Kvalitet på DVD-avspilling på Panasonic BD50/BD30?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer stylar sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kvalitet på DVD-avspilling på Panasonic BD50/BD30?

Hei
    Er det noen BD50/BD30-eiere som har gjort seg noen erfaring om hvordan bildekvaliteten er på dvd?
    Etter at bildekvaliteten ble "slaktet" i siste Hjemmekino er jeg spent på om dere er enige?

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stylar
    Hei
    Er det noen BD50/BD30-eiere som har gjort seg noen erfaring om hvordan bildekvaliteten er på dvd?
    Etter at bildekvaliteten ble "slaktet" i siste Hjemmekino er jeg spent på om dere er enige?
    Nå har ikke jeg lest denne "slakten" er det i et blad, eller finnes den på nettet? Har du en link kanskje?

Uansett jeg har BD50 og har fått testet den i noen uker nå ganske mye på DVD. Etter jeg fikk spilleren, så kalibrerte jeg TV'n min igjen med DVE for å få optimalisert bilde. Min erfaring så langt, jeg har mest sett på X-Files, da det er det jeg holder på å se for tiden (sone 1) så det har blitt lite med vanlige filmer enda, da jeg ikke har kjøpt noe nytt der. Men det jeg kan si er etter kalibreringen og å ha satt spilleren til 1080p (Denonen er satt til dette også) så må jeg si at bildet er toppers. Fargedetaljene, kontrasten og ikke minst, man ser detaljer i ansiktet på skuespillerne (sjeggstubber kommer frem godt) så jeg vil si at den spilleren er topp på oppskalert dvd materiell så langt. Nå har jeg "bare" 37" så hvordan det synes på større skjerm evt projektor vet jeg ikke, men sammenlignet med min Pioneer DVD spiller, så blir bildet bedre på Panasonicen ved DVD avspilling.

Newcomer stylar sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Speedfight2
    Nå har ikke jeg lest denne "slakten" er det i et blad, eller finnes den på nettet? Har du en link kanskje?

Uansett jeg har BD50 og har fått testet den i noen uker nå ganske mye på DVD. Etter jeg fikk spilleren, så kalibrerte jeg TV'n min igjen med DVE for å få optimalisert bilde. Min erfaring så langt, jeg har mest sett på X-Files, da det er det jeg holder på å se for tiden (sone 1) så det har blitt lite med vanlige filmer enda, da jeg ikke har kjøpt noe nytt der. Men det jeg kan si er etter kalibreringen og å ha satt spilleren til 1080p (Denonen er satt til dette også) så må jeg si at bildet er toppers. Fargedetaljene, kontrasten og ikke minst, man ser detaljer i ansiktet på skuespillerne (sjeggstubber kommer frem godt) så jeg vil si at den spilleren er topp på oppskalert dvd materiell så langt. Nå har jeg "bare" 37" så hvordan det synes på større skjerm evt projektor vet jeg ikke, men sammenlignet med min Pioneer DVD spiller, så blir bildet bedre på Panasonicen ved DVD avspilling.
    Takk for svar!

Kritikken på dette står i bladet Hjemmekino nr 8(i salg nå).

Det er vel ikke "slakt" i den forstand jeg sikter til, men de mener at resultatene fra en HQV-testplate viser at "de-interlacingen ikke er helt på høyde med gode spillere", sitat slutt.
    Men det er kanskje som du sier at slike ting blir mer synlig på større skjermer...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •