Pioneer BDP-51FD - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 29 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 577
    Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Versjon 1.32 skal visstnok også spille den notorisk vanskelige T2 skynet edition blu-rayen også, om enn med laaang lastetid på menyen.

Er det noen som har testa?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt en del problemer med å opdatere software på div spillere når jeg bruker brenneprogramet til Windows Vista. Alt virker ok når du sjekker filene på den pcen du brukte til å brenne filene. Men når jeg prøver den i en annen spiller, vil den av og til ikke ta platene eller at filene er blitt korupt

Jeg bruker nå Nero 8.0 for Vista og har ikke hatt problemer siden.

Brant ut iso filen med Nero og oppdaterte spilleren til ver 1.32
    Hadde ingen problemer. La i platen og spilleren ordnet resten :-)

( Brukte cd r plate og brant plata på 16x )

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle sette meg ned og kose meg med James Bond Quantum of Solace i kveld.. -Men det skulle spilleren sette en stopper for...

Jeg satte inn plata som vanlig og gikk opp for å poppe pocorn osv. Når jeg kommer ned får jeg et lite sjokk, -På skjermen lyser det ei melding fra MGM om at disken er ment for region B, noe som spilleren angivelig ikke er. Men jeg husker at jeg kjøpte den i trondheim som ligger i Europa og region B, så dette måtte være feil tenkte jeg.

Tok turen innom forumet og så at en ny oppdatering var på plass (jeg hadde da den nest siste .25 eller noe)
    Installerte denne og vips så var problemet løst.

Spørsmålet mitt er da om dette er en kjent og vanlig problem? Jeg har hatt denne discen en god stund nå, og skulle jeg ha sett filmen før den siste oppdateringen ville jeg jo ikke fått sett filmen på veldig veldig lenge...

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå sett på Quantum of Solace blu-ray versjonen på min uten problemer. Det er den utgaven som ikke består av to discer jeg har.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Quantum OF Solance på min BDP51FD uten problemer med soft 1.25. Har oppgradert til 1.32 nå å ser ingen forskjell på den filmen. BD er kjøpt i Trondheim.

Active tco sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Så Quantum OF Solance på min BDP51FD uten problemer med soft 1.25. Har oppgradert til 1.32 nå å ser ingen forskjell på den filmen. BD er kjøpt i Trondheim.
    Har samme erfaring - filmen jeg har er 1 disc versjonen kjøpt på elkjøp.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Jeg har nå sett på Quantum of Solace blu-ray versjonen på min uten problemer. Det er den utgaven som ikke består av to discer jeg har.
    Men du har vel oppdatert firmware å da skal det heller ikke være problem.
    Er jo mange DVD / BD disk som har vært rapportert som problem disc med denne spilleren

51FD har hatt mange disc problem og oppdateringene har vært mange
    (heldig er man som forumbruker osv men for de som kjøpte spilleren og ikke tenker på internett og oppdatering å tror de har kjøpt en komplett spiller vil kunne oppleve problemer/begrensninger)
    http://www.pioneer.eu/files/support/...tory090610.TXT
    __________________________________________________ __

Firmware oppdatering bør gjøres på en kvalitetsdisc som selv Pioneer slriver
    We advise customers to use a brand new disc (CD-R/-RW) which is free of scratches or dirt. Note that when the update process is interrupted due to a scratched, dirty or low quality disc, your player might become unusable and you will have to contact an Authorized Service Centre.

Det vil si at feks Tayo Yuden eller Verbatim er bra discer å billig drit man kjøper bør unngås
    Man får stort sett brendt billigplater på pc drev (også uten feil) men når avspilleren (BD spiller) skal lese dem og oppdatere spiller kan lesefeil oppstå
    (feil tollereres ikke ved innstalasjoner enten det er firmware , spill , andre software , drivere osv på samme måte som feil tollereres ved musikk , film der man stort sett kan oppleve at lyden kan hakke eller få pixel feil på film )

Mine tips til brennersoftware til firmware er IMGBurn som er gratis (Nero som et godt alternativ 2 brenne software eller Burnatonce (gratis) som god nr 3)
    De er stabile og bra enten man har Vista eller XP + enkel og bruke og støtte for veldig mange filtyper.
    The Official ImgBurn Website

IMGBurn mini guide
    mini-guide for doing ISO firmware updates with ease and for free (IMGBURN) - AVS Forum

Type brenner og brenne hastighetvære bør det som spiller minst rolle
    (har man en gammel brenner kan det være en ide å oppdatere firmware til den fra produsentens hjemmeside) (dette for å få bedre støtte til nyere , bedre discer og mere stabil brenning

Bruk bra kvalitet cd , ingen riper , merker , smuss så unngår man i det minste en lesefeil i bd spilleren under firmware oppdateringen som ved feil lesing og innstalasjon kan få spiller til å låse seg på ulike måter som da kan gjøre at man ikke får resatt den eller får den igang uten å sende den tilbake til fabrikant/verksted.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Men du har vel oppdatert firmware å da skal det heller ikke være problem.
    Er jo mange DVD / BD disk som har vært rapportert som problem disc med denne spilleren

51FD har hatt mange disc problem og oppdateringene har vært mange
    (heldig er man som forumbruker osv men for de som kjøpte spilleren og ikke tenker på internett og oppdatering å tror de har kjøpt en komplett spiller vil kunne oppleve problemer/begrensninger)
    http://www.pioneer.eu/files/support/...tory090610.TXT
    __________________________________________________ __

Firmware oppdatering bør gjøres på en kvalitetsdisc som selv Pioneer slriver
    We advise customers to use a brand new disc (CD-R/-RW) which is free of scratches or dirt. Note that when the update process is interrupted due to a scratched, dirty or low quality disc, your player might become unusable and you will have to contact an Authorized Service Centre.

Det vil si at feks Tayo Yuden eller Verbatim er bra discer å billig drit man kjøper bør unngås
    Man får stort sett brendt billigplater på pc drev (også uten feil) men når avspilleren (BD spiller) skal lese dem og oppdatere spiller kan lesefeil oppstå
    (feil tollereres ikke ved innstalasjoner enten det er firmware , spill , andre software , drivere osv på samme måte som feil tollereres ved musikk , film der man stort sett kan oppleve at lyden kan hakke eller få pixel feil på film )

Mine tips til brennersoftware til firmware er IMGBurn som er gratis (Nero som et godt alternativ 2 brenne software eller Burnatonce (gratis) som god nr 3)
    De er stabile og bra enten man har Vista eller XP + enkel og bruke og støtte for veldig mange filtyper.
    The Official ImgBurn Website

IMGBurn mini guide
    mini-guide for doing ISO firmware updates with ease and for free (IMGBURN) - AVS Forum

Type brenner og brenne hastighetvære bør det som spiller minst rolle
    (har man en gammel brenner kan det være en ide å oppdatere firmware til den fra produsentens hjemmeside) (dette for å få bedre støtte til nyere , bedre discer og mere stabil brenning

Bruk bra kvalitet cd , ingen riper , merker , smuss så unngår man i det minste en lesefeil i bd spilleren under firmware oppdateringen som ved feil lesing og innstalasjon kan få spiller til å låse seg på ulike måter som da kan gjøre at man ikke får resatt den eller får den igang uten å sende den tilbake til fabrikant/verksted.
    Jeg så qos med v1.25a. Har ikke testa med 1.32 enda. Er forøvrig helt enig med at jeg tror det nesten garantert var noe med CD-mediet som ble brukt der oppgraderingen feilet. Kanskje ikke i selve brenneprosessen, men kanskje et uheldig fingermerke eller lignende.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Jeg så qos med v1.25a. Har ikke testa med 1.32 enda. Er forøvrig helt enig med at jeg tror det nesten garantert var noe med CD-mediet som ble brukt der oppgraderingen feilet. Kanskje ikke i selve brenneprosessen, men kanskje et uheldig fingermerke eller lignende.
    ”Et uheldig fingermerke eller lignende” kan i min tilfelle utelukkes, så uforsiktig er jeg ikke.

Men der kan selvfølgelig ha vært noe med CD-mediet. Til tross for at jeg brukte samme toppkvalitets Verbatim media som ved tidligere oppgraderinger, så er de jo ikke ufeilbare.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden det er samme firmware til LX71 og LX08
    Er det samme problemet med de?

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Hvorfor skjer dette med enkelte? Benyttes CD-R eller CD-RW. Eller er det DVD-R, DVD+R eller DVD-RW??
    Jeg har lurt litt på dette selv, siden jeg ALDRI har hatt problemer med å oppdatere firmware på datautstyr eller hjemmeelektronikk. Nå har jeg riktignok holdt på med data i mange år og jobber til daglig innen IT-bransjen, men i utgangspunktet skal det være relativt greit å brenne ut et firmware image.

Det er dog noen fallgruber forbundet med brenning:

- Folk leser ikke brenneinstruksene nøye nok (de brenner med feil innstillinger)
    - Folk brenner med for høye hastigheter

Du trenger ikke nødvendigvis bruke plater av anerkjente produsenter (som f.eks. Verbatim), så lenge du vet at merket du bruker fungerer bra med brenneren din.

Selv om brenneren min støtter høyere hastigheter så nøyer jeg meg med å brenne DVD'er i 8x hastighet (for høye hastigheter kan føre til leseproblemer på andre avspillere). Jeg verifiserer naturligvis alltid platen etter brenning.

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Men der kan selvfølgelig ha vært noe med CD-mediet. Til tross for at jeg brukte samme toppkvalitets Verbatim media som ved tidligere oppgraderinger, så er de jo ikke ufeilbare.
    Bruker du overskrivbare plater? Jeg vil ikke akkurat anbefale slike plater til 'kritiske' operasjoner som firmware-oppdateringer (i enkelte oppgraderingsveiledninger for firmware så nevnes det eksplisitt at overskrivbare plater ikke bør anvendes). Selv holder jeg meg kun til ferske 'jomfru-plater' (rett ut av esken for å sikre at de ikke er blitt møkkete eller ripete). Slike plater er såpass billige at jeg ikke har noe behov for å bruke overskrivbare plater.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technophile
    Du trenger ikke nødvendigvis bruke plater av anerkjente produsenter (som f.eks. Verbatim), så lenge du vet at merket du bruker fungerer bra med brenneren din.
    Plater av kvalitet er praktisk.
    Selv om man får brent på den billigste dritplate og helt utslitt gammel brenner så er det vel så viktig at det skal leses av et drev også (i BD spilleren) å da betyr plate mere en under brenneprosess.
    Drevet i Pioneer LX / FD er ikke all verdens bra + også dette drevet har firmware som sikkert har vært inkludert og forbedret ved flere firmware oppdateringer til spilleren men kanskje ikke så bra at den leser feilfritt alt som puttes inn.
    (kanskje også en grunn til at Pioneer har valgt bedre drev til de nye spillerene som kommer i disse dager da de er omtalt som bedre til å lese plater (også større tolleranse for slitasje , riper , smuss)

Så har man ulike ting som produksjons serie osv som kan gjøre enkelte spillere til svake punkt (helt vanlig med mye enten DVD , biler , vaskemaskiner osv)
    eksempelet er ikke relatert til dette problemet men viser at spillere er ulike
    _____> Pioneer USA - Blu-ray Disc & DVD

Hva problemet egentlig er blir spekulasjoner siden Pioneer neppe kommer til å komme offentlig ut med det men med så mange problem registrert (som man leser på div nettsteder) så kan feks drevet være for dårlig (da er det ingen tvil at bra plater kan minske et uheldig utfall om man får ett leseproblem under oppdateringen)eller det blir konflikter i flash så det blir noe rot i sletting av gammelt og problemer med innlegging av nytt , mange har fått beskjed om at minne må skiftes så kanskje det er dårlig brikke.

Pioneer har vært uheldig/slurvete med firmware utgivelsene til nå der de er gode til å rette feil å skape nye muligheter men som oftest skaper de nye firmwarene nye problemer å man kommer i en evig ubalanse.
    Kanskje den nye firmwaren vil kunne få uheldige konsekvenser ved enkelte serie nummer.

Denne oversikten er en pekepinn på at man kan da ikke putte inn hva som helst å formene at bare men setter brennehastigheten lav så går alting bra
    CD Media World - CD-R Quality
    Oversikten er gammel å stemmer ikke helt men viser at enkelte disc ikke er brukbart til andre ting en pynt

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et spørsmål litt på siden:

Ser at Pioneer tar advarer om at oppgraderingsprosessen kan ødelegge spilleren, men det er vel de som dekker reparasjonskostnadene ved en eventuell kræsj?

Driver å vurderer om jeg skal oppgradere, men har forsåvidt ikke bruk for de nye funksjonene, så jeg vet ikke om jeg tørr.

Men det er jo litt rart at spilleren, som tross alt har et innebygd minne på 256mb, ikke laster inn oppdateringen i minnet først, verifiserer kopien og til slutt installere oppdateringen. Da hadde en jo sluppet alt av problemer med discer som ikke lar seg lese.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel en feil med enkelte spillere siden så mange opplever samme problem.
    Da er det garantisak

Oppdatere eller ikke........
    Om du ikke trenger DTS HD MA decoding i spiller til enten LPCM til HDMI eller multichannel analog utgang
    Ikke skal avspille bildefiler fra CD / DVD
    ikke trenger crossover frekvens setting for multichannel analog utgang på Blu Ray spilleren
    Ikke trenger tekst filer til teksting av DivX filer (feks srt , sub) som brennes på samme CD / DVD som selve DivX filmen for undertekster på filmen

Ikke har problemer , utabilitet ved avspilling av filmer
    Ikke ser noe vits at spilleren skal bli enda tregere i bruk ved enkelte BD Java BD plater

Så er det egentlig ingen grunn (det vil komme flere senere å da er disse inkludert)

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De som har hatt problemer etter oppdatering har ikke tilfeldigvis gjort spilleren sonefri på DVD-delen? Bare en tanke...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De som har hatt problemer etter oppdatering har ikke tilfeldigvis gjort spilleren sonefri på DVD-delen? Bare en tanke...
    Niks, ikke her ihvertfall.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er det egentlig noen fler enn de to her som har fått dette problemet?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technophile
    Bruker du overskrivbare plater? Jeg vil ikke akkurat anbefale slike plater til 'kritiske' operasjoner som firmware-oppdateringer (i enkelte oppgraderingsveiledninger for firmware så nevnes det eksplisitt at overskrivbare plater ikke bør anvendes). Selv holder jeg meg kun til ferske 'jomfru-plater' (rett ut av esken for å sikre at de ikke er blitt møkkete eller ripete). Slike plater er såpass billige at jeg ikke har noe behov for å bruke overskrivbare plater.
    Jeg bruker Verbatim CD-R, ferske rett ut av boksen, lav brennehastighet osv.
    Har som sagt ikke hatt problem ved tidligere oppgraderinger.

Regner med at jeg rett og slett var uheldig denne gangen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, den er ikke gjort DVD sonefri.

Har lest på andre forum om folk som har oppgradert DVD sonefrie spillere uten problem. Spillerne var dessuten fremdeles DVD sonefrie etter oppgraderingen.

Side 22 av 29 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •