Pioneer BDP-51FD - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 29 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 577
    Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Rart at dette skjer for noen. Kan det skyldes feil på den brente cd-plata?
    Eventuelt at dere ikke har lastet ned firmware til den versjonen som selges i Norge, men i stedet lagt inn den amerikanske?

Het zip fila dere lasted ned BDP_LX710851FD_Ver132.zip fra denne URLen http://www.pioneer.eu/files/support/...FD_Ver132.zip?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

51FD vs 320

Har inne en bestilling på en 51FD hos soundgarden. Var veldig klar på at jeg skulle ha den, men begynner å bli litt i tvil nå når det ikke er så lenge til 320 kommer.

Hva sier dere som har 51FD? Er dere fornøyde? Store forventninger til 320? Kan nevne at profile 2.0 ikke har så veldig mye å bety for meg, men det er gjerne kjekt å ha 8)

P.S. Hvordan er hastigheten på lesing av CD plater?

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, dette er jo helt tragisk! Sånn det ligger an nå tør jeg ikke å oppgradere til den siste firmware. Jeg har oppgradert to ganger tidligere, og disse gikk helt fint...

Hvorfor skjer dette med enkelte? Benyttes CD-R eller CD-RW. Eller er det DVD-R, DVD+R eller DVD-RW?? Og alle er helt sikre på at det er den riktige firmware som installeres??
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var helt problemfritt hos meg i hvertfall. Oppgraderte fra v1.25.

Jeg brukte en CD-R plate, brant ISO-fila med Windows 7 sin innebyggede ISO-brennefunksjon og brukte denne nedlastingslinken:
    http://www.pioneer.eu/files/support/...1FD_Ver132.zip

Jeg synes min Pioneer gjør en kjempejobb på filmbiten, og da spesielt på DVD, men jeg har aldri testa CD.
    Forøvrig er den ikke akkurat rask, så hvis du ikke orker å vente 30 sek på at filmen starter så er denne definitivt ikke noe for deg. Jeg synes imidlertid ikke at dette er noe problematisk i praktisk.
    Jeg har ingen planer om å bytte den ut med det første.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er også kjempefornøyd. Brukte PS3 i 1,5 år som spiller før jeg byttet til 51FD. Utrolig fornøyd med bildekvalitet fra BD og DVD. DVD ble veldig mye bedre, og BD ble litt bedre (men godt synlig).

Jeg har en Pioneer LX60-receiver, og koblet 51FD med HDMI også for musikk. Meget bra lyd, vil jeg si.

BD-Live var ikke viktig for meg, siden jeg fortsatt har PS3 som tar BD-Live. Å vente 20-30 sekunder er heller ikke avgjørende for meg. Har jeg tid til å se film i 2t, kan jeg vente i 30 sekunder til filmen starter. Er som regel ikke klar sjøl med øl og chips under ett minutt uansett

Uten at jeg vet, tipper jeg at BDP-320 er ganske lik spiller som 51FD, med unntak av design og BD-Live. Dsignet på 51FD er en del råere enn 320, synes jeg, da. Men det er smak og behag

Uansett er jeg så fornøyd med 51FD at jeg ikke vurderer å bytte den ut en gang.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lesetiden ved film er ikke av stor betydning, men ved cd er det greit at det ikke går "veldig" lang tid.

Designmessig kommer den til å ta seg ypperlig ut sammen med Pioneer 428XD og VSX-LX51 8)

Men i og med at dere er så fornøyde med spilleren, går jeg for den! Gleder meg som en unge til å få blu-ray i hus. Desverre må jeg vente helt til fredag :cry:

Edit: Har dere forresten noen tips til "skrytefilmer" med god bildekvalitet? :-D

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Rart at dette skjer for noen. Kan det skyldes feil på den brente cd-plata?
    Eventuelt at dere ikke har lastet ned firmware til den versjonen som selges i Norge, men i stedet lagt inn den amerikanske?

Het zip fila dere lasted ned BDP_LX710851FD_Ver132.zip fra denne URLen http://www.pioneer.eu/files/support/...FD_Ver132.zip?
    Brukte samme prosedyre som ved tidligere oppdateringer.

Lastet ned fra EU siten
    Verbatim CD-R
    Lavest mulig brennehastighet
    Verifiserte at korrekte filer (med korrekt størrelse) lå på CD
    Uansett om update failer, så skal det være mulig og få ut platen gjennom strøm av/på, men det virker altså ikke her.

Nå hadde jeg venta i et halvår på denne oppdateringen, som skulle gi meg mulighet for DTS HD MA, snakk om nedtur :cry:

Active tco sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Hvorfor skjer dette med enkelte? Benyttes CD-R eller CD-RW. Eller er det DVD-R, DVD+R eller DVD-RW?? Og alle er helt sikre på at det er den riktige firmware som installeres??
    - http://www.pioneer.eu/files/support/...1FD_Ver132.zip
    - WinXP, CDBurnerXP brenne program, imation CD-R, 10X brennehastighet, Disc at Once, Finialize disc.
    - Verifiserte at korrekte filer var brent
    - Brukte bare knappene på fronten av BDP-51FD for å starte update prosessen, da det av en eller annen grunn er advart sterkt mot bruk av fjernkontroll i Update Instructions.
    - Min enhet er produsert i oktober 2008

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tco
    - http://www.pioneer.eu/files/support/...1FD_Ver132.zip
    - WinXP, CDBurnerXP brenne program, imation CD-R, 10X brennehastighet, Disc at Once, Finialize disc.
    - Verifiserte at korrekte filer var brent
    - Brukte bare knappene på fronten av BDP-51FD for å starte update prosessen, da det av en eller annen grunn er advart sterkt mot bruk av fjernkontroll i Update Instructions.
    - Min enhet er produsert i oktober 2008
    Brukte knappene på fronten?

Jeg puttet bare inn discen og thats it. Da ordnet den alt selv helt til den slo seg av. Trykket ikke på en eneste knapp.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Ja, dette er jo helt tragisk! Sånn det ligger an nå tør jeg ikke å oppgradere til den siste firmware. Jeg har oppgradert to ganger tidligere, og disse gikk helt fint...

Skjønner godt at du er skeptisk til å oppdatere nå. Det kommer aldri jeg til å gjøre igjen hvis ikke jeg absolutt må. Denne gangen gjorde jeg det kun fordi jeg hadde et håp om at den skulle bli raskere, ikke for noe annet. Det skulle jeg aldri gjort.

Ringte Pioneer og fikk beskjed om at den måtte inn til rep. Fikk tlf nummeret til verkstedet som Pioneer bruker, og fikk bekreftet at den måtte inn. De må bytte flash minnet, det er ingen annen utvei. Dette kunne ta en ukes tid, da de måtte få tilsendt denne delen fra et annet land.

Så nå er spillern levert på posten. Det blir en lang uke å vente vet jeg...

Active tco sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukte knappene på fronten?

Jeg puttet bare inn discen og thats it. Da ordnet den alt selv helt til den slo seg av. Trykket ikke på en eneste knapp.
    Hmm, ser nå at det kanskje kunne virke litt kryptisk - men det er ikke noe mer til det enn at jeg brukte powerknappen og open/close knappen på selve spilleren... og ikke fjernkontrollen, for å slå på spilleren og så åpne og lukke skuffen.

Ble litt skeptisk til update da jeg leste at flere hadde problemer... så da ble det å lese update instruksen meget nøye

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, ser nå at det kanskje kunne virke litt kryptisk - men det er ikke noe mer til det enn at jeg brukte powerknappen og open/close knappen på selve spilleren... og ikke fjernkontrollen, for å slå på spilleren og så åpne og lukke skuffen.

Ble litt skeptisk til update da jeg leste at flere hadde problemer... så da ble det å lese update instruksen meget nøye
    Ikke føl deg for trygg. Du er ikke sikra mot problemer selv om du gjør det helt oppskriftsmessig. Jeg gjorde nøyaktig som beskrevet, men likevel går det galt. Dette er rett og slett bingo.

Active tco sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebulon
    Ikke føl deg for trygg. Du er ikke sikra mot problemer selv om du gjør det helt oppskriftsmessig. Jeg gjorde nøyaktig som beskrevet, men likevel går det galt. Dette er rett og slett bingo.
    Nei, det er jo veldig tydelig det - helt tragisk for deg og de andre som nå må slite med service.

Når det gjelder firmware update så tror jeg det er min 3 eller 4 oppdatering siden spilleren ble kjøpt.

Lurer på om problemet gjelder en spesiell batch med spillere eller om det er helt random?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det er jo veldig tydelig det - helt tragisk for deg og de andre som nå må slite med service.

Når det gjelder firmware update så tror jeg det er min 3 eller 4 oppdatering siden spilleren ble kjøpt.

Lurer på om problemet gjelder en spesiell batch med spillere eller om det er helt random?
    Jeg tror det har noe med selve CD-mediet å gjøre.
    F.eks brente jeg en CD med gratisprogrammet CDBurnerXP i helga. Jeg åpnet den på maskina etter at den var brent og alt lå der. Så gikk det noen timer og jeg puttet inn CDen igjen i en annen maskin og da var CDen helt tom!

Om dette skyldes CDBurnerXP eller at CDene var gamle (DVD-RW fra TDK på bare 4x, sikkert et par år gamle) vet jeg ikke men jeg har aldri opplevd dette før. Fattern opplevde også dette når han brant ut en backup av bildene sine på samme maskin med samme program. Bildene var der når han brente CDen. Når han åpnet plata igjen noen måneder senere var den helt tom.
    Selv har jeg aldri hatt noen problemer som dette her hjemme med mine brennere og med Nero/Windows som jeg bruker, men det forteller i hvertfall noe om hvilke mystiske problemer man kan få.

Men stikkordet er vel laptopbrennere (fysj og fy), et dårlig brenneprogram og CD-plater som ikke funker optimalt med brenneren.

Selvfølgelig behøver ikke dette være problemet her, men det er i hvertfall merkelig at det skjer med noen enheter. Hadde vært artig og visst hvilke brennere, OS og brenneprogram som ble brukt.

Active tco sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    F.eks brente jeg en CD med gratisprogrammet CDBurnerXP i helga. Jeg åpnet den på maskina etter at den var brent og alt lå der. Så gikk det noen timer og jeg puttet inn CDen igjen i en annen maskin og da var CDen helt tom!
    Sprøtt :O

Men stikkordet er vel laptopbrennere (fysj og fy), et dårlig brenneprogram og CD-plater som ikke funker optimalt med brenneren.

Bruker forøvrig laptop til brenning

Type:
    dell xps m1710

CD/DVD brenner:
    Vendor: TSSTcorp
    Model: DVD+-RW TS-L632H
    Firmware version: D300

Og som sagt CDBurnerXP prog

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Om dette skyldes CDBurnerXP eller at CDene var gamle (DVD-RW fra TDK på bare 4x, sikkert et par år gamle) vet jeg ikke men jeg har aldri opplevd dette før. Fattern opplevde også dette når han brant ut en backup av bildene sine på samme maskin med samme program. Bildene var der når han brente CDen. Når han åpnet plata igjen noen måneder senere var den helt tom.
    Selv har jeg aldri hatt noen problemer som dette her hjemme med mine brennere og med Nero/Windows som jeg bruker, men det forteller i hvertfall noe om hvilke mystiske problemer man kan få.

Selvfølgelig behøver ikke dette være problemet her, men det er i hvertfall merkelig at det skjer med noen enheter. Hadde vært artig og visst hvilke brennere, OS og brenneprogram som ble brukt.
    Det har jeg ingen tro på.

Der er masse innlegg på forskjellige forum fra folk som ikke har lykkes med oppgraderingen grunnet dårlige filer/media. Men de har da i det minste fått ut disken og hatt muligheten til og prøve på ny. Dette skjedde som sagt ikke i mitt tilfelle, der jeg brukte samme fremgangsmåten som ved tidligere suksessfulle oppgraderinger.

Jeg brukte forøvrig en Samsung S182M ekstern brenner (den har alltid levert topp resultat) Windows XP Professional, Nero og Verbatim CD-R 1x-16x Metal AZO (dette media har aldri gitt meg et dårlig resultat)

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det i hvertfall ingen fellestrekk her.

Da er det nok Pioneeren som feilet, men rart at det ikke er flere som har problemene (har ikke sjekka utenlandske forum)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    feilfritt oppgradering fra V1.03 rett til 1.32
    Fujitsu Lifebook onboard cd/DVD brenner XP Pro
    CD-R: brenner hast. AUTO, verify
    IMGBURN vers 2.4.2

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen problemer med oppdatering hos meg heller
    Brennte ut filen med Nero, satte den i spilleren og lukket skuffen.
    Det tok ca 7-10 minutt før skuffen åpnet seg og spilleren gikk i standby

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebulon
    Ringte Pioneer og fikk beskjed om at den måtte inn til rep. Fikk tlf nummeret til verkstedet som Pioneer bruker, og fikk bekreftet at den måtte inn. De må bytte flash minnet, det er ingen annen utvei. Dette kunne ta en ukes tid, da de måtte få tilsendt denne delen fra et annet land.

Så nå er spillern levert på posten. Det blir en lang uke å vente vet jeg...
    Siden jeg ikke gidder å bale med fraktkostnader og den slags, så leverte jeg inn min til Expert. De sa at det kunne lett ta 3-4 uker denne tiden på året. Håper at en uke som du har fått forespeilt stemmer bedre. Jeg sliter nemlig allerede med abstinensproblemer. Det eneste positive er at det skjedde nå, og ikke på høsten eller vinteren.

PS. Det første jeg skal gjøre når den kommer tilbake, er og oppdatere firmware, hvis det ikke er gjort på verkstedet da. Jeg gir meg aldri før jeg er i mål :wink:

Side 21 av 29 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •