Pioneer BDP-51FD - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 29 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 577
    Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    SVS man, jeg har 1,08c i firmware. Så spilleren blir enda bedre med nyeste?

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke du får hakeslepp men for meg funket f.eks Vanishing Point å spille av etter oppgradering til 1.21 noe den ikke gjorde med 1.17b .
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Til andre som lurer så har jeg fått bekreftet fra Soundgarden at delay (avstands) justering kan ikke justeres i denne Pioneer spilleren.
    Kanskje er jeg ikke helt med, men hvorfor skulle man ønske å justere høytaleravstand i BD spilleren. Er det ikke bedre å gjøre det i forsterkeren?

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Heno
    Kanskje er jeg ikke helt med, men hvorfor skulle man ønske å justere høytaleravstand i BD spilleren. Er det ikke bedre å gjøre det i forsterkeren?
    Kjekt når en skal kjøre 7.1 analog ut, siden 51FD gjør alt av dekoding i spilleren.

Men har du HDMI på receiveren så er`n sikra
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vallhall
    SVS man, jeg har 1,08c i firmware. Så spilleren blir enda bedre med nyeste?
    Du har sikkert oppgradert allerede nå, men ja spilleren ble merkbart bedre. Les gjerne på første side av denne tråden, så har jeg lagt ved noen linker til omtaler hvor bl.a spilleren ble testet med firmware v1.17b.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Heno
    Joda, du har helt sikkert rett, men ettersom jeg har forstått det så går ikke det på alle forsterker. Jeg fikk beskjed fra leverandør at det ikke gikk på min forsterker, senere var jeg i kontakt med produsent da gikk det alikevel :-D dermed ente jeg opp med 51FD :-D

Newcomer volfro sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Joda, du har helt sikkert rett, men ettersom jeg har forstått det så går ikke det på alle forsterker. Jeg fikk beskjed fra leverandør at det ikke gikk på min forsterker, senere var jeg i kontakt med produsent da gikk det alikevel :-D dermed ente jeg opp med 51FD :-D

Heldiggris, da får eg sjekke min gamle VSX 1015 angående delay.

Men hva med Crossover?
    justerbar?
    Ev. hva er delingen?

Har ikke fått lasta ned manual (er uten nett pga. lynnedslag) :cry:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av volfro
    Men hva med Crossover?
    justerbar?
    Ev. hva er delingen?
    Ifølge min produsent (PRIMARE) så er alle justeringer aktive ved bruk av analog 7.1 inn :-D , dette kom selvfølgelig ikke frem i manualen (bare at prosessoren var satt ut av funksjon). Jeg har ikke fått testet dette ennå, men jeg kan se at det fort kan bli noe tull med subwoofer og deling (large /small).

Ideelt sett så håper jeg at jeg kan sette alle høyttalerene til large i blu-ray spilleren og at forsterkeren tar seg av all fordeling av bass signaler i forhold til crossover og høyttalere som er satt til small (mulig jeg også må finjustere nivået i høyttaleren via blu-ray spilleren). Dette skal testes ut på nyåret når jeg kommer hjem fra jobb igjen :-D

Newcomer volfro sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Kjekt når en skal kjøre 7.1 analog ut, siden 51FD gjør alt av dekoding i spilleren.

Men har du HDMI på receiveren så er`n sikra

Er det teknisk muligt at delay kan fikses med firmvare, eller er
    det en umulighet? (må jo spørre)

Vet du noe eksakt om crossover på 51 FD ?

Må vel innsjå att receiver med HDMI hadde vært ett
    enklere valg. Men hvorfor gjøre noe enkelt når man kan ............

Nå går eg hjem. Ille å sitte på jobb 22.12 til kl 2300 berre
    fordi lynet har svidd av modemet mitt hjemme:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av volfro
    Er det teknisk muligt at delay kan fikses med firmvare, eller er
    det en umulighet? (må jo spørre)

Vet du noe eksakt om crossover på 51 FD ?

Må vel innsjå att receiver med HDMI hadde vært ett
    enklere valg. Men hvorfor gjøre noe enkelt når man kan ............

Nå går eg hjem. Ille å sitte på jobb 22.12 til kl 2300 berre
    fordi lynet har svidd av modemet mitt hjemme:-D
    Det er ikke mulig å sette crossover i 51FD så langt jeg har kunnet finne ut.
    Jeg trodde i min naivitet at "alle" surround forsterkere hadde mulighet for å sette både crossover og høytaleravstand på en eller annen måte.
    Det man kan gjøre i 51FD er å justere utgangssignalet individuelt for hver høytaler. Det kan være litt greit om man har noen høytalere som er mere tungdrevet enn andre for det vil man sikkert ikke kunne justere i forsterkeren om man kjører analog inn vil jeg tro.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei

jeg har nå hatt denne spilleren i ca 2uker og var egentlig litt skeptisk til hvor mye bedre det ville bli i forhold til playstation 3 ang lyd og bilde....

bilde: mer nyanser i sortnivå og skarpere var det jeg merket øyeblikkelig....ved nærmere ettersyn syntes jeg også fargene fikk en løft.
    (sammenlignet mye med filmen wall-e)

lyden: syntes jeg ble klarere og mer oppløst og bassen bittelitt strammere/kjappere...

det var også en klart bedre cd-spiller enn min denon 1930...8)

alt i alt syntes jeg dette var en god oppgradering og verdt kronene

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da deler vi de samme inntrykk
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer Chasin sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lovende at flere synes denne er bedre enn PS3, da blir det letter for meg å velge Noen spm til de som har denne:

Hvis en Blu ray plate har ett lydspor i noen av de nye formatene HD-DTS o.l, vil spilleren skalere dette ned og sende det ut på optisk/coax, eller har alle Blu ray plater ett DD/DTS spor i tillegg? Min receiver (Pioneer VSX 1015) har ikke HDMI, og jeg ønsker ikke å kjøre 5/7x analoge kabler for å få til DD/DTS.

Er det noen form for lipsync innebygget?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chasin
    Lovende at flere synes denne er bedre enn PS3, da blir det letter for meg å velge Noen spm til de som har denne:

Hvis en Blu ray plate har ett lydspor i noen av de nye formatene HD-DTS o.l, vil spilleren skalere dette ned og sende det ut på optisk/coax, eller har alle Blu ray plater ett DD/DTS spor i tillegg? Min receiver (Pioneer VSX 1015) har ikke HDMI, og jeg ønsker ikke å kjøre 5/7x analoge kabler for å få til DD/DTS.

Er det noen form for lipsync innebygget?
    Dersom du kobler coax fra 51FD til din receiver vil du få det såkalte core-lydsporet; DTS-core og Dolby Digital.
    Sitat Opprinnelig postet av Hjemmekino.no

På filmer utstyrt med Dolby TrueHD er det obligatorisk å legge ved et 640 kbit Dolby Digital Lydspor.

DTS HD Master Audio består av et DTS Core lydspor på 1500 kbit som inneholder ett komprimert 5.1 lydspor. I tilegg kommer et spor som innholder informasjon som kan gjøre dette DTS Core lydsporet til at tapsfritt DTS-HD Master Audio spor. Fordelen med dette er at på spillere og utstyr hvor man ikke har støtte for DTS-HD Master Audio så kan man bruke DTS Core sporet som er kompatibelt med alle Hjemmekinoreceivere som har vanlig DTS dekoding. 1500 kbit er dobbelt så høy bitrate som brukes på de fleste DVD utgivelser med DTS lyd og sikrer en relativ god lydkvalitet.
    Så som du ser vil du uansett få en god del bedre lyd med BD ift DVD, selv om du ikke får utnyttet HD-lydformatene.

Vanlig på DVD er:
    Dolby Digital: 448kb (noen ganger 384kb)
    DTS: 768kb (noen ganger 1536kb)

Men hvorfor vil du ikke bruke analoge kabler og koble til Multikanal inn. Din receiver har jo denne muligheten, og da vil 51FD kunne dekode alle de nye HD-lydformatene (DTS-HD Master kommer i firmware oppdatering jan/ feb). ??

Du skriver at du ikke vil bruke analoge kabler for å få DD og DTS. Men kobler du analoge kabler får du også HD-lydformatene Dolby TrueHD, DTS-HD og Dolby Digital Plus. Hadde det vært slik at du ikke fikk bedre lyd med analog-kabler enn med coax/ optisk så hadde jeg skjønt deg, men sånn er altså ikke tilfellet. Med analoge kabler får du HD-lyd
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer Chasin sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for meget utfyllende svar! Har søkt litt rundt, men det går lett i surr med alle de nye formatene. Denne oppgraderingen var jeg ikke klar over.

Er ikke sikker på om jeg får brukt romkorreksjon/høytalerjustering som før hvis jeg bruker analoge kabler, (har sett folk skrive begge deler) men det kan vel Pioneer svare på.

magstaff: Hva slags skjerm/PJ sammenlignet du PS3 og BD51 på?
    Min PDP 4280 har ikke full HD, så er usikker på hvilke forskjeller jeg vil oppleve.
    Ja, jeg er klar over at oppløsning ikke er alt, det har tv`n min bevist allerede

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for meget utfyllende svar! Har søkt litt rundt, men det går lett i surr med alle de nye formatene. Denne oppgraderingen var jeg ikke klar over.
    Bare hyggelig om det var til hjelp. Skjønner godt at det kan gå i surr med alle oppløsninger og lydformat, innganger og utganger...
    Er ikke sikker på om jeg får brukt romkorreksjon/høytalerjustering som før hvis jeg bruker analoge kabler, (har sett folk skrive begge deler) men det kan vel Pioneer svare på.
    De gangene det er kjekt å ha en BD-spiller som også har romkorreksjon, er vel de gangene man kobler BD-spilleren opp mot en vanlig stereo pre-amp. Slike har gjerne ikke romkorreksjon, siden de er ment til stereobruk. For oss som har surround receiver, brukes romkorreksjonen i denne; uavhengig om man sender lyden som bitstream, over koax/ optisk eller via analoge utganger (slik jeg har forstått det).

Det er nå hvertfall fullt mulig at jeg kan bruke receiverens romkorreksjon de gangene jeg har brukt både Multichannel inn for SACD eller SACD via HDMI fra PS3.

Ergo: koble til med analoge kabler fra din kommende 51FD og inn i multichannel inn på din receiver...bruk receiverens romkorreksjon...og du vil få HD-lyd på ditt hjemmekinoanlegg

Denne linken kan være en fin og enkel innføring og oversikt over de forskjellige lydformat:
    Hjemmekino.no - Guide - Blu-Ray - Lydsystemer
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

magstaff: Hva slags skjerm/PJ sammenlignet du PS3 og BD51 på?
    Min PDP 4280 har ikke full HD, så er usikker på hvilke forskjeller jeg vil oppleve.
    Ja, jeg er klar over at oppløsning ikke er alt, det har tv`n min bevist allerede
    jeg sammenlignet med en sony Bravia KDL-40W2000 (1080p) brukte hdmi inn i denon 3808 og så inn i tv... men tror signalet går urørt igjennom forsterkeren?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man skal nok lete litt når det gjelder forskjellene på Blu-ray (bildet) mellom 51FD og PS3, og det selv på en stor skjerm. Men forskjellene er der. I all hovedsak ligger det i sortnivå/ mørke områder og fargene. Så er det også en klar fordel dersom man har mulighet til å sende lyden som bitstream.

Den største forskjellen var på DVD. Her var forskjellen veldig tydelig. Nå har flere her inne (Arendal f.eks) skrytt av at Sony VW50 leverer meget gode bilder dersom den får 576i via HDMI, og spesielt 576i fra en Pioneer DVD-spiller. 51FD har muligheten for source direct. Da jeg sammenlignet DVD-bildet hvor VW50 gjorde skalering og de-interlacing, så ble bildet bedre enn da PS3 sende ut 1080p. Da 51FD ble satt il å sende ut 1080/60p, så har jeg aldri sett et bedre DVD-bilde enn det 51FD klarte å trylle frem. De som har testet spilleren på Avsforum.com har konkludert med at 51FD (med siste firmware) gjør en bedre jobb med DVD enn spillere med HQV ReonVX. Det sier jo litt.

Testet DVD-utgaven av Titanic Special Collectors Ed, som er godt kjent for sitt glimrende lyd-og bildespor. Da jeg kjørte 576i til VW50 ble bildet meget bra, det. Men da jeg satt 51FD til 1080p, ble DVD-bildet så nær opp til HD-kvalitet som jeg noen gang har sett DVD tidligere. Og siden jeg har en ganske stor DVD-samling, så var det viktig at DVD-bildet også var i toppklasse på den nyinnkjøpte BD-spilleren
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sonefri på dvd..

Er også den stolte eier av denne spilleren.

Uansett, leste her det gikk an å få spilleren sonefri.. det er snakket om å kjøpe programmerbar fjernkontroll, eller bruke en harmony (etter å ha sendt hex koder til support via email)

Det er en annen tilgjengelig metode. Finn en telefon med IR sender og symbian 60 støtte, last ned IR Remote software (http://irremote.psiloc.com). Denne støtter manuell innlegging av hex codes. Er relativt godt dokumentert hvordan gjør dette på nettsiden.

Fungerte supert i mitt tilfelle.... gratis oxo, ettersom programmet har 10 dagers trial periode.

:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!!

Er det noen som har testet ut om fjernkontroll til pioneer pdp-427 virker mot denne spilleren??

Side 10 av 29 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •