Ny spiller, BluRay ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny spiller, BluRay ?

Skal bytte ut trofaste Samsung-dvd-spilleren min etterhvert, og jeg lurer da på å bytte ut til en BluRay-spiller. Har sett på nye Samsung BD-P1500, men er ikke helt sikker.

Har en Toshiba-tv, så har lyst på Toshiba BluRay-spiller også, bare for å "matche". Noen erfaringer med Toshiba BluRay-spillere?

Noen anbefalninger her, ang spiller og kabler? Skal bruke HDMI, men er det stor forskjell på HDMI kabler også? (Regner med det, ettersom alle andre kabler er stor forskjell på.)

Også lurte jeg på det med gamle filmer som er kommet i BluRay, som f.eks Rocky og andre filmer, blir det noe bedre enn DVD, med ordentlig spiller og kabel?

Kommer jeg til å legge veldig godt merke til forskjell på BluRay og DVD?

Mvh Nykommer,
    Joakim G

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toshiba lager såvidt meg bekjent ikke blu-ray spillere. De "tapte" jo kampen mellom blu ray og HD-DVD.

Toshiba tar opp Blu-ray-kampen - VG Nett om Lyd og bilde

Det er liten eller ingen forskjell på selve bildekvaliteten med HDMI, ihvertfall på korte lengder. Kan være endel forskjell i kvalitet på selve utførelsen, noe som kan gi se utslag i prisen. Har selv kjøpt HDMI-kabel på 2m til rundt 100kr på Ebay, funker akkurat like bra som en 2m QED HDMI fra Hifiklubben til 700kr. Klarer ikke å se NOEN forskjell.

Samsung BD-P1500 er vel den rimeligste blu-ray spilleren for tiden (bortsett fra utgående modeller da..)

Men det kommer litt an på hva du trenger. Har du en reciever som takler alle lydformatene kan du kjøpe en spiller som kun sender signalet videre via HDMI. Har du en eldre reciever må du kanskje kjøpe en spiller som omkoder signalene i spilleren og sender videre analogt.

De fleste gamle filmer som kommer på blu ray blir bedre enn på dvd. Dette da filmene gjerne er tatt opp i høyere oppløsning enn vanlig dvd kan gjengi, og de ofte er "restaurert" før de er overført til blu-ray. Lyden er som regel også bedre på blu-ray enn dvd.

Du vil nok legge GOD merke til forskjellen på blu-ray og dvd ja

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt synd at jeg straks runder 200 dvd'er da, men godt BluRay er tilbake-kompatibelt. hehe.

Det var ikke meg bekjent, at Toshiba ikke lager BluRay-spillere. Var det ikke de som var med på "utviklingen" av DVD-formatet? Kanskje derfor de skulle holde på HD-DVD.

Recieveren min skal nok byttes ut etterhvert, men akkurat nå er det en Kenwood-surroundreciever som "pumper lyd". Har sett på NAD T7-serien, regner med det blir en slik etterhvert.

Er du fornøyd med Samsung'en din? Er det ett valg du ville tatt idag også?

Regner med lyden blir endel bedre også på BluRay, er jo som kjent MYE mer informasjon det er plass til på en blu-ray-disc, VS en DVD.

Så, alt i alt, en BD-P1500 er en rimelig inngangsbillett til Blu-Ray markedet?

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig fornøyd med Samsungen. Det er ikke lenge siden jeg kjøpte den så jeg ville nok ha valgt den om igjen pga prisen. Den er en rimelig inngangsbillett til blu-ray verden ja

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det nok en slik når lommeboka sier ja.

Det er 1080p på en slik, og ikke 1080i ? Regner med det er P men, er jo ganske ny på dette her så jeg er jo aldri sikker.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •