Pioneer BDP-51FD - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 29 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 577
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av xo1
    Hei!!

Er det noen som har testet ut om fjernkontroll til pioneer pdp-427 virker mot denne spilleren??
    Min fjernkontroll som fulgte med receiveren LX60 virker sammen med 51FD. Regner med at alle Pioneer-fjernkontroller virker sammen med Pioneer komponenter...I hvertfall av de nyeste.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xo1
    Hei!!

Er det noen som har testet ut om fjernkontroll til pioneer pdp-427 virker mot denne spilleren??
    Har ikke testet selv, men tviler litt. Spilleren støtter nemmelig "kuro link" osv, og med tanke på at tven din ikke er i KURO serien til pioneer spørs det om dette virker til BD spilleren. Min KRP 500M fjernkontroll virker strøkent til min LX71 BD spiller, men da er jo begge i kuro serien.

Men hvis fjernkontrollen din er programmerbar er det ingenting i veien for at den skal la seg programmere til å virke sammen med både tv og BD spiller.
    Har desverre ingen erfaring med de gamle seriene til pioneer. Så du må neste bare prøve ut selv, eller finne noen som hat testet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg denne spilleren på soundgarden i dag. Har en Epson TW-600 projektor som er tilkoblet via hdmi.
    Til min store overraskelse viser det seg at spilleren ikke kan sende ut 720p!?
    Er dette virkelig mulig? En slik god og moderne spiller burde da vitterlig ha mulighet til å sende ut både 720p og 1080p!

Min projektor tar selvfølgelig 720p og støtter også 1080i etter det jeg vet. 1080p takler den ikke tror jeg. Så har nå valgt 1080i på pioneer'n. Vil jeg få dårligere bildekvalitet enn om jeg hadde fått tak i en annen bluray spiller som støttet 720p ut?

Slik det er nå må vel projektoren skalere bildet ned til 720, og den må vel forøvrig også gjøre bildet progressivt? Eller viser projektoren min bildet interlaced? Om jeg husker riktig, så scoret ikke den innebygde scalerings chippen i tw600 spesiellt godt i tester. Hadde derfor håpet og regnet med at den nye bluray spilleren ville ta seg av dette...

En annen ting; Noen som vet hvilket fargerom det vil lønne seg å velge?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spilleren skal fint klare å sende ut 720P... Aner ikke hvorfor du ikke får til dette.
    Er bare å stille inn oppløsningen til det du ønsker at den skal kjøre på, men den vil alltid kjøre på den beste oppløsningen. Du må derfor stille inn 720P som maksimal oppløsning, ikke 1080i.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf
    Spilleren skal fint klare å sende ut 720P... Aner ikke hvorfor du ikke får til dette.
    Er bare å stille inn oppløsningen til det du ønsker at den skal kjøre på, men den vil alltid kjøre på den beste oppløsningen. Du må derfor stille inn 720P som maksimal oppløsning, ikke 1080i.
    Har du slik spiller og kan bekrefte det så er det jo greit

Selv har jeg ikke denne men har lest manualen opp og ned å finner ingen info at spilleren støtter 720p nedscalert fra 1080i /1080p /1080p 24

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har BDP LX71, som skal være samme spiller, bortsett fra utseendet.

Og når jeg hadde den gamle tven min, satte jeg spilleren til å sende ut 720P. Jeg foretrakk progresivt bilde isteden for interlaced.

Gikk derfor inn på BD spilleren og stilte inn oppstartpreferanser manuelt. Der stilte jeg inn tven til å ha en max oppløsning på 720P. Og etter dette sendte BD spiller ut 720P ved avspilling av alle BD filmer.

Men skal ikke GARANTERE at 51 er identisk i menyen som 71. De fleste påstår at den er det, men har aldri prøvd 51 selv.

Newcomer NightScope sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Man skal nok lete litt når det gjelder forskjellene på Blu-ray (bildet) mellom 51FD og PS3, og det selv på en stor skjerm. Men forskjellene er der. I all hovedsak ligger det i sortnivå/ mørke områder og fargene. Så er det også en klar fordel dersom man har mulighet til å sende lyden som bitstream.

Den største forskjellen var på DVD. Her var forskjellen veldig tydelig. Nå har flere her inne (Arendal f.eks) skrytt av at Sony VW50 leverer meget gode bilder dersom den får 576i via HDMI, og spesielt 576i fra en Pioneer DVD-spiller. 51FD har muligheten for source direct. Da jeg sammenlignet DVD-bildet hvor VW50 gjorde skalering og de-interlacing, så ble bildet bedre enn da PS3 sende ut 1080p. Da 51FD ble satt il å sende ut 1080/60p, så har jeg aldri sett et bedre DVD-bilde enn det 51FD klarte å trylle frem. De som har testet spilleren på Avsforum.com har konkludert med at 51FD (med siste firmware) gjør en bedre jobb med DVD enn spillere med HQV ReonVX. Det sier jo litt.

Testet DVD-utgaven av Titanic Special Collectors Ed, som er godt kjent for sitt glimrende lyd-og bildespor. Da jeg kjørte 576i til VW50 ble bildet meget bra, det. Men da jeg satt 51FD til 1080p, ble DVD-bildet så nær opp til HD-kvalitet som jeg noen gang har sett DVD tidligere. Og siden jeg har en ganske stor DVD-samling, så var det viktig at DVD-bildet også var i toppklasse på den nyinnkjøpte BD-spilleren
    Har testet litt hvor bra 51FD deinterlacer kontra VW50 og det jeg kom fram til var at VW50 er bedre på deinterlace. Ikke at forskjellen var stor men det var en forskjell.

En annen ting jeg har problemer med på 51FD er få den til å spille av filem Eichmann på BD. Jeg kommer fram til hovedmenyen på filmen, men der stopper det. Uansett hva jeg trykker på fjernkontrollen så sker det ingenting. J**la irriterende:twisted:

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da mener du med rent 1080i materiale, eller? For på vanlig DVD film syntes jeg bildet var klart bedre md 51FD...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da mener du med rent 1080i materiale, eller? For på vanlig DVD film syntes jeg bildet var klart bedre md 51FD...
    For DVD materiale ja. Testet med HQV Silicon Optix Benchmark DVD.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken firmware kjører du på 51FD?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken firmware kjører du på 51FD?
    Jeg har versjon 1.21 som er siste versjon fra Pioneer.

Det værste med BD er at man produsentene av HW ikke henger med sw'n på platene. Det er j**la irriterende å ikke få spilt av nykjøpte BD filmer.

Newcomer kjelle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det bare min spiller som nekter å vise 1080p 24fps på dvd``??? det funker helt fint på blu-ray når jeg setter på auto, men på dvd så går det ikke.Da får jeg bare 1080p/50 :twisted:

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVD er 25 bilder i sekundet. det er derfor ingen fordel med 24Hz, noe spilleren vet siden den da sender ut 50Hz
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer kjelle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ah . takker og bukker. Bildet var forresten fantastisk på dvd, og jeg endte opp med å sitte oppe inatt å se ringenes herre. Jeg har aldri før sett den filmen med SÅ bra bilde :-D . Gleder meg allerede til den kommer på brd

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

prøver å oppdatere spilleren nå til 1.21....men det kommer opp "DATA DISC" på displayet og det skjer ingenting på 30 min.:-x

fulgt instruksene til pioneer osv

forslag??

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aero9000
    Hei.

prøver å oppdatere spilleren nå til 1.21....men det kommer opp "DATA DISC" på displayet og det skjer ingenting på 30 min.:-x

forslag??
    Håper du brukte en CD-R plate og ikke CD-RW, for det virker ikke.
    Hvis du brukte en CD-R, så prøv og brenn en ny, prøv igjen.

Meld tilbake resultat

Newcomer Buford "Mad Dog" Tannen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

forslag??
    Du valgte burn image i brenneprogrammet?
    eller la du bare iso fila inn og valgte create data disk?

I såfall må du velge burn image...

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker denne opp mot Pioneer AX2AS, HDMI burde vel være den beste løsingen mellom disse? Lyser jo PCM bare i receiveren, men vil vel ikke være noe forskjell om jeg brukte analog ut?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Håper du brukte en CD-R plate og ikke CD-RW, for det virker ikke.
    Hvis du brukte en CD-R, så prøv og brenn en ny, prøv igjen.

Meld tilbake resultat
    ops: var stein sikker på att plata var en cd-r, men når jeg skjekket nettop var den vist en rw plate, stakk å kjøpte cd-r plate, så nå har jeg 1.21 8) 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ops: var stein sikker på att plata var en cd-r, men når jeg skjekket nettop var den vist en rw plate, stakk å kjøpte cd-r plate, så nå har jeg 1.21 8) 8)
    Jeg brukte faktisk en DVD-R plate og det funket fett (i mangel på cd-r hjemme)
    Sjekk har du faktisk brente image fila og ikke bare kopierte selve imaget inn på plata.

Side 11 av 29 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •