Panasonic DMP-BD35 og DMP-BD55? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 16 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 307
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Esp1:

Har du ingen inntrykk fra IFA 2008 om hvordan BD55 leverte. Sånn jeg har skjønt deg i det siste, så synes du at BD55 er kanskje den mest spennende BD-spilleren som kommer denne høsten.

Hvorfor og hva har du sett av bildekvalitet den leverer?
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser prisene på disse spillerene ligger på "AVnytt" nå.

500,- forskjell er jo noe av den samme prisforskjellen de nye Sony spillerene har.

Kan ikke si jeg skjønner produsentene helt. Spillerene fra disse produsentene ser helt like ut (ikke Sony og Panasonic, men BD35 og BD55).

Med en så liten prisforskjell, ville det ikke vært mye mer økonomisk for begge parter at de kun ga ut 1 spiller. Ved å droppe f.eks. BD35 og kun selge BD55, så ville vel volum innkjøpene for BD55 gjøre at prisen på den synker. Samt at man slipper kostnader ved å bytte om på produksjonen mellom spillerene (mest i stopp tid tipper jeg).

Det blir jo nesten for dumt å ikke kjøpe den som koster litt mer og gir en del ekstra (som mulighet med full HD lyd ved samkjøring av secondary audio osv (noe jeg sjeldent tror trengs)).

Vil de absolutt ha større utvalg fra 1 produsent, så lag i hvertfall spillerene litt forskjellig i utseende også, ting vil jo forvirre de normale kjøperene enda mere med nesten klin like spillere.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2

Med en så liten prisforskjell, ville det ikke vært mye mer økonomisk for begge parter at de kun ga ut 1 spiller. Ved å droppe f.eks. BD35 og kun selge BD55, så ville vel volum innkjøpene for BD55 gjøre at prisen på den synker. Samt at man slipper kostnader ved å bytte om på produksjonen mellom spillerene (mest i stopp tid tipper jeg).
    De kommer garantert fra det samme samlebåndet. Forskjellen er trolig bare et ekstra print med flere analoge utganger. Sannsynligvis så tjener de mer i % på den dyreste modellen, på tross av relativt små forskjeller i utsalgsprisen.

Når det gjelder dine øvrige betrakninger om produksjonen så kan du være sikker på at produsentene teller hver eneste skrue nøye. Det er garantert ingen tilfeldigheter i produksjonen!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at de velger å lansere to modeller, vil jeg tro er å differensiere produktene såpass mye at de slipper like hard konkurranse, et vanlig triks for å unngå standariserte produkter... forøvrig er det vel sannsynlig at det som nevnt tidligere er samme greia på fabrikken, med kun minimale forskjeller.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvordan står BD55 seg mot Samsung BD-P2500 tro?

Den har jo HQV brikke og burde ha potensiale til å gi megt gra bilde på både BD og DVD.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både BD30 og 50 fra Panasonic har ikke akuratt får strålende kritikk for oppskaleringen av DVD-bildene.

Jeg syntes min Samsung BD1500 gjør en god jobb, vil ikke tro 2500 gjør det dårligere. Med HQV så blir det vel bare enda bedre.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både BD30 og 50 fra Panasonic har ikke akuratt får strålende kritikk for oppskaleringen av DVD-bildene.
    BD-35 og 55 skal være en kraftig oppgradering. Hvis du har lest hele tråden ser du at de kommer bedre ut enn Sonys S350 og Samsungs BD1500.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg så ser det ut som om spillerene ikke viser spor eller kapittelnummer i displayet.

Kan noen bekrefte eller avkrefte dette?

Samsung 1500 gjør heller ikke det, hvordan er det mulig?

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med oppstarttiden, er den like rask som Sony BDP 550 ?
    Det blir en av disse to på meg ( trur eg )

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    For meg så ser det ut som om spillerene ikke viser spor eller kapittelnummer i displayet.

Kan noen bekrefte eller avkrefte dette?

Samsung 1500 gjør heller ikke det, hvordan er det mulig?
    Syntes det er ett par andre ting med Samsung 1500 som er mer irriterende, ikke kan displayet (og alt annet lys) slås helt av. Og den greier ikke å vise hvor lengde det er igjen av en film.

EDIT: Hvordan er Panasonic spillerene på det jeg nevner over?

Samsungen min er bare en spiller jeg har i mellomtiden, for å få bitstream til formatet har satt seg litt, og det kommer noen fullverdige higher end spillere med alle funksjoner (dagens mangler profil 2.0, og er fortsatt trege med en del barnesykdommer)

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv BD50 og jeg synes oppskaleringen på DVD fungerer bra her iallefall. Jeg har dog en liten skjerm, så hva slags testutstyr dem har brukt vet jeg ikke, og hva har dem sammenlignet denne spilleren med? Hva mener dem er dårlig med oppskaleringen? Det eneste jeg har lest på forumet her er at de-interlacingen ikke er bra nok. Noen som kan forklare meg hva dem mener med det egentlig? Uansett, dette er tross alt en Blu-ray spiller, og jeg har en annen DVD spiller i tillegg, Pioneer DV 696. Noen som kan si om denne er bedre på dvd avspilling enn oppskalert via BD50? For jeg ser ikke den store forskjellen mellom dem, selv om jeg ikke har testet så mye da.

Nå skal det sies at jeg mest sansynligvis kjøper meg en Pioneer DV-LX50 som DVD spiller, da denne i følge soundgarden kjører dvd-audio og SACD via HDMI. Hvordan er denne på dvdbildet i forhold til oppskalert på BD50?

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i what hifi vant BD35 over Sony 350, Samsung 1500 og PS3 80gb i en gruppetest. Samsungen på bunn av de tre standalonespillerne. Sonyen hadde noe bedre (eller var det mer dynamisk/engasjerende?) lydgjengivelse. Panasonicen var best på bildekvalitet, BD og DVD såvidt jeg forstod.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyd og Bilde gir ihvertfal BD50 5 av 6 stjerner på DVD avspilling i siste nr, så de skiller seg tydeligvis betraktelig fra Hjemmekinos anmeldelse hvor det
    tydeligvis var relativ misnøye på dette området. Jeg blir forvirret.

Jeg hadde sett meg ut BD50 siden nyttår, da den ville være den første profil 2.0 spilleren. I tillegg har den intern dekoding av hd formater, som jeg trenger siden jeg ikke har en HD receiver foreløpig. Så drøyer det til ut i oktober før
    den i det hele tatt er å få tak her til lands. Og så skriver hjemmekino at den er dårlig på dvd, og da blir jeg mer usikker. Og allerede før den har kommet hit, er etterfølgeren BD55 lansert, og ligger i flere nettbutikker allerede med ukjent
    dato. AVHifi har jo fjernet BD50 fra sine sider, og lagt til BD55 i stedet og skriver
    at den er "tilgjengelig fra midten av november". Betyr det at de har sluttet å
    lage BD50 allerede? Hva er det som skjer?

Nå har jeg ventet så lenge at jeg i grunn har bestemt meg for å vente litt til
    Det er jo en drøy måned til elektroworld messen på lillestrøm, og håper det
    kan bli noen messetilbud der. Kanskje panasonic har BD55 på plass der da?

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen spillere er perfekte men de blir forbedret for hver nye modell.

Her er en gjennomgang av 55 med mye info
    Panasonic DMP-BD55 (DMP-BD55K) Blu-ray Player: Review by Chris Boylan on BigPictureBigSound

Samme men oversatt til Norsk (googleNorsk)
    Oversatt versjon av http://www.bigpicturebigsound.com/Panasonic_DMP-BD55_DMP-BD55K_Blu-ray_Player.shtml

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var jo en meget meget god test av BD55. Spesielt hyggelig lesning at oppskalering på DVD var exelent, samt at BD-avspilling også var over snittet bra.

Dersom ikke S550 klarer bedre, blir det en BD55 på meg
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    Hva med oppstarttiden, er den like rask som Sony BDP 550 ?
    Det blir en av disse to på meg ( trur eg )
    Lurer på akkurat det samme... Helst vil jeg ha noe som er kjappere enn Sony sin

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrPaulus
    Lurer på akkurat det samme... Helst vil jeg ha noe som er kjappere enn Sony sin
    Kjappere enn 6 sek ?

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om den bruker 6 eller 36sek på oppstart er for meg underliggende, det som betyr mest er at den kan gjøre en kanonjobb på BÅDE br og dvd. BD-55 virker lovende i så måte.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir S550 vesentlig bedre enn forjengeren S500, så blir det tett race mellom S550 og BD55. Men, har S550 6 sek oppstarttid!? Har S350 det, da?

Jeg tviler vel på at S550 er bedre enn BD55 på Blu-ray. Bestefall er den like bra. På DVD tror jeg også at BD55 vil være hakket bedre, med sin nye bildeforbedringsbrikke.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det vel ikke så lenge til disse spillerene finnes i butikken?

Den første som tester en får gi tilbakemelding her i tråden ASAP:-D

Side 2 av 16 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •