"It got Blu-rayed"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer steffenb- sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

"It got Blu-rayed"

Ingen bly-ray til Xbox 360

En lettere forbanna Aaron Greenberg, produktsjef i Microsoft, forteller at det
    finnes ingen planer om å lage en Blu-ray-spiller til Xbox 360.

- Vi mener vi ikke skal tvinge folk til å betale for ting de ikke har lyst på. Vi mener også at fremtiden er digital og det er derfor vi har investert i et massivt bibliotek med underholdning. Det er derfor vi lanserer tjenester som Netflix i USA. Det er derfor vi utvider biblioteket i Europa. Det er derfor vi utvider all form for underholdning over hele verden, sier Greenberg ifølge nettsiden VG247.

Produktsjefen skal så ha fortsatt med å gjøre narr av formatet. Han mener blant annet at det i fremtiden vil eksistere uttrykk som "It got Blu-rayed" og at sier at "det er ganske klart at Blu-ray ikke er den nye DVD-en".

- Tiden hvor vi har ett fysisk format som standard, er over. Ingen vet hva Blu-ray vil bli, sier Greenberg.

Du kan høre hele intervjuet med produktsjefen på nettsiden til Major Nelson

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

For en hårsår suttrende produktsjef...

Skal man ha 1080i HD og Master Audio, så må man ha et fysisk medium som er billig å produsere, nemlig DVD's oppfølger, Blu-Ray..

Ingen med hodet riktig skrudd, begynner å streame eller laste ned HD materiale på 20-50Gb fra internett...

Blu-Ray får sine leveår, og er vell verd å investere i for mannen på gata...

:-D
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne fyren har tydelig et problem, hva er galt med blu-ray?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De som hevder at tiden med "fysisk medium" er forbi, har rett og slett ikke bakkekontakt. Enten sitter de med en sinnsykt heftig fiber-tilgang, og i tillegg har tilgang til bedre kildemateriale enn resten av verden kan finne, eller så er de rett og slett ikke kresne på kildemateriale (bilde og lyd) i det hele tatt. Jeg tror heller Microsoft står igjen som en narr, etterhvert som hyllemeterne i videosjappa fylles med mer og mer blu-ray filmer. Har man først fått samken på skikkelig lyd og bildeopplevelser, da er det dessverre ingen vei tilbake. ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Har man først fått samken på skikkelig lyd og bildeopplevelser, da er det dessverre ingen vei tilbake. ;-)
    +1
    Helt klart.

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, jeg er nok i kjelleren og skuffer kull på 3 skift før vi opplever å få skikkelig HD over nettet

mvh
    Finn

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og jeg blir pensjonist før vi får oss en helt vanlig bredbåndslinje her vi bor...
    Nei, vi kan ikke få ADSL.........
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror nok "folk flest" ikke er like opptatt av kvalitet, og dermed har ingen problemer med å laste ned filmer i HD som er mye mer komprimert enn det vi har nå. Men jeg tror allikevel at det vil være et marked for et fysisk format uansett.

Og det viktigste her er jo hastigheter på nettet. Akseptable hastigheter for nedlasting/streaming av HD er langt i fremtiden. Jeg får ikke bredbånd hjemme engang, og må ta til takke med et mobilt bredbånd fra Telenor, som stinker. Signalene faller ut, og modemet klusser til hele maskinen med jevne mellomrom.

Og det koster jo penger for nettleverandørene, som har uttalt at de vil vurdere begrensinger på nettbruken til kundene, evt. øke prisen for de som bruker mest båndbredde.

Produktsjefen i Microsoft sitter nok på en helt ekstremt bredbåndslinje, og er nok en kløpper innen data. Selvfølgelig virker dette naturlig for han, men med alle slike "eksperter" så evner de ikke alltid å se lengre enn sin egen nesetupp.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok ikke Microsoft vil legge ut en Blu-ray spiller til Xbox 360, fordi de har en ny konsoll på vei og vil heller selge deg denne om få år.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,240
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De som hevder at tiden med "fysisk medium" er forbi, har rett og slett ikke bakkekontakt. Enten sitter de med en sinnsykt heftig fiber-tilgang, og i tillegg har tilgang til bedre kildemateriale enn resten av verden kan finne, eller så er de rett og slett ikke kresne på kildemateriale (bilde og lyd) i det hele tatt. Jeg tror heller Microsoft står igjen som en narr, etterhvert som hyllemeterne i videosjappa fylles med mer og mer blu-ray filmer. Har man først fått samken på skikkelig lyd og bildeopplevelser, da er det dessverre ingen vei tilbake. ;-)
    Bump! og kan også bumpe's over till alle bluray/dvd/nedlasting trådene..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det er vel ikke så lenge til en avløser til Xbox360 kommer? 2-3-4 år?

Hva tenker de seg som medium å ha spill på? Minnekort? Er vel egentlig for en slik løsning - hvis man ser på driftsikkerhet. "Disc read error" skjer jo inimellom. Da var det noe annet på N64
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    N64 ja.. Man ble iallefall svimmel etter all blåsingen som skulle til for å fjerne støvet som skapte lesetrøbbel, men hadde vel positiv effekt på lungekapasiteten :-D

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg så virker Blue Ray som et format for entusiaster - for å utnytte dette så er det projektor og et lydanlegg uten særlig waf faktor i utforming eller pris som gjelder.

99% sitter jo med en 42-50" flat tv - gjerne kun HD Ready.

For disse så vil 720p og vanlig DD 5.1 være nok i massevis - et slikt format burde vel kunne fungere over bredbånd i dag eller i nær fremtid?

Hvis vi snakker om mannen i gata altså?

Ikke meg - jeg skal skaffe BD avspiller etterhvert, må bare oppgradere projen - etterhvert...
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis vi skulle dømme alt etter hva vi tillegger "mannen i gata", så hadde vi fortsatt måtte spole tilbake filmene etter bruk. ;-)

Mannen i gata er sterkt undervurdert.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ut fra hva de fleste kvinnfolk synes så mener jeg vi menn (i gata eller ei) er veldig undervurdert

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det å ha hele filmsamlingen eller musikksamlingen på en disk er riktig så praktisk(inntil man får kræsj , viruser eller annet fuck)!
    Men personlig synes jeg det er ti ganger mer morro å ha en gedigen film/musikk samling som er fysisk.
    På den annen side er det ikke alltid like gøy når hele samlingen må forskyves et hakk når en ny film kommer inn og forstyrrer den alfabetiske rekkefølgen:P

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •