Panasonic DMP-BD35 og DMP-BD55? - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 16 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 307
    Newcomer volfro sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Dag Erik
    Det fungerer fint for min del i hvertfall. Mye liv i suben!

Ja da har eg endelig lest manualen, og der står det høgt og tydelig
    100 hz på crossover. Så da er det vel berre å satse på denne

Hadde jo mest lyst på s550 men det er vanskelig å få bekrefta crossover
    frekvensen. Noen her som har klart å finne ut det?

Newcomer dznyboy sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

BD.55.Ny Software

Noen som har lastet inn det nye software til bd-55.
    Ble lagt ut 22.dec.
    Jeg har ikke "hooket" opp noe internett forbindelse til spillern min, så jeg får brenne en cd-r.
    Står at det er version 1,2.
    Er dette en ny oppgradering,eller en gammel. Skal sjekke hvilken versjon som er på min.
    Anyways, til dere som har installert oppdateringen.Var det noe forandringer, evt,hva???

Panasonic - ideas for life - Downloads

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dznyboy
    Noen som har lastet inn det nye software til bd-55.
    Ble lagt ut 22.dec.
    Jeg har ikke "hooket" opp noe internett forbindelse til spillern min, så jeg får brenne en cd-r.
    Står at det er version 1,2.
    Er dette en ny oppgradering,eller en gammel. Skal sjekke hvilken versjon som er på min.
    Anyways, til dere som har installert oppdateringen.Var det noe forandringer, evt,hva???
    Det står vel her det du lurer på:

DMP-BD55 Firmware Download (Europe/UK/CIS) | Blu-ray Disc Player | Digital AV | Consumer Products | Support | Panasonic Global

Newcomer Sparchy sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jodan
    Men som jeg påpekte over har jo HK gitt både De "billige" Panasonic- og Sony spillerne identisk score på HD på bilde og lyd (formodentlig over HDMI) som LX71. Hvis jeg oppfatter deres vurderingskriterier rett, er denne scoren direkte sammenlignbar med øvrige spillere, uavhengig av pris. Det som fremheves med LX71 er bedre byggekvalitet og mer påkostet analog lyddel. Hvilke praktisk betydning har da det du sier for oss som er over gjennomsnittlig interessert i bilde? Må innrømme at jeg ikke vil utelukke å bytte min BD55 hvis jeg finner noe annet til under 5000kr som gir meg synlig bedre billedkvalitet på min VW60.

LX-71 har noe bedre bilde på DVD enn resten (ikke mye foran Panasonic), mennhovedsakelig er det bedre LYD på LX-71.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konge
    Var da en voldsom metode i forhold til å bruke OneForAll metoden som er nevnt tidligere i tråden .
    Er det ikke noen som har funnet en 'vanllig' hack? Syns spillerne koster mer enn nok i seg selv, uten at man skal måtte kjøpe ekstra fjernkontroll eller betale i dyre dommer for ferdig sonefri spiller (DVDirect). De fleste av mine dvder er jo amerikanske ettersom jeg har bodd der endel år (nå tilbake i Norge)...sukk.

Newcomer dznyboy sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter som jeg har forstått det, så kan du vanligvis ikke bare hacke panasonic dvd/br spillere.

De kodene som er "der ute",er Panasonic engineer koder, som de bruker hos Panasonic verksteder.

Disse kodene er er serie med IR frekvenser som må sendes ut i rask rekkefølle.
    Disse kodene vil selfølgelig "lekke" ut, etter hvert.
    Så kopieres de på hjemmelagde pc/remotes/filer.
    And so on.
    Derfor kan du ikke hacke panasonic med den vanlige remoten.

(PS,jeg har foresten en ferdig kode remote, som gjør dvd delen på 35/55 sonefri på 30 sec.) blu-ray delen kan IKKE gjøres sonefri uten bytte av chips.
    PM meg om du ønsker å låne.....Oslo.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lånte en Logitech Harmony fjernkontroll av en kompis og fikk lastet ned hacken til Panasonic BD55/35. Så nå er den blitt sonefri DVD og alt er bare velstand :-D

Er i det store og hele svært fornøyd med min BD55, men jeg ser jo at det var overkill å kjøpe BD55 istedenfor BD35 siden 7.1 analoge utganger bare er fluff for min del.

Prismessig og kvalitetsmessig er disse spillerne utrolige, ihvertfall når man ser de i et historisk perspektiv i forhold til DVD-spillerne som ble rullet ut fra 1998 og utover.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser at HiFi Shop tilbyr å gjøre dvd delen sonefri for 200,-, så når jeg tror jeg ringer og hører om dette faktisk stemmer - billigere enn å kjøpe en Harmony!

Active g.org sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Det geniale som Pioneer alltid har hatt muligheten til å sende ut native oppløsning ut på HDMI.
    Altså 576i for DVD og 1080p/24fps på Blu-ray.

Dette gir en da muligheten til å få ett trenest mulig signal inn i TV eller projector.

Dett har alltid gitt meg det beste bildet fra DVD uansett hvor dyr DVD spiller jeg har koblet til og sammenliknet med.

På LX71 har der vidreført denne praksisen og det er meget bra for oss som liker ett best mulig bilde.
    Slik jeg har det idag med min pioneer dvd spiller sender jeg 576 via hdmi til minbenq8720 som er native 720p. hvis jeg da kjøper en bd55 vil jeg da ikke ha muligheten til å la PJ gjøre nedskalering eller kan dette stilles i spillern?

Georg

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny firmware er nå tilgjengelig for DMP-BD55: BD | Digital AV | Consumer Products | Support | Panasonic Global

Active g.org sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

endelig

Da har akkurat min nye BD-35 kommet i hus og jeg skal til å sette den opp, så da er det bare å få den sonefri på dvd som gjelder.

Noen her som kan hjelpe meg med det?
    Har lest hele tråden og vet det står endel om det tidligere. jeg har også en Harmony fjærnis, men skjønner fortsatt ikke så mye av det kode greiene det er snakk om.

Hvis noen vil og kan, send meg gjerne en pm eller mld på 41605601

Georg

Active g.org sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:)

Da ble det et par filmer igår med nye spillern.
    Blu-Ray på PE-8720 ser helt nydelig ut i forhold til det jeg er vandt til. Ikke fått testet med dvd enda, men det blir nok gjort idag.
    Både lyd og bilde har fått et kraftig løft, og det dumme med det er jo at jeg nesten føler jeg må kjøpe meg ny projektor...hehehe. Så da er vel neste punkt på lista en W5000 tenker jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Max Payne problemer

Fikk min BD35 i hus i går som i erstatning for en aldeles håpløs sharp spiller, og i dag forsøkte jeg med første film.

Og det ble ikke særlig suksess. Prøvde med nyinnkjøpte Max Payne på bluray (norsk utgave), og bildet er det ikke noe å utsette på. Men jeg merket dropout i lyden minst 10 ganger under filmen. Hver dropout var på maks 1 sekund, og av og til knapt merkbart. Andre ganger svært irriterende. Lyden var ellers fantastisk. Prøvde disken i annen spiller uten lydproblemer. Men når jeg igjen prøvde den på bd35 fikk jeg akkurat samme problem på akkurat de samme scenene i filmen.

Er det noen som har erfart lignende problemer med denne spilleren? Jeg vet enda ikke om jeg vil få samme problem med andre blurays da dette er den første jeg ser med denne spilleren. Testet et par andre plater litt uten å merke problemer, men vanskelig å si sikkert uten å ha sett gjennom hele filmen. Og hvis noen panasonic-eiere har max payne på bluray: funker den skikkelig hos dere?

Har siste firmware, 1.3. Og kjører lyden via optisk til receiver.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke noe om den filmen, men er det hd lyd du prøver å overføre med optisk kabel? Det vil ikke fungere, medmindre du har satt den til lpcm i dvd menyen tror jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bd55

Finner ikke BD55 i noen nettbutikker lenger, tenkte jeg skulle kjøpe denne....noen som hvet hva som skjer?? Er det nok engang panasonics fantastiske evne til ikke å levere som slår inn??

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arwf
    Finner ikke BD55 i noen nettbutikker lenger, tenkte jeg skulle kjøpe denne....noen som hvet hva som skjer?? Er det nok engang panasonics fantastiske evne til ikke å levere som slår inn??
    Jeg ser ikke bort fra at det er for å gjøre plass til de nye modellene som heter DMP-BD60 og DMP-BD80: http://avforum.no/forum/hd-hardware-...rs-2009-a.html

8)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har skaffet meg bd-35, går det an å programere kodene til fjernkontrollen som fulgte med min Denon 2807 reciever?

Newcomer rapp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Starman
    Jeg ser ikke bort fra at det er for å gjøre plass til de nye modellene som heter DMP-BD60 og DMP-BD80: http://avforum.no/forum/hd-hardware-...rs-2009-a.html

8)
    Så vidt jeg har lest kommer ikke disse i markedet før i juli. I mellomtiden har ikke Panasonic noe å by på. Høres ikke fornuftig ut spør du meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bd60 - 80

Mars, juli? Noen som kan bekrefte når disse nye modellen er tilgjengelig i Norge?? Synes også at det virker noe ufornuftig å trekke toppmodellen fra markedet nå, visst nye modeller ikke er påplass før i juli..

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DMP-BD80 har ETA: 27.03.2009 iflg. diverse nettbutikker: Hardware.no - Prisguide

Nå har det vel skjedd før at slike datoer har blitt forskjøvet, så hvor sikkert det er vet jeg ikke. Men det at nåværende modeller begynner å bli vanskelige å oppdrive tyder jo på at de nye modellene er på vei ut snart.

Edit: Siden dette begynner å bli litt OT i denne tråden, så er det kanskje bedre å fortsette denne diskusjonen i en mer egnet tråd?

Side 15 av 16 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •