Får man "hd" lyd fra PS3? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 47 av 47
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Rent teoretisk så vil jo lyden som kommer via de analoge være i HD kvalitet, men kun stereo.

Men det kommer ann på om PS3 bruker full dekoding av HD lyden for å gjøre om dette til Analogt, eller om den gjør det enkelt å bruker kun vanlig DD og DTS til det.

Så vidt jeg vet så får man ikke lyd samtidig på HDMI og Analogt (Eller gjør man det?)

Men surround får du ikke.

Active Sonic_ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    309
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok den enkle sikre veien...solgte receiveren og dvd spilleren og skal kjøpe denon avr-2809 og panasonic dmp-bd55 eller bd35. Så får jeg hdmi, blu-ray, hd lyd og hele suppa =)

Men lurer på to ting:
    - hvis man spiller av en blu-ray film med 5.1 hd lyd, og har 7.1 oppsett, vil man bare få 5.1 lyd...eller vil receiveren gjøre om til 7.1 hd lyd? (slik som med vanlig dvd)

- hvis man spiller av en blu-ray film med 6.1 hd lyd eller 7.1 (hvis det finnes), og har 5.1 oppsett. Vil man da miste den siste kanalen, og dermed litt av lydbildet. Eller vil receiveren mikse det inn i de 2 bakhøyttalerne man har?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sonic_
    Tok den enkle sikre veien...solgte receiveren og dvd spilleren og skal kjøpe denon avr-2809 og panasonic dmp-bd55 eller bd35. Så får jeg hdmi, blu-ray, hd lyd og hele suppa =)

Men lurer på to ting:
    - hvis man spiller av en blu-ray film med 5.1 hd lyd, og har 7.1 oppsett, vil man bare få 5.1 lyd...eller vil receiveren gjøre om til 7.1 hd lyd? (slik som med vanlig dvd)

Ja, sannsynligvis har recieveren mulighet for å matrisere (ikke sikker på den norske termen..)lyden til alle 4 bakhøyttalerne.

- hvis man spiller av en blu-ray film med 6.1 hd lyd eller 7.1 (hvis det finnes), og har 5.1 oppsett. Vil man da miste den siste kanalen, og dermed litt av lydbildet. Eller vil receiveren mikse det inn i de 2 bakhøyttalerne man har?
    Slik jeg skjønner det av specs, vil recieveren mikse det inn i de høyttalerne du har.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Star1
    Slik jeg skjønner det av specs, vil recieveren mikse det inn i de høyttalerne du har.
    Dette kommer helt ann på forsterkeren, og hva den gjør. Les manualen om hvordan den takler forskjellige lydsport.

Min dyrere Marantz AV8003 gjør ikke dette så lenge den blir foret med True HD eller DTS Master, men den gjør det med PCM. Dette er noe Marantz har valgt å gjøre for å holde lyden så bra som mulig, eller noe slikt.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sjekket manualen på den aktuelle forserkeren her: http://www.usa.denon.com/AVR-2809CI-OM-E_003.pdf

På sidene 41 og 75+76 så står det om lydformatene.

Så vidt jeg ser å takler den å gjøre ett 5.1 signal til 7.1 på alle formater. Det indikeres ved at det står "DTS HD+PLIIx Cinema" som sier at den kan bruke Dolby Pro Logic 2 - Cinema på lydsportet, og det er denne som utvider til flere kanaler bak.

Det står ingenting om nedskallering, men tipper den da får til det også.

Active Sonic_ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    309
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mente jeg hadde lest noe om at man kun fikk det lydsporet som var på blu-ray disken. Så det gjelder altså true-hd og dts master.

Takk for at du sjekket det opp AndersT2 =)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Jeg sjekket manualen på den aktuelle forserkeren her: http://www.usa.denon.com/AVR-2809CI-OM-E_003.pdf

På sidene 41 og 75+76 så står det om lydformatene.

Så vidt jeg ser å takler den å gjøre ett 5.1 signal til 7.1 på alle formater. Det indikeres ved at det står "DTS HD+PLIIx Cinema" som sier at den kan bruke Dolby Pro Logic 2 - Cinema på lydsportet, og det er denne som utvider til flere kanaler bak.

Det står ingenting om nedskallering, men tipper den da får til det også.
    alle spillere eller recievere som støtter HD format støtter nedmiksing til 5.1 Da dette er en del av DTS MA datastrømmen, og en del av spesifikasjonene til TrueHD.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •