Hvilken bluray spiller?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken bluray spiller?

Det er vel litt latskap når jeg ikke har trålet alle andre tråder angående dette, men.. Here goes:

Hva er det heteste tipset pr dags dato når det gjelder bluray-spiller? Har fra før en PS3, men er ekstremt lei av alt bråket denne avgir. Ikke støtter den HD formatene annet enn PCM heller. Finnes det noe godt alternativ i dag? Alternativt: finnes det noen verdig utfordrer til PS3 i nær fremtid? Tenker da på at oppstartstid må være innen rimelighetens grenser, samt at den støtter samtlige formater man kan tenkes å ha nytte av i overskuelig fremtid..

Tips?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bumpetibump

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen må da ha noe vettugt å komme med her?

Newcomer gary7 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Stapedius,

mitt innspill er Sony BDP-S550. Har selv bestilt denne og håper den lever opp til ryktene.
    Mer info om spilleren finner du her---->BDP-S550 (BDPS550) : DVD og Blu-ray Discâ„¢ : Sony : Norge

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung BD-P2500 virker på meg som en intresang spiller. Den skal være utstyrt med en Reon-VX videoprosessor fra Silicon Optix. Det borger for god kvalitet på DVD avspillingen. Den støtter alt av HD lyd formater(kan også sende dette som datastrøm) og er BD-J profile 2.0 klar.
    Samsung BD-P2500 Blu-ray player packs familiar specs, price - Engadget
    Den vil veilendende koste antakelig oppunder 4000,- Men sammenligner du f.eks med Pioneer og Denon er disse langt høyere priset, og da er det ikke så gæli. Prisen har jo tendens til å falle ettervært i forhold til veiledende. Men den er vel ikke kommet på markedet ennå. Kommer kansje rett før Jul?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker også PS3 som bluray-spiller, men jeg har 40gb versjonen som støyer mindre. Dersom jeg skulle oppgradert ville jeg ventet til Oppo lanserer sin første bluray-spiller. Forventningene til denne er meget høye i statene. Den skal i tillegg også ha oppskalerings- og lydavspillingsegenskapene til DV983H som kanskje er den beste dvd-spilleren på markedet i dag.

Dersom du er ute etter den beste BD-spilleren som er på markedet i dag, må det bli Pioneer BDP-05FD som har msrp på $799. Tror ikke det har kommet noen europeisk versjon av denne enda, jeg snakker ikke om BDP-LX70A.

avsforum.com har en egen tråd om denne spilleren her

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baya
    Jeg bruker også PS3 som bluray-spiller, men jeg har 40gb versjonen som støyer mindre.
    Det var bra at 40GB versjonen støyer mindre.
    Jeg skal kjøpe meg en brukt 40GB PS3 idag til bruk som blueray spiller.
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Newcomer sjøsprøyt sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vel ikke akkurat det heteste tipset, men irriterte meg over det samme som deg når jeg så film på PS3. Helt grei til spilling, men ble bare irritert av støyen når det ikke var full guffe på lyden når jeg så film..
    Kjøpte meg derfor en Sony BDP-S350 til BD og DVD, og en billig DVD spiller til CD (via dac), SACD og DVD-A (solgte den gamle i helgen).
    S350 er jo en forholdsvis billig spiller, men jeg regner med at den gjør nytte for seg et års tid til det dukker opp en spiller som spiller av alle formatene jeg trenger, for eksempel den Oppoen det har stått litt om.
    Koblet den først til i går så jeg har ikke fått testet den noe særlig, men den startet opp ganske kjapt, og det var ikke noe støy fra den.
    Og så kom det opp DTS-Hamster (eller var det DTS-HD-MSTR) i displayet på LX60en, noe som ser ut til å være viktig for en del :-D

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sjøsprøyt
    Kjøpte meg derfor en Sony BDP-S350 til BD og DVD, og en billig DVD spiller til CD (via dac), SACD og DVD-A (solgte den gamle i helgen).
    Den spiller vel ikke DVD-Audio og SACD så vidt jeg vet.

Newcomer Outbreak1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bd

Hey...

Har vel ingen skikkelige råd her.. men kan si hva mine planer er så kan du vurdere...

Jeg skal absolutt vente på Denon DVD-3800BD... Det er snakk om noen få uker til den er i butikken.

3800BD - Hjemmekino - Blu-ray spillere | Hi-Fi Klubben: DENON DVD-3800BD Blu-ray spiller

Kommer litt an på hvilken hjemmekino amp du har? skal spiller også brukes til musikk/stereo?

3800BD er jo meget god på lydsiden også.

Siden jeg har Denon AVR3808A skal jeg teste Denon DVD-3800BD opp mot lillebroren 2500BD... Dette for å se om dobbel pris virkelig har noe å si. Jeg tror nok at på BD vil en ikke se så stor forskjell, mens på DVD vil det være markant. Den som venter får se.

3808 er jo laget med full HDMI-videoprosessering og de nødvendige innebygde digitale dekoderne for samtlige HD-audioformater, inklusive de ultrahøyoppløste Dolby TrueHD og DTS-HD Master Audio. Dermed kan jeg også bruke 2500BD(da den ikke har dette innebygget, ergo lavere pris enn 3800BD)

edit grunnet dårlig forklaring, om dette er bedre vites ikke

Newcomer sjøsprøyt sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sjøsprøyt
    Kjøpte meg derfor en Sony BDP-S350 til BD og DVD, og en billig DVD spiller til CD (via dac), SACD og DVD-A
    Ikke S350 nei, derfor kjøpte jeg meg en Pioneer DV-600 til musikk spilling.
    Det begynner å bli trangt i racket under TVen, så derfor ser jeg fram til en spiller som tar alle film og musikk formatene.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Outbreak1
    Jeg skal absolutt vente på Denon DVD-3800BD... Det er snakk om noen få uker til den er i butikken.

3800BD - Hjemmekino - Blu-ray spillere | Hi-Fi Klubben: DENON DVD-3800BD Blu-ray spiller

Kommer litt an på hvilken hjemmekino amp du har? skal spiller også brukes til musikk/stereo?

3800BD er jo meget god på lydsiden også.

Siden jeg har Denon AVR3808A skal jeg teste Denon DVD-3800BD opp mot lillebroren 2500BD... Dette for å se om dobbel pris virkelig har noe å si. Jeg tror nok at på BD vil en ikke se så stor forskjell, mens på DVD vil det være markant. Den som venter får se.

3808 er jo laget med full HDMI-videoprosessering og de nødvendige innebygde digitale dekoderne for samtlige HD-audioformater, inklusive de ultrahøyoppløste Dolby TrueHD og DTS-HD Master Audio. Dermed kan jeg også bruke 2500BD(da den ikke har dette innebygget, ergo lavere pris enn 3800BD)
    Så vidt jeg forstår er det ikke behov for videoprosesseringen i 3800BD dersom man har en reciever som takler dette selv. Det har jo DSP-Z11. Når det gjelder DVD så bruker jeg DVD-A1 fra Denon. Denne bør vel håndtere behovet for DVD skulle jeg tro, selv om den begynner å dra på åra.

Er det egentlig andre forskjeller mellom 2500BD og 3800BD som kan rettferdiggjøre prisforskjellen i min setting?

Og er det uansett grunn til å vente på kommende modeller fra andre hold?

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil anbefale deg å ta en kikk på Panasonic DMP-BD35.

Her er en tråd hvor de nye BD35 og BD55 diskuteres: http://avforum.no/forum/hd-hardware-...-dmp-bd55.html

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Starman
    Vil anbefale deg å ta en kikk på Panasonic DMP-BD35.

Her er en tråd hvor de nye BD35 og BD55 diskuteres: http://avforum.no/forum/hd-hardware-...-dmp-bd55.html
    +1

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,239
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestilt meg en Sony BDP S550 110v/region A fra ebay.com. Dette blir nok en midlertidig spiller i en stund til jeg får bestemt meg hvilken high-end modell jeg skal satse på. Er så mye digg i vente: Denon, Marantz, SonyES osv..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Da har jeg bestilt meg en Sony BDP S550 110v/region A fra ebay.com. Dette blir nok en midlertidig spiller i en stund til jeg får bestemt meg hvilken high-end modell jeg skal satse på. Er så mye digg i vente: Denon, Marantz, SonyES osv..
    Spennende! Gleder meg til å høre hva du mener om denne

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg lurer på om ikke AVforum har tatt feil ift klokken. Nå er jo innleggene datert med to timer pluss ift hva den egentlig er. Har de tatt feil av hvilken retning man stiller klokken når vinteren setter inn?

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,239
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den klokka har ikke stemt på lenge, og vært mer enn 1 time feil..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,239
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stapedius
    Spennende! Gleder meg til å høre hva du mener om denne
    Jeg var litt skeptisk til å begynne med. Den ser så pinglete ut i forhold til BDP-S1, så jeg var litt i tvil om jeg byttet bort mye bygg og lyd/bilde kvalitet bare for å få DTS MA. Men har spurt litt på blu-ray.com sitt forum, og flere som har gjort samme 'oppgradering' uten å angre.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå går jeg antakelig litt rundt i tåka her, men undres allikevel:
    Ingen av de omtalte spillerne omtales som sonefrie mht BR? Hvilke muligheter finnes, og i så fall hos hvilken / hvilke produsent(er)?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •