Hvilken nye BD spiller ville DU valgt? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 80 av 80
    Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    3995,- m/ to BD-filmer inkl.

*løper og gjemmer seg for lygren* :shock:
    Ok!

*jeg stod for oppfordringen, så jeg blir med *

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [endret] Jeg har laget en egen prisjakt-tråd om spilleren her. [/endret]
    Sånn - da har jeg vel gjort det mer riktig ifølge forum-etikette og regler her.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Støtter jo ikke SA-CD / DVD-A - hmmmmm
    Ahhh. Endelig en som inkluderer alt. Hvis OPPOen sender SACD og DVD-A -lydsignalet via HDMI er jo dette bare fryd og gammen. Hovedgrunnen til at jeg har 2 bokser. Denne blir interessant og kan kanskje gjøre at man klarer seg med en!

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er den første sammenligningen mellom BD55 og S550 fra menigmann. Interessant. For meg høres det ut som at BD55 er en hakket bedre spiller.

Panasonic DMP-BD55 vs Sony BDP-S550 Comparison - AVS Forum

Sitat Opprinnelig postet av Avsforum.com
    Panasonic DMP-BD55 vs Sony BDP-S550 Comparison
    The time has come to help potential buyers decide on either the S550 or the BD55. I received my S550 last week and bought the BD55 today. Now here is the comparison for both units. For the PQ comparison I used my parents 65" Sharp Aquos 1080P LCD.

Build Quality
    S550 - Excellent for the price. Solid. Built in Japan.
    BD55 - Not bad for the price. Very good. Built in China.
    Winner - S550.

Sound Quality From HDMI Output
    S550 - Very good, bass from the HDMI output is a little weak.
    BD55 - The sound quality from the HDMI output sounds fuller than the S550's HDMI output. I have to choice to use its internal decoders, or bitstream the sound to use my receiver's decoders.
    Winner - BD55.

Bootup Time
    I had to be fair on the bootup time. I made sure that I disabled the quickstart mode on the S550. Both players bootup around 20 seconds.
    Winner: Tie.

Loading Time
    S550 - It just depends on the disc.
    BD55 - A tad faster than the S550.
    Winner - BD55

Picture Quality
    S550 - Very good. Details are sharp, color is good, PQ has a natural look to it.
    BD55 - Excellent. Details are sharper than the S550, color is excellent and more vibrant than the S550, PQ has a somewhat glossy look to itm but also has a natural look to it.
    Winner - BD55.

Conclusion
    As Panasonic continues their hertiage of producing excellent proforming blu-ray players, the BD55 is perhaps the best blu-ray player on the market for its price range and the best blu-ray player that Panasonic has made so far. Sony again can't reach Panasonic's level of expertise of blu-ray players. Sony should learn from them. Below are the pros and cons of both players.

Pros
    S550
    Excellent Build Quality.
    Excellent Onscreen Display (Video bitrate, Video codec, audio codec, etc)
    Very Good PQ.
    Very Good Audio.
    Decent DVD Upscaling.
    Quiet Fan.
    Quiet BD Drive.
    Good loading times.

BD55
    Very Good Build Quality.
    Excellent PQ.
    Good DVD Upscaling.
    Excellent Audio.
    Fast BD Drive.
    Fast loading time.
    Quiet Fan.

CONS
    S550
    No Frame by frame option.
    Some people say that Sony uses an inferior blu-ray processing chip this year instead of using the Sigma chip which is consider better in PQ.

BD55
    Does not have a detailed On-Screen display as the S550.
    Frame by frame controls do not work good.

UPDATE 1: Second comparison on post #7.
    UPDATE 2: Added the TV that I used for the PQ comparison.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Ble Denon på meg. DVD 2500 BT. Super fornøyd.
    Har du testet denne i stereo ??
    Leverer jo kun pcm downmix, Jeg fikk null trøkk med denon 2500bt. Den skal returneres til butikken i morgen...:evil:

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Josephsen
    Leverer jo kun pcm downmix, Jeg fikk null trøkk med denon 2500bt. Den skal returneres til butikken i morgen...:evil:
    Brukes kun til film. Da er det jo bare å levere den tilbake om du ikke er fornøyd

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Avsforum
    CONS
    S550
    No Frame by frame option.
    Some people say that Sony uses an inferior blu-ray processing chip this year instead of using the Sigma chip which is consider better in PQ.
    Skjønner ikke det siste der helt jeg. På Blu-ray.com - Blu-ray Movies, Players, Recorders, Media and Software står det jo at s550 nettopp bruker denne Sigma-chipen, så dette skjønner jeg ingenting av...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony s550 test fra WhatHifi her Sony BDP-S550 review - whathifi.com

Ikke mye å trekke for der men...

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av What Hifi
    Dialogue is easy to follow and although the Sony isn't quite as hefty as some of its competitors when it comes to the explosive moments of Transformers, the BDP-S550 still does enough to create a sizeable stir.
    Dette tror jeg blir avgjørende for meg, og spilleren jeg bestiller blir nok BD35/BD55 Litt synd, for jeg liker designet bedre på S550 enn Panasonic. Men i en mørk kino er det tross alt lyd og bilde som teller.

Det virker som at Panasonic har skaffet seg en vinner...?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bootup Time
    I had to be fair on the bootup time. I made sure that I disabled the quickstart mode on the S550. Both players bootup around 20 seconds.

Er ikke hele vitsen med quickstart at man bruker den??

Jaha, da mangler vi bare en BD55 vs BD-P2500 test, så kan jeg endelig bestille med en BR-spiller

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Bootup Time
    Er ikke hele vitsen med quickstart at man bruker den??

Jaha, da mangler vi bare en BD55 vs BD-P2500 test, så kan jeg endelig bestille med en BR-spiller
    Ja, stusset oså på dette

Ellers har jeg en følelse av at BD55 også slår BDP2500. Forrige gen. spillere fra de to, så vant vel Panasonic klart...(BD30 vs BDP1500)
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Brukes kun til film. Da er det jo bare å levere den tilbake om du ikke er fornøyd
    En så dyr BD spiller fra Denon bør kunne "levere varene" i 2 ch stereo (CD plater).

Fra denne Hjemmekino - Blu-ray spillere | Hi-Fi Klubben: DENON DVD-2500BT Blu-ray spiller :

"Få det beste ut av din eksisterende film- og musikksamling
    DVD-2500BT er bakoverkompatibel med tanke på tradisjonelle DVD-filmer og CDer, pluss MP3- og WMA-musikkfiler, JPEG-bilder fra digitalkameraet m.m. Dermed kan du trygt tre inn i fremtiden uten å brenne broene til fortiden. Du kan også spille av brente DVD-plater samt DivX-videoer, som finnes i stort monn på internett."

Men når jeg leser resten av informasjonen om spilleren, sitter jeg igjen med det inntrykk at spilleren kun bør kjøpes når den skal kombineres med Denon AVR-2808 og oppover. Men dette kan vel ikke gjelde for CD lyd i 2ch stereo?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    En så dyr BD spiller fra Denon bør kunne "levere varene" i 2 ch stereo (CD plater).

Fra denne Hjemmekino - Blu-ray spillere | Hi-Fi Klubben: DENON DVD-2500BT Blu-ray spiller :

"Få det beste ut av din eksisterende film- og musikksamling
    DVD-2500BT er bakoverkompatibel med tanke på tradisjonelle DVD-filmer og CDer, pluss MP3- og WMA-musikkfiler, JPEG-bilder fra digitalkameraet m.m. Dermed kan du trygt tre inn i fremtiden uten å brenne broene til fortiden. Du kan også spille av brente DVD-plater samt DivX-videoer, som finnes i stort monn på internett."

Men når jeg leser resten av informasjonen om spilleren, sitter jeg igjen med det inntrykk at spilleren kun bør kjøpes når den skal kombineres med Denon AVR-2808 og oppover. Men dette kan vel ikke gjelde for CD lyd i 2ch stereo?
    Bør vel også gjelde cd lyd i to kanaler. DVD-2500 kan kombineres med AV recivere fra alle produsenter. Enten det er Onkyo, yamaha, Denon, etc. Så lenge dacen i reciveren er av god kvalitet så skulle det spille bra på musikk. Testet akkurat 2930 mot 2500 i stereo. Da med HDMI fra begge spillerne. Kan vel ikke si jeg hørte noe forskjell. Men som sagt, så bruker jeg min 2500 kun til film.

Jeez
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av Josephsen
    Oi.. Her fikk jeg meg en overraskelse.. Trodde den kunne håndtere ALT av HD-formater når det gjelder lyd.. Og som dere ser er jeg rimelig erfaren her inne

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig fornøyd med Samsung BD-P2500, både på DVD og BD, bilde- og lydmessig. Men nå har jeg ikke noe sammenligningsgrunnlag, så det blir bare subjektivt. Jeg liker designen mye bedre enn på Panasonic, og selv om det ikke bør telle, gjør det det for meg allikevel.

Negative ting jeg vil trekke frem er at spilleren (ihvertfall mitt eksemplar) har en mørk 'during' når den er påslått - altså selv om det ikke er en plate i skuffen. Ikke sjenerende når man sitter noen meter fra og ser film, men jeg tror kanskje ikke jeg ville vært fornøyd dersom jeg brukte den til musikkspiller (CD).
    En annen ting (som kan være TVens skyld), er at når jeg skulle velge 1080p24 output til 'On' i menyen, fikk jeg hele tiden blåskjerm, og når menyen til slutt kom tilbake var den satt til 'Off' igjen. Jeg trodde dermed at TVen ikke støttet 1080p24 (eller at det kunne være receiveren), men det viste seg til slutt at jeg måtte velge 1080p24 til 'On' i menyen, og mens skjermen var blå, måtte jeg trykke til venstre og OK på fjernkontrollen, fordi en spørsmålsboks om jeg "virkelig ville velge 1080p24" dukket opp, men denne kunne jeg jo ikke se siden TVen hadde blåskjerm(!). Men når jeg fant ut dette, gikk det greit, og 1080p24 fungerer nå (TVen rapporterer også signalet som 1920x1080p @24).

Ellers synes jeg det irriterer at hver gang spilleren går fra en meny til å vise et valgt filmklipp (fra ekstramateriale - f.eks. de animerte sekvensene på I am Legend), mister TVen sync., og jeg får blåskjerm. Dette ordner seg jo av seg selv, men irriterende 'avbrudd' allikevel.

Bortsett fra dette kan jeg ikke komme på noe negativt så langt. Jo - litt bråkete skuffmekanisme, men ikke værre enn man må regne med i prisklassen tror jeg. Positivt overrasket over oppstartstiden siden jeg har hørt så mye negativt om dette om BluRay spillere, men det har vel skjedd noe med dette nå.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...Bortsett fra dette kan jeg ikke komme på noe negativt så langt.
    Syns egentlig du fant ganske mye negativt, som jeg ville ha blitt møkkforbanna av iallefall... Disse tilbakemeldingene gav Panasonic en liten ledelse i mitt snevre hode iallefall
    Litt spent på om flere har samme erfaring med sin P2500, eller om dette bare er din spiller??

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Syns egentlig du fant ganske mye negativt
    Jah! :-D -Det ble jo en del. Men er altså fornøyd med bilde/lyd om ikke annet. Og et par ting kan også skyldes TVen (men det burde egentlig funke glatt, siden Onkyoen står som "Through" (altså bilde-bypass), og både spiller og TV er Samsung. Men men.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man vurderer BD55 og s550, så må man også ta prisen i betraktning her.
    Prisen på BD55 ser ut til å bli 3 500 kr, og S550 2 919 kr, altså en forskjell på nesten 600 kr. Det synes jeg er mye på to spillere som er nesten identiske, og når designet på BD55 er like kjedelig som på min gamle JVC dvd-spiller fra 2004 synes prishoppet vanskelig å forsvare..

Men dette er jo en vurderingssak for den enkelte

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp derfor skal det bli spennende med en skikkelig test av de to i Hjemmekino. Er på en måte det bladet jeg stoler aller mest på hva angår tester.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Hvis man vurderer BD55 og s550, så må man også ta prisen i betraktning her.
    Prisen på BD55 ser ut til å bli 3 500 kr, og S550 2 919 kr, altså en forskjell på nesten 600 kr. Det synes jeg er mye på to spillere som er nesten identiske, og når designet på BD55 er like kjedelig som på min gamle JVC dvd-spiller fra 2004 synes prishoppet vanskelig å forsvare..

Men dette er jo en vurderingssak for den enkelte
    Noen forskjeller skal det nå være:
    Sitat Opprinnelig postet av AVSFORUM
    The Panasonic does lossless when mixing in secondary audio. The Sony does not. (I don't think the audio quality matters with secondary tracks. It's an ease of use issue where the Sony requires changing the audio menu to listen to commentaries.)

The Pansonic has frame advance. The Sony does not.

The Panasonic allows you to bitstream legacy DD and DTS over optical while doing internal decoding of lossless. The Sony does not.

Those are three points of distinction that got my attention.
    Sitat Opprinnelig postet av AVSFORUM
    I found this out over the weekend. I have the Sony and can't believe I cannot play sd dvds over optical without changing the settings each time.
    Panasonic DMP-BD55 vs Sony BDP-S550 Comparison - Page 3 - AVS Forum
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg