Sony PDB S300

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2

Tråd: Sony PDB S300

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony PDB S300

Heisann

Lurer på dette angående "true HD og dts master HD"....

Eg har ein sony pdb s300 blu ray spiller og ein denon avr 2807.Sist uke kjøpte eg filmen Doomsday.Denne funka ikkje på spilleren.Kom innpå meny og alt,men når eg starta sjølve filmen,så slo spilleren seg av og på.Fant ut at spilleren var profil 1.0 og filmen 1.1.... Leste litt innpå avforum og fant ut at eg kunne laste ned ny firmware hjå sony.Så eg fekk innstallert versjon 4.20 og da funket filmen.

Men så til spørsmålet (endelig.Hehe).På sony sin informasjon om firmwaren til denne spilleren,står det at det er med dolby true hd dekoding.Betyr dette at eg kan spille av dolby true hd og få denne lyden slik den skal? Eg har nå koblet til HDMI fra spiller til forsterker,stilt inn på hdmi på dvden i setupen til forsterkeren,og stillt inn på PCM på blue rayen.Når eg spilte av spider man,so merka eg ingen forskjell når eg veksla mellom true hd og 5.1 pcm uncompressed. ( det rare var at når eg før kjørte coaxial,så merka eg forskjell når eg veksla mellom desse på filmen.Men veit ikkje om lyden vart bedre,men lydnivået blei høgare på true hd).... Kjørte etterpå bruce springsteen segger session med 5.1 uncompressed og synest lyden var mye mye bedre.Renere og klarere enn før....

Har også bestillt meg ps3.Ser denne har fått oppdatering og med dts hd,osv... Betyr dette at eg kan stille den inn på pcm og få hd lyd der og????? Vil eg få HD lyd både på ps3 og bluray,selv om ikkje forsterker har hdmi 1.3 og spiller og ps3 ikkje har dette innebygd dekoder orginalt?????? Eller er det slik at ein får hd lyd,men det vil komme pcm på displayet på forsterker og ikkje true hd/dts hd....... Er ikkje vits i å kjøpe ny spiller eller forsterker da berre for å få dette opp i displayet? Da kan ein jo få utnytte hd lyden og slippe å oppgradere utstyret foreløpig ( og vente til utviklinga er kommet enda lengre,siden dette er på begynnerstadiet,og det kommer masse nytt hele tiden)

Vart litt langt dette men håper noen som har peiling kan forklare litt for ein HD amatør

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av gertost
    Men så til spørsmålet (endelig.Hehe).På sony sin informasjon om firmwaren til denne spilleren,står det at det er med dolby true hd dekoding.Betyr dette at eg kan spille av dolby true hd og få denne lyden slik den skal? Eg har nå koblet til HDMI fra spiller til forsterker,stilt inn på hdmi på dvden i setupen til forsterkeren,og stillt inn på PCM på blue rayen.Når eg spilte av spider man,so merka eg ingen forskjell når eg veksla mellom true hd og 5.1 pcm uncompressed.
    Ja. Du kan, med S300 og firmware 4.20, spille av TrueHD lyd. S300 vil dekode TrueHD lydsporet og sende det ut som multikanals PCM over HDMI porten. S300 må være satt opp med PCM over HDMI. Dersom du har denne på bitstream så får du bare vanlig DD lyd ut. S300 kan ikke bitstreame TrueHD lyd over HDMI.

Når det gjelder PCM og TrueHD så skal du ikke merke noen forskjell. TrueHD, DTS-HDMA og PCM skal, dersom alt er gjort riktig, høres likt ut. DTS-HDMA og TrueHD er loosless (tapsfrie) kodinger av ukomprimert PCM lyd. Men det kan selvsagt være forskjell på bitoppløsning og sampling.

Sitat Opprinnelig postet av gertost
    Har også bestillt meg ps3.Ser denne har fått oppdatering og med dts hd,osv... Betyr dette at eg kan stille den inn på pcm og få hd lyd der og????? Vil eg få HD lyd både på ps3 og bluray,selv om ikkje forsterker har hdmi 1.3 og spiller og ps3 ikkje har dette innebygd dekoder orginalt?????? Eller er det slik at ein får hd lyd,men det vil komme pcm på displayet på forsterker og ikkje true hd/dts hd....... Er ikkje vits i å kjøpe ny spiller eller forsterker da berre for å få dette opp i displayet? Da kan ein jo få utnytte hd lyden og slippe å oppgradere utstyret foreløpig ( og vente til utviklinga er kommet enda lengre,siden dette er på begynnerstadiet,og det kommer masse nytt hele tiden)
    Ja, dersom PS3 er stilt inn på PCM lyd, vil den nå dekode alle lydformater og sende disse ut som PCM over HDMI porten. Så lenge din forsterker kan ta imot (L)PCM signaler i opptil 8 (7.1) kanaler, vil PS3'en (eller S300 dersom du ser bort fra DTS-HDMA) gjøre jobben med dekodingen for deg. Du trenger ikke HDMI 1.3 støtte på forsterker for dette.

/Øystein

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •