Pioneer BDP-51FD - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 29 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 577
    Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da har jeg også bestillt denne skjønnheten.

Skulle det nå vise seg at det ikke kommer en oppdatering til den som gjør at den kan dekode DTS HD MA via HDMI, så havner den fort på bruktbørsen iløpet av februar.

Er veldig spent på å få høre hvordan den gjør seg mot min gamle Sony BDP S300 når det gjelder lydkvalitet på CD. Regner med analog tilkobling ved musikkavspilling er å foretrekke?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har fått forsket litt mer på avspilling av 720p? Har jo en BenQ PE8720 jeg, og som mange vet så er ikke det en FullHD projektor. Spiller jo selvfølgelig av 1080i, men det er ikke alltid det gir bedre bilde enn 720p.

Har prøvd å se litt i bruksanvisningen på nettet, og det jeg finner ut er at dersom man skal se 720p via 51FD så må filmen du skal se være innspillt i denne oppløsningen/ha denne oppløsningen... Hmm.. Mulig jeg har misforstått kraftig å da.

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Megawatt
    Da har jeg også bestillt denne skjønnheten.

Skulle det nå vise seg at det ikke kommer en oppdatering til den som gjør at den kan dekode DTS HD MA via HDMI, så havner den fort på bruktbørsen iløpet av februar.

Er veldig spent på å få høre hvordan den gjør seg mot min gamle Sony BDP S300 når det gjelder lydkvalitet på CD. Regner med analog tilkobling ved musikkavspilling er å foretrekke?
    Alle tester som har vært i hjemmekino/lyd og bilde i det siste sier det er bedre lyd via hdmi enn analog tilkobling på spillerne i denne prisklassen, skal du ha god lyd via analoge tilkoblinger må du opp i pris.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får vel prøve begge deler da og se hva som faller best i smak. regnet med det ble bedre, da 51 har egen analog utgang for stereo i tillegg til de andre 7.1 utgangene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har fått forsket litt mer på avspilling av 720p? Har jo en BenQ PE8720 jeg, og som mange vet så er ikke det en FullHD projektor. Spiller jo selvfølgelig av 1080i, men det er ikke alltid det gir bedre bilde enn 720p.

Har prøvd å se litt i bruksanvisningen på nettet, og det jeg finner ut er at dersom man skal se 720p via 51FD så må filmen du skal se være innspillt i denne oppløsningen/ha denne oppløsningen... Hmm.. Mulig jeg har misforstått kraftig å da.
    Jeg har en Epson pj som ikke er full HD men 720p som den du har. Jeg har ikke funnet en måte å kjøre 720p fra 51FD. 1080p eller 1080i er nok eneste alternativ. Bildet er best hos meg når Pioneeren tar seg av nedskaleringen og sender 1080i til pj. Men det kan være forskjellig fra pj til pj hvor bra de gjør den jobben hvis du forer den med 1080p, så prøv deg fram.

Om det er like bra som 720p aner jeg ikke, men en ting er sikkert, jeg har aldri hatt så bra bilde på projektoren før ihvertfall. Vurderte å kjøpe en ny som er full HD, for jeg blei liksom aldri helt fornøyd da jeg kun hadde sett dvd filmer på den. Etter første blu-ray filmen var jeg ikke i tvil, den holder lenge for meg en stund til.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    høres flott ut.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebulon
    Jeg har en Epson pj som ikke er full HD men 720p som den du har. Jeg har ikke funnet en måte å kjøre 720p fra 51FD. 1080p eller 1080i er nok eneste alternativ. Bildet er best hos meg når Pioneeren tar seg av nedskaleringen og sender 1080i til pj. Men det kan være forskjellig fra pj til pj hvor bra de gjør den jobben hvis du forer den med 1080p, så prøv deg fram.

Om det er like bra som 720p aner jeg ikke, men en ting er sikkert, jeg har aldri hatt så bra bilde på projektoren før ihvertfall. Vurderte å kjøpe en ny som er full HD, for jeg blei liksom aldri helt fornøyd da jeg kun hadde sett dvd filmer på den. Etter første blu-ray filmen var jeg ikke i tvil, den holder lenge for meg en stund til.
    Helt enig Zebulon, jeg har en Projectiondesign Action Mk1 Model2, 720P capabilitet. Blu-ray fremstår som helt super. En annen ting er at med Pio 51FD så har hele min DVD samling fått nytt liv, har aldrig sett noe bedre.
    Jeg brukte tidligere en Denon 3910, som slettes ikke er en dårlig DVD spiller, men etter jeg fikk 51FD så røk den rett ut

Så må jeg også nevne at det virker som at 51FD er en meget god "match" sammen med Pioneer LX5090, tror det svarer seg at holde seg til en "brand" siden de har mye av samme electronics :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Så må jeg også nevne at det virker som at 51FD er en meget god "match" sammen med Pioneer LX5090, tror det svarer seg at holde seg til en "brand" siden de har mye av samme electronics :-D
    Mulig det kan være en fordel, det vet jeg ikke. Jeg har også 5090, og det var litt med på å vippe meg over til 51FD da jeg skulle kjøpe spiller ja. Og så er jo design aleine verdt de ekstra kronene i forhold til de andre spillerne jeg vurderte. Men jeg er overbevist over at 51FD er bedre på det tekniske også.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebulon
    Mulig det kan være en fordel, det vet jeg ikke. Jeg har også 5090, og det var litt med på å vippe meg over til 51FD da jeg skulle kjøpe spiller ja. Og så er jo design aleine verdt de ekstra kronene i forhold til de andre spillerne jeg vurderte. Men jeg er overbevist over at 51FD er bedre på det tekniske også.
    Helt enig med deg. Som jeg ser det så får vi både topp teknisk kvalitet og design, altså, vi får i pose og sekk :-D

Kos deg, nå skal jeg starte opp Patton, som lå klar i postkassa når jeg kom hjem :-D

Newcomer arnie sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Rolle]Helt enig Zebulon, jeg har en Projectiondesign Action Mk1 Model2, 720P capabilitet. Blu-ray fremstår som helt super. En annen ting er at med Pio 51FD så har hele min DVD samling fått nytt liv, har aldrig sett noe bedre.
    Jeg brukte tidligere en Denon 3910, som slettes ikke er en dårlig DVD spiller, men etter jeg fikk 51FD så røk den rett ut

Jeg har en Mitsubishi HC1100 og Pioneeren velger automatisk 1080i ,og det er det beste bildet jeg har sett på denne projektoren !
    Hadde tidligere en Denon DVD-3930 , men Pioneeren leverer bedere bilde på DVD?
    Denonen overgår selvfølgelig Pioneeren på på lyden i to kanaler.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denonen overgår selvfølgelig Pioneeren på på lyden i to kanaler.
    Tipper det er fordi at din Denon receiver er bedre avpasset sammen med din tidligere Denon 3939. Jeg kjører 51FD til Pioneer LX60 receiver via HDMI. De to Pioneer komponentene er avpasset hverandre over HDMI, og den lyden jeg har i stereo nå er meget meget bra. Tror jeg må tilbake til min tid med Krell CD-spiller og BAT VK60 rørforsterker for å huske at jeg var så fornøyd med lyden i stereo som det jeg er nå

Testet lyden med gode analogkabler i stereo også, og var ikke i tvil om at lyden var noen hakk bedre med HDMI. Det viser at Pioneer (og sikkert også Denon) klarer å lage komponenter som samspiller...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er 51FD i racket. Og jeg må si den tar seg meget bra ut.

Den har selvfølgelig firmwareversjon 1.08b, så nå bærer det avgårde for å handle CD-R plate og få brent inn en oppdatering.. Har ikke engang rukket å teste en BD film enda, men har det litt travelt i dag så oppdaterer liksågodt med en gang..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da endelig, etter 2 timer med nedlastning av programvare og brenneprog til pcn hjemme hos mine foreldre har jeg endelig fått brent cd'n og lagt den i skuffen til 51FD. Alt går som på skinner foreløpig.

Måtte kjøre en tur til "gamlingene", da jeg ikke fikk brent den korrekt på min Mac.. Er ingen ekspert på verken PC eller Mac, så bare glad jeg fikk det til på en av delene. Lastet ned programmet linket til av Eldo472. Etter det var det plankekjøring. Selv om jeg måtte oppdatere networks-et eller annet.. Det var det som tok tid...

Så, mens jeg skriver dette avsluttes oppdateringen med "Download OK". Og jeg kan nå bekrefte at jeg har versjon.1.21.

Som sagt av mange før meg; Takk gud for AVforum.no!

Nå skal jeg leke meg!

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir litt forvirra av å lese manualen til 51FD'en.. Har en Pioneer AX2AS-s som kun dekoder vanlig Dolby Digital og DTS. Bør jeg bruke HDMI eller analog ut, og hva slags valg burde jeg velge i menyene?

Akkurat nå kjører jeg bare via HDMI, og alle valgene som spilleren satte selv..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da endelig, etter 2 timer med nedlastning av programvare og brenneprog til pcn hjemme hos mine foreldre har jeg endelig fått brent cd'n og lagt den i skuffen til 51FD. Alt går som på skinner foreløpig.

Måtte kjøre en tur til "gamlingene", da jeg ikke fikk brent den korrekt på min Mac.. Er ingen ekspert på verken PC eller Mac, så bare glad jeg fikk det til på en av delene. Lastet ned programmet linket til av Eldo472. Etter det var det plankekjøring. Selv om jeg måtte oppdatere networks-et eller annet.. Det var det som tok tid...

Så, mens jeg skriver dette avsluttes oppdateringen med "Download OK". Og jeg kan nå bekrefte at jeg har versjon.1.21.

Som sagt av mange før meg; Takk gud for AVforum.no!

Nå skal jeg leke meg!
    Kos deg, uten AVforum hadde jeg vært helt lost
    Så kan du jo begynne med og kobla forskjellige ledninger, optisk, koax, HDMI, Component osv.

PS. Bare tuller jeg. Kobla opp HDMI, sett spilleren til og sende ut colorspace 4:4:4 så går det fint :-D

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på Platekompaniet igår og kjøpte meg den amerikanske TV-serien MadMen (fra skaperen av Sopranos).

Da jeg åpner filmen så står det en advarsel på innsiden: "Denne platen er tilvirket med den siste Blu-Ray teknikken. Det kan være mulig at våre plater er laget ETTER at din Blu-Ray spiller ble sluppet på markedet. Hvis så er tilfelle kan du kanskje oppleve avspillingsproblemer."

Også står det at man må laste ned siste firmware-oppdatering til spilleren og at det skal løse problemet.

Jeg får ikke spilt av filmen, spilleren er en måned gammel og har lastet ned version 1.21.

Noen som har opplevd det samme? Eller hørt om denne nye teknikken?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    sett spilleren til og sende ut colorspace 4:4:4 så går det fint :-D
    Jeg er ganske fersk på blu-ray, har hatt spillern i litt over en uke bare, så jeg aner ikke hva du snakker om. Kan du forklare dette litt nærmere?

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @moses - Har kun hatt dette problemet på den "norske" utgaven av Vanishing Point (1971) .

Når folderen snakker om teknikk og firmware så snakker de vel om Java men siden du allerede har siste versjon så må du vente på neste versjon før du får se filmen din og da har det vel dukket opp en ny som ikke kan spilles ....
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konge
    @moses - Har kun hatt dette problemet på den "norske" utgaven av Vanishing Point (1971) .

Når folderen snakker om teknikk og firmware så snakker de vel om Java men siden du allerede har siste versjon så må du vente på neste versjon før du får se filmen din og da har det vel dukket opp en ny som ikke kan spilles ....
    Hehe, skal ikke se bort fra det...

Vurderer å bytte filmen, kan jo ta år og dag før det kommer flere oppdateringer.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei jeg tror ikke det tar flere år men noen dager/uker blir det vel . Hadde du sett stabelen min med filmer som jeg enda ikke har fått tid til å se ... jeg mener kan du ikke bare legge denne filmen som nå ikke kan spilles under alle andre titlene og vente på neste firmware ... hmm kanskje det er bare meg som kjøper flere filmer enn jeg greier se
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Side 13 av 29 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •