Blu-ray via pc

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Blu-ray via pc

Jeg har akkurat bestilt meg en pc med blu-ray spiller og hdmi utgang. Er det noen som har erfaringer med hvordan dette fungerer i forhold til rene BD-spillere, evt i forhold til rene DVD-spillere?

:???:

Active chal sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomu
    Jeg har akkurat bestilt meg en pc med blu-ray spiller og hdmi utgang. Er det noen som har erfaringer med hvordan dette fungerer i forhold til rene BD-spillere, evt i forhold til rene DVD-spillere?

:???:
    dette lurer jeg og på,vurderer og kjøpe en BDspiller til min HTPC.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Billed messig står de vel ikke tilbake i forhold til stand alone spillerne.
    Men på lydsiden er det en annen historie.
    Kjøpte selv et LG kombidrev Hd-DVD og Blueray, men slet såppass mye med å få lyden til å fungere at jeg nå har bestilt Sony BDP-S550

Så vidt jeg har skjønt det så finnes det foreløpig ingen støtte for å kjøre de nye høyoppløste lydformatene fra en pc og til en Receiver. Har vist noe med lisenser og kopibeskyttelse og gjøre. Finnes flere tråder om dette både her og på utenlandske sider.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zion
    Så vidt jeg har skjønt det så finnes det foreløpig ingen støtte for å kjøre de nye høyoppløste lydformatene fra en pc og til en Receiver. Har vist noe med lisenser og kopibeskyttelse og gjøre. Finnes flere tråder om dette både her og på utenlandske sider.
    Vil ikke popcorn hour A-110 kunne fikse det?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil det ikke gå an å sende lyd som ukomprimert PCM fra lydkort til reciever?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter med det samme problemet her også. Har et LG kombidrev, Nvidia 8600GTS skjermkort med HDMI og Power DVD Ultra til avspilling. Dette går med HDMI kabel til Sony 5300ES receiver, og videre til LCD/projektor.
    Bilde blir helt knall, men får ikke lyd uten å bruke optisk ut fra lydkortet, og kombinere dette i receiver. :evil:
    Er det ikke mulig å få lyd ut av HDMI på skjermkortet? Det står jo så i manual til MSI.

sitat:
    HDMI - High Definition Multimedia Interface Support
    HDMI is a new interface standard for PCs, displays and consumer electronics devices that supports standard, enhanced and high-definition video, plus multi-channel digital audio on a single cable. It enables your PC to transmit all HDTV standards that combine HDCP-protected video at resolutions up to 1080p and 8-channel digital audio with 5 Gbps of bandwidth provided.

MSI -- MICRO-STAR INT'L CO., LTD.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manny
    Sitter med det samme problemet her også. Har et LG kombidrev, Nvidia 8600GTS skjermkort med HDMI og Power DVD Ultra til avspilling. Dette går med HDMI kabel til Sony 5300ES receiver, og videre til LCD/projektor.
    Bilde blir helt knall, men får ikke lyd uten å bruke optisk ut fra lydkortet, og kombinere dette i receiver. :evil:
    Er det ikke mulig å få lyd ut av HDMI på skjermkortet? Det står jo så i manual til MSI.

sitat:
    HDMI - High Definition Multimedia Interface Support
    HDMI is a new interface standard for PCs, displays and consumer electronics devices that supports standard, enhanced and high-definition video, plus multi-channel digital audio on a single cable. It enables your PC to transmit all HDTV standards that combine HDCP-protected video at resolutions up to 1080p and 8-channel digital audio with 5 Gbps of bandwidth provided.

MSI -- MICRO-STAR INT'L CO., LTD.
    Så lenge skjermkortet støtter lyd ut via HDMI så skal det være mulig. Men det kan hende at du må deaktivere alt annet av lyddrivere i pcen + at du må selvølgelig aktivere lyd ut via HDMI. Dette gjelder også i avspiller SW.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant en med samme problemet i en annen tråd. Der fikk han dette svaret:

Sitat Opprinnelig postet av Roffy
    Hvis du bruker Anydvd HD så blir bluray spilleren i pc'en sonefri og så fjernes alt av kopi beskyttelse. Kommer også snart Auzen X-Fi HomeTheater HD som ser ut til å være veldig bra. Jeg har aldri noe problem med htpc'en min, men nå brukes den kun til film og ikke noe mer, bruker en annen pc til alt det andre.

Link til tråd:
    http://http://avforum.no/forum/gener...e-blu-ray.html

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •