Matrix Ultimate Collection

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Matrix Ultimate Collection

Hei til dere

Har nettopp kjøpt meg Matrix Ultimate Collection på BD, importert fra USA.
    Noen andre som har lagt merke til "grainy view"?
    Irriterende, forventa noe som Iron Man i bildekvalitet, men fikk "300"-kvalitet.

Lurer på om det er tilsatt med vilje eller om det er TV'n min som viser den ene bedre enn den andre :P

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er da slik Matrix ser ut så ser ikke noe galt med det.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff, likte det aldri med 300, liker det heller ikke med matrix.

Tenkte fremtiden var litt renere enn som så.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    grain er jo (imo) bra da!

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fleksnes
    grain er jo (imo) bra da!
    Sterkt ueng. Graining er noe av det mest idiotisk filmskaperne har funnet på.
    Gjør ikke noe positivt på stemningen IMO - bildet bør alltid være så rent som mulig!

Active Perminow sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    graining er som å tilsette søle til vannet du drikker for å gjøre det mer interessant.

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grain kan gi film en estetisk dybde, gi en historie økt troverdighet og være meget vakkert.

Å fornekte grain er omtrent som å si at "Jeg liker ikke malerier, for det ser mye bedre ut med fotografier...."

Grain er i utgangspunktet en konsekvens av at film er bygget opp av grains (eller korn på norsk), det er disse kornene som reagerer med lyset og som igjen gjør at det blir bildet... Noen filmtyper har mye grain, andre mindre - det er også mulighet å renske grain elektronisk.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eirik73
    Grain kan gi film en estetisk dybde, gi en historie økt troverdighet og være meget vakkert.

Å fornekte grain er omtrent som å si at "Jeg liker ikke malerier, for det ser mye bedre ut med fotografier...."

Grain er i utgangspunktet en konsekvens av at film er bygget opp av grains (eller korn på norsk), det er disse kornene som reagerer med lyset og som igjen gjør at det blir bildet... Noen filmtyper har mye grain, andre mindre - det er også mulighet å renske grain elektronisk.
    Absolut enig her!! Men samtidig er det jo viktig å se hva som skjer

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forventet såpass at Matrix var grain-free. For meg er det en film som burde være helt 'ren', greit med korn i f.eks gladiator eller 300, de vandrer jo rundt i kornåkre :P

Men matrix er i fremtiden, en crispy clear fremtid.

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nimsim
    Jeg forventet såpass at Matrix var grain-free. For meg er det en film som burde være helt 'ren', greit med korn i f.eks gladiator eller 300, de vandrer jo rundt i kornåkre :P

OT:
    kan jo være at sjermkortet i matrix ikke har HD støtte, som igjen gjør at bilde blir kornetet

Troeen
    håper du kan ta med en god latter,

Newcomer Vorlon sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eirik73
    Når jeg kjøper en film av idag, er slike uhumskheter noe som får meg til å returnere filmen. Fordi jeg er vant til filmer uten grain. Når jeg kjøper en film, ønsker jeg en *film* og ikke et maleri...de kan jeg alltids se på et museum.

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sett filmen? Er en ganske "gritty" fremtid de fremstillder....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shakudu
    Har du sett filmen? Er en ganske "gritty" fremtid de fremstillder....
    Gritty og dyster, ja.

Men filmen The Matrix sprengte så mange grenser, var så bra filmet at jeg ikke forventet dette. Just my two cents, er fortsatt stolt av at jeg eier dette på blu-ray, men jeg betalte mer enn 59 kr per DVD film for at jeg skulle få et så bra bilde som mulig på 1080P.

Som Vorlon skrev, betalte for en film, ikke et maleri.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gritty og dyster, ja.

Men filmen The Matrix sprengte så mange grenser, var så bra filmet at jeg ikke forventet dette. Just my two cents, er fortsatt stolt av at jeg eier dette på blu-ray, men jeg betalte mer enn 59 kr per DVD film for at jeg skulle få et så bra bilde som mulig på 1080P.

Som Vorlon skrev, betalte for en film, ikke et maleri.
    grain har vel strengt tatt ingenting med bra filming å gjøre. Vertfall ikke i forbindelse med såpass påkostede filmer som disse. Grain er der fordet de som har laget det vil det skal være der. Om det er en bra ting eller ikke kan jo selvfølgelig diskuteres.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen!

Ville bare fortelle at jeg ser 0 (NULL) grain på Pioneer'n, absolutt ingenting!

Veldig deilig må jeg si.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,798
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grain har vel ofte hatt med tilgjengelig lysstyrke og iso verdien for innspilling av analog filmen, og det er dette som ofte bare blir tydeligere på BD enn for SD DVD osv.

Startsenene på hangarskipet i Top Gun er vel et godt eksempel på lysømfintlig film og slik filmgrasin korning.

Har HD-DVD utgaven av Matrix trillogien, og har ikke vært plaget av grain på de projektorene jeg har testet disse filmene på. (EH CRT og HD1)

Ellers er vel The Matrix produsert med en litt grønnt fargestikk i mange sammenhenger, og vil tro at hvis skjermen man ser dette på ikke er riktig farge og gråtone kalibrert , vil man kanskje kunne få litt forsterket grønn maurtue effekt på f.eks Plasma og DLP prinsippene.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har HD DVD-utgaven av Matrix-trilogien, og har ikke merket noe særlig til korn. Selvsagt er det litt i mørke scener, jfr. økt lysfølsomhet på film og dertilhørende større korn.

Derimot synes jeg bildekvaliteten er litt flat og fattig på kontrast. Jeg er litt skuffet. Kvaliteten er milevis unna f.eks. Transformers eller Iron Man (HD DVD og Blu-ray, hhv.). Antakelig har de bomma litt i post-produksjonen og klargjøringen av utgivelsen. Dette burde muliggjøre en bedre og mer kontrastrik utgave senere, men det er allikevel ergerlig for oss som har kjøpt filmene.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eha
    Jeg har HD DVD-utgaven av Matrix-trilogien, og har ikke merket noe særlig til korn. Selvsagt er det litt i mørke scener, jfr. økt lysfølsomhet på film og dertilhørende større korn.

Derimot synes jeg bildekvaliteten er litt flat og fattig på kontrast. Jeg er litt skuffet. Kvaliteten er milevis unna f.eks. Transformers eller Iron Man (HD DVD og Blu-ray, hhv.). Antakelig har de bomma litt i post-produksjonen og klargjøringen av utgivelsen. Dette burde muliggjøre en bedre og mer kontrastrik utgave senere, men det er allikevel ergerlig for oss som har kjøpt filmene.
    Looken som Matrix har er definitivt i det store og hele "intended by the film maker".

Glem heller ikke at The Matrix var en tilnærmet budsjettfilm med bare 63 mill USD tilgjengelig. Oppfølgerene kostet 150 mill US hver! (De andre filmene du nevner ligger også i samme budsjettområde.)

Bortkastet å klage. Kos deg heller med en av 90-tallets aller beste filmer i HD!

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Looken som Matrix har er definitivt i det store og hele "intended by the film maker".
    Jeg skjønner at uttrykket er ment slik, kunstnerisk. Jeg mener allikevel at gjennomføringen i postproduksjonen kunne ha medført økt bildekvalitet uten å la det kunstneriske uttrykket lide.

Glem heller ikke at The Matrix var en tilnærmet budsjettfilm med bare 63 mill USD tilgjengelig. Oppfølgerene kostet 150 mill US hver! (De andre filmene du nevner ligger også i samme budsjettområde.)
    OK, så la meg nevne Kautokeino-opprøret som et eksempel. Her er bildekvaliteten langt bedre. Dette har ingenting med budsjett å gjøre. Postproduksjonen jeg snakker om koster svært lite, og er sikkert gjennomført på Matrix-serien også, bare med dårligere resultat.

Bortkastet å klage. Kos deg heller med en av 90-tallets aller beste filmer i HD!
    Jeg klager ikke. Dette er en diskusjonstråd om blant annet kvaliteten på nevnte filmserie på HD. Kverulere her, derimot...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •