Hvilken nye BD spiller ville DU valgt? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 80
    Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Er det noen i det hele tatt eller må jeg vente på den nye Oppo'n?
    Du må nok vente på Oppo har sin klar - dessverre..... Ikke en gang den største til Denon ser ut til å ha hele lista du har over ønsker.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Du må nok vente på Oppo har sin klar - dessverre..... Ikke en gang den største til Denon ser ut til å ha hele lista du har over ønsker.
    Er lista SÅ kravstor da? Hehe

PS3 (60Gb versjonen) er vel den eneste med SA-CD, men akk, den har ikke analoge utganger og ei heller dekoder den HD lyd internt da.....

Har gitt beskjed til Oppo at storkjøperen fra Norge ønsker å bli "notified" straks det er noe nytt med BD spilleren.......

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... og ei heller dekoder den HD lyd internt da.....
    Jo, det er akkurat det den gjør. Men den kan ikke sende ut de nyeste HD-formatene som bitstream.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Jo, det er akkurat det den gjør. Men den kan ikke sende ut de nyeste HD-formatene som bitstream.
    Over HDMI ja, men ikke analogt - asvaberg ønsker seg.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foreløpig ryktes det vel kun at det er Oppo som får dette...men selv det er på ryktebørsen, og ingenting er bekreftet fra Oppo...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Foreløpig ryktes det vel kun at det er Oppo som får dette...men selv det er på ryktebørsen, og ingenting er bekreftet fra Oppo...
    Vel - vi må regne med at det er endel sannhetsgehalt i dette:
    Oppo Digital BDP-83 Blu-ray Player Sneak Peek — Reviews and News from Audioholics

SA-CD logo på fronten:

7.1 analoge utganger bak + optisk/coax + HDMI + USB + nettverk(BD Live + software oppgraderinger?)
    DVD-A/HDCD logo bak

Deilig å vite at jeg står høyt oppe på "ventelisten".......

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke tvil om at dette blir en spennende spiller dersom alt stemmer. Men jeg tror prisen blir en helt annen enn det S550 og BD55 ligger på...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke tvil om at dette blir en spennende spiller dersom alt stemmer. Men jeg tror prisen blir en helt annen enn det S550 og BD55 ligger på...
    Det ryktes en pris rundt 4-600 USD, og "ekspertene" tror at en 499 pris er en god gjetning.

Men selv 799 er en pris jeg kan svelge.....

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men så for du langt mer med Oppo i følge de spec'ene som oppgis. Anchor Bay VRS bildebehandling - noe som har vært meget vellykket og er skamrost i flere tester. Du for sacd og dvd-audio. Enkelt og greit - det påslaget er for meg vel verdt pengene. En annen ting med Oppo, er at dem er veldig, veldig dyktig med oppdateringer av spillerene. Også setter jeg en ti'er på at de blir sonefrie på en veldig enkel måte.....

For min del står det ganske enkelt mellom denne eller Denon 2500 når neste spiller skal inn - det er toppen på ønskelista.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er ikke tvil om at det er mange spennende BD-spillere på gang. Samtidig tror jeg nok at vi her inne har en tendens til å lage større forskjeller mellom spillerne enn det som kanskje er reelt. Jeg tror de fleste spillerne som kommer nå fra Sony, Panasonic, Pioneer og Samsung blir meget gode alle sammen. For de fleste av oss faller vi for design eller at spilleren har en eller annen funksjon man er avhengig av (som source direct).

Jeg tror mine øyne skal slite med å se forskjell i bildekvalitet mellom S550 og BD55, både på BD og DVD. Oppo vil kanskje få den beste bildekvaliteten på DVD med sin Anchor Bay bildebehandling, men etter å ha tenkt litt blir det mindre viktig for meg. Jeg har ikke leid mer enn ett par DVDer i år. Det er og blir Blu-ray filmer på meg, både på kjøp og leie, og på den fronten tror jeg alle de nye spillerne er svært gode.

Jeg har hele tiden brukt PS3, og sånn jeg skjønner det er de nye spillerne merkbart bedre enn den. Det er godt nok for meg.

Og faller avgjørelsen på design, ja så blir det vel en Sony S550
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg veldig enig med SVS! -man her. Lest masse tester i blader og overalt, og det viser seg gang på gang at det nesten er umulig å se forskjell på de ulike spillerne, spesielt på Blu-Ray men også mindre forskjeller på vanlig DVD enn det man skulle tro.

Så valgene man gjør går mer ut på spesielle funksjoner eller specs som de ulike spillerne har. Feks dekoding av DTS HD Master Audio og hvordan lyden kan sendes til reciever.

Designmessig synes jeg LG BD300 ser veldig spennende ut, men kontra feks Sony s550 får man mindre funksjoner på lydsiden (Prisen på disse vil bli ganske lik etter hva jeg har forstått)

Per nå ser det ut til at valget mitt vil havne på Sony s550, da denne er rimelig og i tillegg til støtte for alle lydformater. Heller ingen ulempe at den ser bra ut

Lykke til med valgene der ute

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hele tiden brukt PS3, og sånn jeg skjønner det er de nye spillerne merkbart bedre enn den. Det er godt nok for meg.
    Jeg har lest et par tester hvor man ikke engang har klart å måle forskjeller i bildekvalitet mellom PS3 og de nye BD-spillerne. Det virker imidlertid som en del personer allikevel mener det er store forskjeller. Er dette på samme måte som med kabler, hvor det kun finnes subjektive forskjeller i hodene til folk - og ingen objektive, målbare forskjeller?

Etterhvert kunne det vært spennende med en blindtest for å se i hvilken grad det er mulig å skille de ulike spillerne fra hverandre.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Per nå ser det ut til at valget mitt vil havne på Sony s550, da denne er rimelig og i tillegg til støtte for alle lydformater.
    Støtter jo ikke SA-CD / DVD-A - hmmmmm

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter jo ikke SA-CD / DVD-A - hmmmmm
    Når vi snakker om Blu-Ray så tenkte jeg på alle filmlyd-formater jeg da men...

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Når vi snakker om Blu-Ray så tenkte jeg på alle filmlyd-formater jeg da men...
    Og det skjønte jeg og det har jeg stor forståelse for.

Men veldig synd at en brand new spiller ikke kan lese disse supre produktene. Man må da ha to bokser, eller én Oppo 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og det skjønte jeg og det har jeg stor forståelse for.

Men veldig synd at en brand new spiller ikke kan lese disse supre produktene. Man må da ha to bokser, eller én Oppo 8)
    Det er jeg enig i, hadde vel ikke kostet så mye ekstra å få til dette.

Men de regner vel med at audiofile som hører mye på SACD'er uansett ville hatt en egen sacd-spiller til dette, og ikke en "alt i ett maskin". Men enig i at det hadde vært greit å ha alt i en boks

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ja - ble en Samsung BD-P2500 på meg i dag; min første BD-spiller. Billigere i butikk enn på nettet for øyeblikket (ihvertfall der jeg har sjekket), bra utstyrt etc.

Jeg trengte egentlig ikke HQV oppskalering da jeg har en Onkyo 905 receiver, og jeg trenger heller ikke 7.1 analog ut eller intern dekoding, men jeg hadde lyst på en spiller som er en bra 'stand alone' spiller, for å har litt fleksible muligheter senere. Pluss at jeg nok kommer til å bruke den innebygde HQV løsningen allikevel, så slipper jeg å bry meg med å bytte mellom 576i og 1080p ut ved bytte mellom DVD og BluRay. Regner med at Samsungen gir samme kvalitet på DVD som Onkyoen + 576i gir, siden de bruker samme chipen.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gatulerer md ny spiller, da. Gi oss noen inntrykk fremover. Det er jo også en spennende spiller)
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Ja ja - ble en Samsung BD-P2500 på meg i dag; min første BD-spiller. Billigere i butikk enn på nettet for øyeblikket (ihvertfall der jeg har sjekket), bra utstyrt etc.
    Grattis! Dette er jo ingen prisjakt tråd, men kan du si ca hva den kom på? Samme hvor det er - ønsker bare å vite "prisleiet".

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [endret] Jeg har laget en egen prisjakt-tråd om spilleren her. [/endret]