TV 2 hjelper deg skal teste Blu-ray spillere!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 35
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TV 2 hjelper deg skal teste Blu-ray spillere!

TV2 hjelper deg skal teste Blu-ray spillere og vi er dermed på jakt etter en skikkelig filmentusiast som kan være med i reportasjen og fortelle om fordeler/ulemper med disse spillerne. Noen som har en stor DVD-samling og som har peiling på området? Send en mail til e-post: morg1@live.no nå!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...vil bare si at det er flott at dere rekrutterer "ekte" entusiaster, det blir det BRA TV AV!

Det er mange å ta av her inne, tusenvis faktisk, men eksempelvis brukerne "Per Johnny" eller "DVDjan" er gamle travere som har mange formeninger innen emnet!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når skal dette programmet sendes?
    Var greit å være forberedt på den HDMI testen hvor det var folk herfra med på .
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser også frem til å se det programmet, så jeg håper dere annonserer sendetid her i denne tråden. Da er det jo håp om at man får det med seg..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemeldinger!
    Testen skal etter planen gå torsdag 13. november.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grygs
    TV2 hjelper deg skal teste Blu-ray spillere og vi er dermed på jakt etter en skikkelig filmentusiast som kan være med i reportasjen og fortelle om fordeler/ulemper med disse spillerne. Noen som har en stor DVD-samling og som har peiling på området? Send en mail til e-post: morg1@live.no nå!
    Eh... Jeg må bare spørre:
    Hvorfor rekruttere noen med stor DVD-samling når det er Blu-ray-spillere som skal testes?

Jeg ville definitivt gått for noen med erfaring fra HD-baserte filmer og fremvisningsutstyr. Spesielt ville jeg kanskje vektlagt at vedkommende bør ha erfaring med dette BÅDE på TV og projektor. Grunnen er at man da på bakgrunn av erfaring kan uttale seg om nytteverdien av full HD og HD på begge disse, noe jeg mener har stor opplysningsverdi.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tanken var at det er svært mange som har vanlige DVD-er i samlingene sine, og vi må kunne regne med at disse er opptatt av å kunne se filmene på Blu-ray spillerne. Ideen var at dette er en "problematikk" mange kan kjenne seg igjen i. Men vedkommende som jeg prøver å få tak i bør selvsagt ha peiling på det nyeste utstyret også.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Jeg ville definitivt gått for noen med erfaring fra HD-baserte filmer og fremvisningsutstyr. Spesielt ville jeg kanskje vektlagt at vedkommende bør ha erfaring med dette BÅDE på TV og projektor. Grunnen er at man da på bakgrunn av erfaring kan uttale seg om nytteverdien av full HD og HD på begge disse, noe jeg mener har stor opplysningsverdi.
    Ser poenget ditt, roffe.
    men TV2 hjelper deg er for "almuen" - poenget med en BD test må være om det er store synlige/hørbare forskjeller på BD kontra DVD for mannen i gata - og da på en "folkelig" storskjerm eller prosjektor.

Jeg vil tro at programmet gjør som med HDMI kabel testen:
    - ekspert innhentes for detaljene
    - brukerpanel innhentes for å komme med sine kommentarer på generell basis

Denne gangen tror jeg ikke det blir samme hardtslående konklusjon som med HDMI kabeltesten

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi i Hjemmekino skal i alle fall ha mellom 10 og 15 Blu-ray Disc-spillere i Norges største test i desembernummeret. Blir interessant å se om den sammenfaller i det hele tatt med resultatene fra TV2-Hjelper Deg...
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Vi i Hjemmekino skal i alle fall ha mellom 10 og 15 Blu-ray Disc-spillere i Norges største test i desembernummeret. Blir interessant å se om den sammenfaller i det hele tatt med resultatene fra TV2-Hjelper Deg...
    HERLIG !

Regner med at en OPPO er blant produktene som dere skal teste......

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da venter jeg med byttet til etter jul :-D
    Håper dere gjør det grundig, med "vanskelige" plater som fex. Ironman , Horton osv.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    HERLIG !

Regner med at en OPPO er blant produktene som dere skal teste......
    ja, sikkert ................. hehe, understatement.......

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    Da venter jeg med byttet til etter jul :-D
    Håper dere gjør det grundig, med "vanskelige" plater som fex. Ironman , Horton osv.
    Vi gjør det selvsagt så grundig som det er mulig med så mange spillere på plass. Vi har hanket inn 2 Pioneer LX5090 som blir likt kalibrert. dermed kan man slenge inn like filmer i to spillere av gangen og se forskjellene direkte. å bytte mellom spillere fungerer ikke like bra for å si det slik. Hvilke filmer vi benytter avgjøres av om vi har to eksemplerer eller ikke. både Atle og undertegnede har greie BD-samlinger, så det burde gå greit.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,242
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Ser poenget ditt, roffe.
    men TV2 hjelper deg er for "almuen" - poenget med en BD test må være om det er store synlige/hørbare forskjeller på BD kontra DVD for mannen i gata - og da på en "folkelig" storskjerm eller prosjektor.
    Mannen i gata er enkel, og trenger å bli fortalt at Bluray er hinsides mye bedre enn DVD, og at man allerede er seint ute med å hive seg på.
    Hvis TV2 hjelper deg skal ha DVD-upconversion med i testen så bør de ha guts nok til å anbefale Denon eller Marantz som er de eneste med Silicon Optix chip enda..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg da i hvertfall svart må mailen jeg har fått da Men jeg har da verken stor dvd samling eller en HD tv. Men projektor har jeg jo.

Problemet med og nevne dyre spillere er jo at de fleste IKKE kunne tenke seg og gi 6-8000 eller mer for en Blu/dvd spiller. Uansett hvor bra den oppskalerer dine gamle dvd filmer. Jeg kunne i hvertfall ikke tenkt meg og gi så mye. Og jeg har muligens litt mere interesse for dette enn f.eks hva naboen har. Har gitt 9000,- for en dvd spiller for mange hærrans år siden da dvd var ett nytt format på markedet, men i dag så er det helt utelukket for meg i hvertfall.

Desverre (eller ikke) så viser det seg vel at den blu spilleren som det er minst trøbbel med er en spillekonsoll (PS3) Dessidert kortest oppstartstid og oppgraderbar som tusan, og min spiller i hvertfall det som blir trykkt inn i den uten problem.

Og jeg synes forøvrig ikke at man er seint ute hvis man fortsatt ikke har kastet seg på blu bølgen. Er fortsatt litt for mye strul med at folk kjøper filmer som ikke virker fordi at spilleren enten ikke har siste firmware eller at firmware som gjør at filmen skal funke "kommer snart" Det kan det være vanskelig for mannen i gata og skjønne. Dvd filmen man kjøper for 49,-/99,- funker jo uansett på den gamle dvd spilleren uten noen form for oppgradering osv

Men Blu er på riktig vei da synes jeg

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Bra, da venter vi i spenning på hvem som dukker opp på TV2 om litt over en ukes tid! Morsomt at vi entusiaster faktisk kan få vist oss litt på skjermen vi titter så alt for mye på til tider da...

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser tanken her, men jeg må likevel si meg enig med Roffe. Min erfaring er at de som kjøper blu-ray spillere i hovedsak er nysjerrig på blu-ray biten, ikke DVD avspillingen. Sistnevnte er naturligvis ogå interessant, men det er jo høyoppløst film som er interessant når man snakker blu-ray spillere?
    Dersom man skal snakke om DVD avspilling, er det vel like greit å teste DVD spillere?

Sitat Opprinnelig postet av grygs
    Tanken var at det er svært mange som har vanlige DVD-er i samlingene sine, og vi må kunne regne med at disse er opptatt av å kunne se filmene på Blu-ray spillerne. Ideen var at dette er en "problematikk" mange kan kjenne seg igjen i. Men vedkommende som jeg prøver å få tak i bør selvsagt ha peiling på det nyeste utstyret også.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har man en DVD-samling, så har man jo som regel også fra før av en høyst oppegående DVD-spiller.

Eneste må være de som ikke vil øke antall komponenter i anlegget... og derfor ser på muligheten for å bytte ut DVD-spilleren med BD-spiller.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Undrer meg litt over at det brukes live-mail? Er det ikke mastiff som har tv2 hjelper deg på oppdrag fra tv2?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en del problemer forbundet med å bruke Blu-ray-spillere til DVD-avspilling. Blant annet vil man som regel måtte gå inn i kompliserte menyer for å spille av DVD-filmer i 4:3-format på disse uten å få veldig brede bilder. Enkelte TVer gir heller ikke mulighet til å vise noe annet enn 16:9-format på signal fra HDMI.

Etter min mening bør en test av Blu-ray-spillere fokusere på avspilling av Blu-ray-film i folkeopplysningens navn. Ser man bare DVD bør man heller ha dedikert DVD-spiller. Seergruppen til TV2 Hjelper Deg er stor, og slik jeg ser det er det viktigste man kan gjøre akkurat nå å fortelle om hva Blu-ray kan gi deg av kvalitet. DVD-avspilling er selvfølgelig viktig for dem med store DVD-samlinger, men dette mener jeg ikke bør få hovedfokus når Blu-ray skal presenteres.

Å utelukkende teste Blu-ray-spillere for å finne ut hvordan de spiller DVD er litt som å utelukkende teste smartmobiltelefoner for å finne ut hvor gode de er å ringe med.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •