bilde hakker med blu-ray

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Active togr sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

bilde hakker med blu-ray

fikk blu-ray spiller igår og har nå koblet den opp. men noe jeg la veldig godt merke til er at bilde hakker litt. så det veldig godt på the incredible hulk, da de filmet over byen/slummen i starten av filmen. tv'n er en 42" lc3r og blu-ray spilleren er en panasonic DMP-BD55(bestilte meg egentlig en sony men den kom aldri) er noen innstillinger jeg kan gjøre for å minske dette? håper på hjelp da det kan det kan være litt plagsom i lengden

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis TV'n din godtar 24hz så sett BD-spilleren i det moduset. Med vanlig 60hz så vil det hakke i slike panoreringer. Litt eldre HDTV'er godtar ofte ikke 24hz, så det kommer ann på TV'n din.

Har filmen selv, og den er det ikke noe galt med.

Active togr sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok. tv'n godtar ikke 24hz tror jeg så da er det ikke noe å gjøre med.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme problem som deg angående hakkingen i incredible hulk når det panorerer over slummen. Har en Philips 47pfl9703 og har prøvd diverse innstillinger på TVen, og ingen av dem gir optimal panorering gjennom hele scenen. Jeg spiller filmen fra HTPC med en bluray 1080p rip. Har prøvd filmen på 2 andre TVer (samsung) og der var det verre!
    Når jeg skru på noe bildebehandling på TVen blir det helt sinnsykt nydelig panorering (scenen oppleves helt anderledes), men med noen avbrudd med hakking. Problemet her er at hakkingen blir så synlig iforhold til når det ikke hakker, så det forverrer problemet. Når jeg har skrudd av alt av bildebehandling går den greit, dvs at småhakkingen er jevn (jeg synes det er hakking, mens madamen i huset synes det går greit). Men tror det skal være sånn.
    TVen støtter 1080p24, hvordan er det mulig å sjekke at HTPCen (Mediaplayer classic og Media Portal) sender ut signalet i 24Hz?
    Men tar gjerne imot tips om dette problemet om det er noen tips der ut.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •