Pioneer BDP-51FD - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 29 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 577
    Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Nå begynner jeg og bli rimelig lei, sendte mail til Pioneer Norge i dag, jeg sa at hvis di ikke klarer og reparere faenskapet, så må jeg få en ny spiller utlevert.Trist hele greia, for jeg likte min 51FD meget godt, savner den hver dag :cry:
    He he, nå skjer der forhåpentligvis noe.

Fikk en CC mail fra Pioneer der de spør infocare hvor spilleren befinner seg, samt hva problemet er. De sier også at de har ikke noen ubesvarte mail fra infocare. Godt at jeg involverte Pioneer Norge i dette, ellers hadde vel spilleren blitt stående på verkstedet til juletider :roll:

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk en BDP-51FD til test igår. Bra på BluRay, men overaskende dårlig bilde når man oppskalerer SD materiale til 1080p sammenlignet med min egen Denon DVD2500BT. Noen som har opplevd noe lignende ved å sammenligne denne Pioneer modellen ved avspilling av DVD???
    Hadde store forhåpninger til denne spilleren, men testen var dessverre en nedtur. Var sugen på en Pioneer pga designet, men droppet i bildekvalitet stopper meg
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Jeg fikk en BDP-51FD til test igår. Bra på BluRay, men overaskende dårlig bilde når man oppskalerer SD materiale til 1080p sammenlignet med min egen Denon DVD2500BT. Noen som har opplevd noe lignende ved å sammenligne denne Pioneer modellen ved avspilling av DVD???
    Hadde store forhåpninger til denne spilleren, men testen var dessverre en nedtur. Var sugen på en Pioneer pga designet, men droppet i bildekvalitet stopper meg
    Den har blitt sammenlignet mot Denon DVD-1800BD i en test før så vidt jeg vet, og da var den i hvertfall ikke noe dårligere.

Sitat fra Lyd og Bilde:
    "Den nærmeste konkurrenten er Denon DVD-1800BD, som må se seg slått på begge områder av Pioneer BDP-51FD"

Men har du oppdatert firmware?
    Du må minst opp på versjon 1.17 ,tror jeg det var, før den blir god på DVD-oppskalering.
    Jeg ble skuffet jeg også (og det var kontra PS3) når jeg prøvde den uten firmwareoppdateringen.

Dersom du har siste firmware, så høres det definitivt merkelig ut. Lyd og bilde bruker vel også denne spilleren som sin referanse på bilde.
    Kan du si noe om hva du opplever som negativt?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan ken jeg se hvilken Firmware som er i bruk.
    Fant en test i L&B 12.08 hvor den ble testet mot LX71. Ble marginalt slått på bildekvalitet på BD, men Denon var bedre på lyd og DVD.
    Test av Denon DVD-2500BT - Tester - Lyd og Bilde
    På dvd er det mindre dybde og dårligere sortnivå i bildet, og endel støy/panoreringer. Dette er koblet rett i Panasonic 50PZ800, og ikke via receiver. Skal brenne ut en oppdatering og sjekke det.
    Tanken var å gå for en LX52 om BDP-51 innfridde, men det må en kraftig forbedring til på bildesiden om det skal være interessant
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BDP-51FD er så godt som identisk med LX-71 i bildekvalitet etter de siste firmwareoppdateringene, så du kan mer eller mindre bruke sammenligningen LX-71 vs Denonen i den testen som veilledende for hva du kan forvente.

Med andre ord er det godt mulig at Denonen er hakket bedre på DVD. Men er sortnivået annerledes er det definitivt noe muffins, eller sagt med andre ord: feil. Dette indikerer at den ene enheten er justert på et eller annet vis kontra den andre og at en kalibrering ikke er foretatt.

Hos meg var det null målbar (eller synlig) forskjell i sortnivå mellom PS3 og BDP-51FD selv om mange rapporterte om nettopp bedre sortnivå etter byttet fra PS3, dvs at de hadde justert enten en av spillerene eller TVen (ulike innstillinger for ulike HDMI innganger f.eks) slik at bildet ble manipulert ulikt på den ene eller andre måten.

Siste oppdatering er v 1.32 forøvrig, men det er som sagt 1.17 som er den magiske grensen på bildekvalitet. Men spilleren er ganske mye raskere på blu-ray med de siste oppdateringene så det er greit å legge inn den siste versjonen.
    Min hadde v1.05 når jeg kjøpte den ved juletider.

Har den høyere enn v1.17 nå, så er det ikke mer å hente på bildet så lenge monitoren er kalibrert, så da er det bare å pælme skiten

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde software 1.21 fra før, men oppgraderte likevel til 1.32 uten at dette gjorde noen forskjell. Returneres derfor til Elkjøp.
    Utrolig kjekt med 30 dagers returrett så man får mulighet til å teste før men bestemmer seg
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Hadde software 1.21 fra før, men oppgraderte likevel til 1.32 uten at dette gjorde noen forskjell. Returneres derfor til Elkjøp.
    Utrolig kjekt med 30 dagers returrett så man får mulighet til å teste før men bestemmer seg
    Ikke noe morsomt med nedgradering nei!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det sånn at man IKKE får oppgradert denne spilleren til BD Live 2.0?
    Og ER 71 versjonen bedre? Eller burde jeg gå for denne: BDP-LX52 Pioneer Blu-Ray og DVD-spillere - Audio & video altså 52 versjonen?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sony86
    Er det sånn at man IKKE får oppgradert denne spilleren til BD Live 2.0?
    Og ER 71 versjonen bedre? Eller burde jeg gå for denne: BDP-LX52 Pioneer Blu-Ray og DVD-spillere - Audio & video altså 52 versjonen?
    Denne kan ikke bli Live 2.0. Den har ikke nettverkstilknytning.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det kan bli vanskelig å se br filmer på denne med 2.0 støtte i fremtiden?

Og er 52 versjonen bedre enn både denne og 71? Og på 71 versjonen så er det vel BD Live 2.0?

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det kan bli vanskelig å se br filmer på denne med 2.0 støtte i fremtiden?

Og er 52 versjonen bedre enn både denne og 71? Og på 71 versjonen så er det vel BD Live 2.0?
    71 har ikke nettverkstilkopling og heller ikke da profile 2.0

71 har multichannel analoge utganger / lx52 ikke
    71 har vel Gullforgylte kontakter bak / LX52 ikke
    71 har bedre video dac mener jeg (når du skal ta bilde analogt ut fra spilleren å ikke med HDMI..ikke så relevant for de fleste)

BDP 320 er omtrent som LX52
    forskjell er hovedsakelig at 320 har plastikk front / LX 52 aluminium
    320 og LX 52 har 2.0 pqls men 52 har i tillegg pqls for lyd opptil 7.1
    LX 52 og LX71 har RS-232C men ikke 320.

LX52 er Europeiske utgaven for BDP 23FD
    23FD er den beste til ok pris etter min mening.
    Den kommer som sagt ikke til Europa men ser de selges feks på DVDDirect regionsfrie på bd og dvd til en mye lavere pris en man må betale for en LX52 i Norge.
    220 volt
    Selfølgelig frakt osv + litt vanskligere med garanti osv men noe å tenke på.
    Sitter selv og vurderer sterkt et kjøp da dette er en megaspiller.

https://www.dvdirect.net/

Pioneer USA - Elite Blu-ray Disc Players

Nå har anatakeligvis ikke 23fd quick start men det har heller ikke BDP 320 , 51FD , LX71 , LX08 så litt vel trege i start , load er jo Pioneer spillerene.

(BDP 120 har quick start men den er den dårligst spilleren på alle andre måter)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey, takker for veldig informativt svar

Men er man virkelig avhengig av BD Live 2.0 da?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey, takker for veldig informativt svar

Men er man virkelig avhengig av BD Live 2.0 da?
    Opp til enhver
    Jeg har hatt BD live i snart 1 år på spilleren min å brukt det 1 gang.
    Andre bruker det ofte.

Kjekt er det med nettverk for firmwareoppdateringer.
    Da slipper man å sjekke Pioneer sine nettsider eller følge med på Pioneer BD tråder om nye oppdateringer som kommer .laste dem ned på pc og brenne disc eller oppdatere med minne penn (å generelt for Pioneer er det mange og hyppige oppdateringer)

Det Pioneer spillere mangler er stream av musikk , videofiler over nettverk og trådløst nett (wifi)
    Dette er sikkert oppdateringer som kommer på de neste nye spillerene og forhåpentligvis da til en like høyt priset utgave.

Pioneer ligger etter i utvikling av spillere sett i forhold til andre produsenter (ca et halvt år for hver nye modell) men tar det igjen på bilde og analog lyd kvalitet som spillerene leverer

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey. Men selgeren på elkjøp her i molde mente pga. dette BD Live 2.0 greiene så kunne man ikke spille av enkelte filmer? Han nevne den nyeste bond filmen som eksempel. Er dette tilfelle?

Og et lite spørsmål til, er bildet og lyden på 51 versjonen bedre enn det playstation 3 presterer?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey. Men selgeren på elkjøp her i molde mente pga. dette BD Live 2.0 greiene så kunne man ikke spille av enkelte filmer? Han nevne den nyeste bond filmen som eksempel. Er dette tilfelle?

Og et lite spørsmål til, er bildet og lyden på 51 versjonen bedre enn det playstation 3 presterer?
    51FD kan decode HD lydcodec til multichannel pcm (lpcm) på samme måte som PS3 å er lik der.

51FD kan bitstreame HD lyd codec over HDMI til reciver som decoder lyden.
    Mange oppfatter bitstream lyd som bedre
    i utgangspunktet skal det være likt men kan variere fra reciver til reciver med forskjell behandling av lyd type inn.

51FD kan decode HD lydcodec til multichannel analog (5.1 / 7.1)

51FD tror jeg er på vei ut av salg (er vel muligheter for å få kjøpt dem billigere)
    LX71 er vel også på vei ut (billigere er et ikke eksisterende ord i Norge tror jeg men for en stund siden kostet ikke LX71 mere en 3600,- Norske kroner i Sverige)

Man kan spille av alle filmer uten profile 2.0 men med profile 2.0 spiller har man mulighet til feks å laste ned utvidet tekst , lyd , info osv til filmen.
    Det er ingen krav til avspilling av BD disc at man må ha nettverk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med andre ord så tok selgeren feil?

Og lyden er like bra på ps3? Hva med bilde da?
    Jeg synes ps3'n er dårlig på mørke bilder på blu-ray, blir veldig kornete.

51 koster 3995,- ho elkjøp her i molde nå. Det er derfor jeg ble litt ivrig på å kjøpe den. Men hvis den ikke er noe spes bedre enn det ps3'n klarer så er det ikke vits. Men kommer Pioneer med nye modeller i år, slik at det lønner seg å vente?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med andre ord så tok selgeren feil?

Og lyden er like bra på ps3? Hva med bilde da?
    Jeg synes ps3'n er dårlig på mørke bilder på blu-ray, blir veldig kornete.

51 koster 3995,- ho elkjøp her i molde nå. Det er derfor jeg ble litt ivrig på å kjøpe den. Men hvis den ikke er noe spes bedre enn det ps3'n klarer så er det ikke vits. Men kommer Pioneer med nye modeller i år, slik at det lønner seg å vente?
    Som nevnt er ikke jeg ivrig bruker av profile 2.0 og mulighetene men selvsagt skal du få spillt av en bond film uten profile 2.0
    Går ikke det er det mangler , uoverenstemmelser i firmware som gjør det men det er bla det firmware er til å fixe avspillingsproblem ,å firmware kommer fort til en spiller om noen BD plater er problematiske
    http://www.pioneer.no/files/support/...tory090610.TXT

BD bilde blir like bra som PS3 men av mange betegnet som bedre.
    DVD blir mye bedre.
    (du slipper jo masse viftestøy også)
    Pioneer er også en av få spillere som kan sende 576p souce direct til de som har en projector eller tv som scalerer dvd enda bedre en det pioneer spilleren gjør (skal noe til men enkelte dyre projectorer kan feks ha bedre scalerer)

Spilleren er litt treg.start . load osv men normalt har mange ikke så dårlig tid at det står om få sekunders forskjell vel.

Nye spillere i år (nå om dagen) er
    BDP 120 , BDP 320 , LX52 (tipper det kommer kanskje LX72 osv også)
    USA modeller BDP 320 og 23FD som er litt ulike de Europeiske.
    Neste nye spillere kommer vel på vårparten eller noe

Har du ikke brukt for de analoge utgangene som er på feks 51FD , LX71 så er jo BDP 320 en spiller som er meget bra og har fått mye skryt av bilde

ikke brukt for de analoge utgangene vil da si at du har en reciver som tar imot multikanals pcm (lpcm) eller bitstream HD lydcodec over HDMI

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det nok slutt på min tid som 51FD eier.

Etter å ha vært på reparasjon i laaaang tid fant Pioneer ut at den lar seg ikke reparere. Jeg fikk derfor tilsendt en ny spiller, som jeg nettopp har hentet.

Eneste problemet er at jeg har nå fått en BDP-320, kanskje de er tom for 51FD, hvem vet :-?

Istedenfor å krangle videre, så tror jeg nok at jeg beholder denne spilleren. Jeg skal snart oppgradere til ny receiver og da trenger jeg uansett ikke analoge utganger.

Ifølge tester og info fra forskjellige forum, så er bildekvalitet på både Blu-ray og DVD minst like bra som på 51FD.

En klar fordel er også at den har nettverkstilkobling hvilket gjør oppdateringer litt enklere.

Nå kobler jeg opp den, og hvis jeg syns bildekvaliteten er like god som 51FD, så beholder jeg den :-D

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fulgt med ditt 51FD problem (fra 10 Juni) å etter min mening tragisk behandling av Pioneer ang tid .(de kunnet gitt deg en spiller ut fra lager for lenge siden før de var tomme)
    Trodde du likte den litt store fronten på 51 jeg.
    Får sette deg nærmere spilleren så virker den ikke så smal.
    Ytelse bilde tror jeg skal være ganske likt

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemer med å spille av The Wrestler

Hei

Jeg har Blu-ray spiller Pioneer BDP-51FD koblet mot min tv Pioneer LX-5090H. Jeg skulle kose meg med The Wrestler på Blu-ray i går kveld. Men jeg fikk ikke spilt den av! Etter at jeg hadde valgt land kom jeg til hovedmenyen. Men der kommer det ikke opp noe valg hvor jeg kan velge "Spill film", "Ekstra" osv. Den går bare og surrer rundt og rundt med Springsteen sin låt i bakgrunnen. Det nyttet heller ikke å forsøke å spole eller hoppe avsnitt. Den fant ikke mer enn den siden jeg var på. Jeg var også i videobutikken og byttet mot en annen The Wrestler film på blu-ray, men det samme skjedde med denne.

Jeg har sett mange blu-ray filmer med denne spilleren, men har aldri opplevd noe tilsvarende. Hva kan problemet være, fint om noen kan hjelpe en amatør i faget:-D

Side 25 av 29 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •