kan det bero på at BDV er mer følsom for støv på linsen en ved avspilling av DVD. Eller skal jeg satse på og få brent en oppdaterings DVD føre jeg forsøker finne renseplate?

Side 29 av 29 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •